duminică, 10 martie 2013

Un satelit rusesc s-a ciocnit cu un fragment chinezesc


Спутник дистанционного зондирования Земли Ресурс-П
Colaj: Vocea Rusiei
Microsatelitul rusesc Blits s-a ciocnit cu un fragment al satelitului meteo chinezesc Fengyun-1C. Potrivit cercetătorilor, greutatea fragmentului ar fi fost de doar 0,08 grame. Însă acest lucru a fost suficient pentru a modifica parametrii orbitei satelitului cu greutatea de 7,5 kilograme. Este al doilea caz din istorie de ciocnire a unor obiecte artificiale pe orbită.
Satelitul Blits (Ball Lens In The Space) este un reflector de sticlă proiectat pentru a lucra cu sistemul internaţionale de detectare cu laser.
Fengyun-1C este un aparat, care a fost distrus în fragmente în anul 2007, în timpul testării de către China a unei arme anti-satelit.
Este necesară o monitorizare suplimentară pentru a stabili nivelul de avariere a Blits şi oportunitatea utilizării sale anterioare.

Sursa: romanian.ruvr.ru


Trairi 10.03.2013-completari


mamapamant
Servus !!!
Am vazut o bolta ca de argint, de jurul imprejur erau cercuri tot din acelasi material…se invarteau invers acelor de ceasornic…si au format un vortex, Mama Pamant era undeva la sud-vest…….am vazut-o obosita , trista, am chemat ingerii,  arhanghelii, plangeam cu ea…era de culoare orange….din cei care au venit ….s-a fortmat un cerc si degaja din piepturile noastre o energie spre Ea…,apoi si-a revenit si energía ei a devenit albastru azul………..apoi am vazut ca o potcoava  mare ce trimitea energie alba spre Mama Pamant……..atunci viteza ei s-a multiplicat si trecand prin portal totul era alb……….dar nu albul ce noi il cunoastem………..un alb sclipitor……………zapada in soare………dupa ce a trecut de portal s-a intors cu ” fata ” spre noi si ne-a trimis aceeasi energie spunand :Acum treceti pe o noua treapta..……am vazut atunci oameni ce aveau dureri in partea  stanga spate,  a capului si un inger a spus ca este normal din cauza energiilor in care am intrat ,dar o sa treaca repede,   acum va indreptati spre  o noua  treapta, am vazut cum se lucreaza pe creirul mic  ,faceau santuri si gheata din cap se transforma in albastru ,se fac conexiuni cu inima si chakra gatului…care este blocata la multi dintre noi. Am vazut blocaje ca niste proteze pe dinti……..atunci cand am intrebat ce sunt, au spus ca aici nu sunt facute eliberari si chakra gatului este blocata ,au lucrat si au facut o punte intre inima si acea chakra…a mai fost, dar nu stiu daca a fost personal pentru Corina…care era “ blocata “ tot cu proteza aceea… lucreaza intens pe noi si trei ingerí. Pe alb sclipitor,  sunt ca niste copii,  sunt si jucausi..au spus ca ei raman, nu  pleaca de langa noi pana un trecem portarul, etapa, scara…spune-i cum vrei tu !!!
Cu iubire infinita,Gabitza !!!
Sursa: mail

Sursa: daniilgaucan.wordpress.com

Târgu Mureş – Mii de maghiari din România şi Ungaria: “Autonomie, autonomie! Viitorul României!”. László Tőkés: „2013 este anul autonomiei Ţinutului Secuiesc!“


La mitingul organizat în această după-amiază, în faţa Monumentului Secuilor Martiri din Târgu Mureş, europarlamentarul Tőkés a declarat că va intensifica acţiunile pentru ca România să recunoască autonomia Ţinutului Secuiesc
Circa 4.000 de etnici maghiari din România, alături de susţinători veniţi din Ungaria, au ieşit aseară în stradă, la Târgu-Mureş, pentru a cere autonomia Ţinutului Secuiesc. Sute de drapele secuieşti purtate de bărbaţi îmbrăcaţi în uniforme paramilitare maghiare, tineri şi bătrâni, ce purtau însemne ungureşti sau haine populare maghiare – acestea au fost petele de culoare ale mitingului. Oamenii au ascultat discursurile oficiale ale liderilor maghiari din ţară, dar şi poezii secuieşti. Europarlamentarul László Tökés, prezent la eveniment, a declarat: „Anul acesta este anul autonomiei! Vom demara toate acţiunile pentru obţinerea autonomiei Ţinutului Secuiesc. Am pierdut 20 de ani, timp în care au fost doar tergiversări. Este timpul ca România să recunoască autonomia Ţnutului Secuiesc“.
Susţinere catalană
Alături de László Tökés au mai participat la mitingul de la Târgu-Mureş şi Biró Zsolt, preşedintele Partidului Civic Maghiar, dar şi Izsak Balázs, preşedintele Consiliului Naţional Secuiesc. Invitat special la proteste a fost şi Marc Gafarot I. Monjo, din partea Partidului pentru Convergenţă Catalană, Spania. Acesta a subliniat mai multe asemănări între situaţia secuilor şi cea a catalanilor. „Să nu renunţaţi niciodată la obţinerea autonomiei. Este dreptul vostru!“, le-a transmis politicianul catalan protestatarilor.
Participanţii la eveniment, veniţi cu autocarele din zone precum Miercurea Ciuc, Sovata sau Sfântu Gheorghe, au scandat, printre altele: „Autonomie! Autonomie! Viitorul României!“. „Este o zi specială pentru toţi maghiarii. Sperăm ca politicienii să ne asculte dorinţele şi să ne vedem visul împlinit“, a spus Monika Szabo (38 de ani), participantă la protestul de aseară.
De partea cealaltă, românii din Târgu-Mureş cred că astfel de manifestări au doar un scop politic. „An de an, au loc astfel de manifestaţii şi nu se rezolvă nimic. Maghiarii sunt nişte unelte politice şi toate tensiunile astea nu fac altceva decât să creeze diversiuni în rândul populaţiei. Altele sunt problemele românilor, nu dorinţele maghiarilor să obţină autonomia“, a fost de părere George Popa (62 de ani), pensionar din
Târgu-Mureş.

Evenimentul de aseară, organizat de către Consiliul Naţional Secuiesc, i-a comemorat pe martirii secui executaţi de austrieci, la data de 10 martie 1854. Organizaţiile civice şi politice maghiare au transmis Guvernului României, cu ocazia evenimentului de ieri, un mesaj comun, arătându-şi sprijinul pentru iniţiativa regionalizării administrative. Totodată, aceştia au solicitat păstrarea unităţii aşa-numitului Ţinut Secuiesc, prin formarea unei regiuni cu acest nume.
Consiliul Naţional Secuiesc şi membrii Partidului Civic Maghiar (PCM) i-au îndemnat pe participanţii la marş să fie calmi şi să-şi urmeze interesul, şi anume acela de dobândire a autonomiei Ţinutului Secuiesc. „Autonomia nu trebuie să fie temă de campanie electorală, mereu am susţinut asta, iar din acest motiv nu am marşat pe ideea aceasta la alegerile parlamentare“, a declarat Biró Zsolt, preşedintele PCM.
Manifestanţii au înaintat un memorandum prefectului de Mureş, Corneliu Grosu, după care au participat la decernarea premiilor Gabor Aron, unul dintre conducătorii forţelor revoluţionare maghiare din Transilvania, în timpul Revoluţiei din 1848 împotriva Imperiului Austriac.

Maghiarii se temeau de “români drogaţi
Faptul că manifestaţia avea ca obiect un subiect sensibil din punct de vedere etnic a dat naştere unor declaraţii menite să creeze tensiuni în rândul localnicilor, sub pretextul unor temeri şi al unor scenarii apocaliptice. „Noi ne vom ocupa de partea maghiară şi vom face tot ce ne stă în putere pentru a preveni orice conflicte ar putea apărea în cadrul manifestaţiei. Din păcate, nu se ştie niciodată pentru ce se pregătesc foştii securişti şi care sunt interesele obscure ale fostului regim comunist. Singura noastră grijă e dacă statul român nu are interesul special pentru crearea unei diversiuni“, a declarat László Tökés, cu câteva zile înainte de miting.

Avocatul Kincses Elöd, din Baroul Târgu-Mureş, a declarat recent că se teme de românii aduşi din altă parte, special pentru a da naştere unui scandal de proporţii. „Sunt convins că, dacă nu vor fi aduşi români beţi şi drogaţi, atunci nu va avea loc niciun incident în Târgu-Mureş. Dacă se organizează manifestaţia la fel ca în martie ‘90, cu venirea trupelor de intervenţie, atunci, cu siguranţă, o să fie jale“, a spus avocatul maghiar.
Totuşi, autorităţile mureşene au făcut tot ce le-a stat în putere pentru a elimina orice temere pe care partea maghiară o putea avea referitor la apariţia unor conflicte în timpul marşului. Chiar dacă se zvonea că Noua Dreaptă ar putea organiza o contramanifestaţie, care să ducă la incidente, reprezentanţii organizaţiei au declarat că vor ignora mitingul secuiesc de la Târgu-Mureş.
Zilele maghiarilor 
În fiecare an, în jurul datei de 15 martie, Ziua Maghiarilor de Pretutindeni, Târgu-Mureş este scena manifestaţiilor în cadrul cărora etnicii maghiari îşi comemorează eroii. Monumentul Secuilor Martiri, Casa György Bernády şi Cetatea Medievală sunt locurile care găzduiesc aceste evenimente.

Manifestaţii şi în străinătate
La Budapesta şi în alte trei oraşe din Ungaria au fost organizate demonstraţii în favoarea autonomiei Ţinutului secuiesc, scrie cotidianul „Magyar Nemzet“. La Budapesta, manifestaţia a început cu intonarea imnului secuiesc, iar participanţii purtau drapele secuieşti. Preşedintele Societăţii Pentru Ţinutul Secuiesc, György Mózes Arpad, a declarat că este foarte important ca manifestanţii să ajungă în faţa Ambasadei României, „pentru a se pune capăt şirului de denaturări diplomatice româneşti. A venit timpul ca opinia publică şi oamenii politici din UE să afle că, de fapt, dorinţa de dobândire a autnomiei secuieşti are un fundament juridic unional“, a declarat Arpad. Demonstraţii de solidaritate au avut loc şi în oraşele Szolnok, Keszthely şi Sárospatak. Acţiuni asemănătoare erau programate în faţa ambasadelor şi consultatelor româneşti la Londra, Viena, Helsinki, Haga, München, Stuttgart, Stockholm şi Zürich, în SUA (New York, Cleveland şi Los Angeles) şi în Canada (Toronto şi Ottawa).(Eva Galambos) 

Sursa : adevarul.ro
             2blackjack1.wordpress.com

Gazele de şist şi paranoia „pericolului roşu”


газ сланец сланцевый газ
Colaj: Vocea Rusiei

Situaţia legată de gazele de şist a stârnit o adevărată panică în rândul analiştilor portocalii. După ce premierul Ponta şi-a trădat alegătorii, „reevaluând” poziţia faţă de exploatările gazelor de şist, lucrurile păreau rezolvate, însă locuitorii zonelor afectate nu au dorit să stea nepăsători în timp ce se pregăteşte otrăvirea apei şi pământului pe care trăiesc.

După primele acţiuni de protest, trompetele companiilor americane s-au aliniat pentru a discredita aceste acţiuni, găsind imediat „mâna Moscovei” în toate demersurile celor care îşi doresc privilegiul de a bea apă pură şi a avea un sol curat.
Dintre toate textele care insinuează existenţa unei operaţiuni finanţate de Gazprom în spatele protestelor împotriva gazelor de şist, se remarcă textul semnat de Andrei Bădin şi publicat în EVZ.
În contextul publicării unor asemenea texte, propaganda portocalie are obiceiul de a folosi următorul truc propagandistic: dacă la un asemenea text nu există răspuns, atunci se declară că „ruşii nu au găsit ce să răspundă la magistrala analiză”, iar dacă un răspuns există, declară că „sigur în analiză există adevăr, pentru că ruşii au răspuns”. Merită atrasă atenţia asupra faptului că aceste trucuri nu fac altceva decât să deturneze atenţia cititorului de la studiul argumentelor şi informaţiilor prezentate de părţile beligerante.
Unul dintre „argumentele” prezentate de propagandiştii pro-americani se referă la teoretica imposibilitate „de a scoate în stradă 10 mii de oameni fără a-i plăti”, mai ales în condiţiile în care acţiunile de protest politic de la Bucureşti nu se bucură de popularitate. În asemenea argumente se vede clar miopia şi cinismul specific unora dintre analiştii bucureşteni care cred că nimic nu poate fi mai important decât jocurile politice din capitală. În realitate, lupta partidelor politice şi lupta „pentru democraţie” este un concept foarte abstract şi în mod normal, fără eforturi specializate, oamenii de rând se implică foarte greu în acţiuni de protest cu caracter politic. În cazul gazelor de şist, motivul protestului este chiar instinctul de supravieţuire, iar pericolul intoxicării apei şi solului este unul cât se poate de concret. Frica şi mânia sunt sentimente foarte puternice, care pot scoate în stradă mii de oameni fără eforturi adiţionale.
Cei care tot caută „mâna Moscovei” în aceste proteste, nu reuşesc să aducă nici un fel de dovezi în sprijinul acuzaţiilor aduse. Luând în consideraţie numărul de agenţi înfiltraţi în rândul protestatarilor (cu şi fără echipament de înregistrare) şi numărul astronomic de ofiţeri (ne)acoperiţi care se ocupă de acest subiect, dacă legături pe filiera Moscova-Bârlad nu s-au găsit, înseamnă că ele nu există.
Andrei Bădin, citează ca din Sfânta Scriptură fragmente din rapoartele think-tank-ului american CSIS (Center for Strategic and International Studies), găsind în aceste fragmente confirmări ale tuturor aserţiunilor şi acuzaţiilor lansate. În rapoartele CSIS se explică (fără dovezi) că Gazprom ar fi implicat în lobby împotriva gazelor de şist, că gazele de şist prezintă un pericol major pentru Rusia etc. Acum, pentru echilibrarea impresiei, să punem în balanţă câteva aspecte omise din „analiza” propagandei americane.
Primul: CSIS este un think-tank printre finanţatorii căruia se numără companiile petroliere din Statele Unite.
Al doilea: Printre cele mai cunoscute recomandări ale CSIS se numără un raport în care se justifica necesitatea „privatizării urgente ale industriei petroliere din Iraq”, cu sau fără voia guvernului Iraqian.
Al treilea: CSIS a susţinut că în Iraq au existat arme de distrugere în masă şi acum susţine existenţa armelor de distrugere în masă în Siria. Se vede că „mâna Gazpromului” în scandalul gazelor de şist este la fel de reală ca şi „armele de distrugere în masă” ale lui Saddam Hussein.
Dacă tot caută agenţi ai Moscovei, atunci reprezentanţii propagandei pro-Chevron ar trebui să-i găsească la New York Times care a publicat o serie de articole incendiare în care se detaliază pericolele ecologice ale extracţiei gazelor de şist. Ar trebui să găsească agenţi ruşi şi în departamentul de analiză de la Deutsche Bank care au publicat un amplu raport în care se explică de ce extracţia gazelor de şist din Europa nu va fi profitabilă. Ar putea să mai găsească agenţi KGB şi la Departamentul de Energie al SUA care a publicat în 2012 un raport în care a redus la jumătate estimările ultraoptimiste anterioare care se refereau la rezervele de gaze de şist din SUA, decredibilizând astfel toate estimările făcute cu privire la abundenţa gazelor de şist în Europa.
Pe măsură ce conflictul în legătură cu exploatarea gazelor de şist se va intensifica, se vor intensifica şi eforturile de lobby în presă care şi aşa se cam poziţionează în favoarea companiilor petroliere americane. Ca de obicei, Vocea Rusiei va oferi o viziune alternativă şi argumentată asupra situaţiei.

Sursa: romanian.ruvr.ru

Cutremurul japonez din 2011 s-a auzit din Cosmos


япония землетрясение япония цунами Япония катастрофа Япония стихия Япония
Foto: EPA
Devastatorul cutremur din Japonia, care s-a produs pe 11 martie 2011, s-a resimţit chiar şi pe orbita planetei noastre, afirmă oamenii de ştiinţă.
Conform rezultatelor unui studiu efectuat de specialiştii de la Agenţia Spaţială Europeană, şocurile au fost înregistrate de satelitul de cercetare GOCE, orbita căruia are o înălţime de 260 de kilometri.
Potrivit oamenilor de ştiinţă, zguduitura provocată de cutremur a fost atât de puternică, încât oscilaţiile particulelor au ajun pe orbita satelitului chiar şi prin aerul rarefiat al straturilor superioare ale atmosferei.

Sursa: romanian.ruvr.ru

Psalmi de ajutor pentru fiecare zodie (2)



BALANTA
In instabilitatea ei, Balanta cere intarire de la Dumnezeu : "In ziua cand Te-am chemat, m-ai ascultat, m-ai imbarbatat si mi-ai intarit sufletul. Cand umblu in mijlocul stramtorii Tu ma inviorezi si dreapta Ta ma mantuieste. Domnul va sfarsi cea a inceput pentru mine. Doamne, bunatatea Ta tine in veci : nu parasi lucrul mainilor Tale !"
( Ps. 138:3, 7-8 )

SCORPION
Luptatorul din el se roaga pentru izbavire : Doamne, in Tine ma incred : sa nu fiu dat de rusine niciodata. Izbaveste-ma, in dreptatea Ta ! Pleaca-Ti urechea spre mine, grabeste de-mi ajuta! Fii pentru mine o stanca ocrotitoare, o cetatuie unde sa-mi gasesc scaparea !
Caci Tu esti Stanca mea si Cetatuia mea si, pentru Numele Tau, ma vei povatui si ma vei calauzi. Scoate-ma din latul pe care mi l-au intins vrajmasii Caci Tu esti Ocrotitorul meu !"
( Ps. 31:1-4 )

SAGETATOR
Cu bunatate, Sagetatorul se roaga si da lauda lui Dumnezeu : "Laudati pe Domnul! Robii Domnului, laudati Numele Domnului ! Fie Numele Domnului binecuvantat, de acum si pana in veac! De la rasaritul soarelui pana la apusul lui, fie Numele Domnului laudat. Domnul este inaltat mai pe sus de toate neamurile, slava Lui e mai pre sus de ceruri. El da o casa celei ce era stearpa, face din ea o mama vesela in mijlocul copiilor ei. Laudati pe Domnul !"
( Ps. 113:1-4, 9 )

CAPRICORN
In solitudinea sa, el se roaga : "Doamne, Tu ma cercetezi de aproape si ma cunosti, stii cand stau jos si cand ma scol si de departe imi patrunzi gandul ; Stii cand umblu si cand ma culc si cunosti toate caile mele. Ca nu-mi ajunge cuvantul pe limba si Tu, Doamne, il cunosti in totul. Cerceteaza-ma, Dumnezeule, si cunoaste-mi inima ! Incearca-ma si cunoaste-mi gandurile ! Vezi daca sunt pe o cale rea si du-ma pe calea veciniciei !"
( Ps. 139:1-3, 23-24 )

VARSATOR
Nonconformistul isi gaseste taria in Dumnezeu : "Domnul este lumina si mantuirea mea: de cine sa ma tem ? Domnul este sprijinitorul vietii mele : de cine sa-mi fie frica ? Asculta-mi, Doamne, glasul cand Te chem : ai mila de mine si asculta-ma ! Nu-mi ascunde Fata Ta, nu indeparta cu manie pe robul Tau! Tu esti ajutorul meu, nu ma lasa, nu ma parasi, Dumnezeul mantuirii mele !"
( Ps. 27:1, 7, 9 )

PESTI
Profund religios, el inalta laude Domnului : "Laudati pe Domnul! Caci este frumos sa laudam pe Dumnezeul nostru, caci este placut si se cuvine sa-L laudam. Mare este Domnul nostru si puternic prin taria Lui, priceperea Lui este fara de margini. Domnul iubeste pe cei ce se tem de El, pe cei ce nadajduiesc in bunatatea Lui. Laudati pe Domnul !"
( Ps. 147:1, 5, 11 )

Sursa: astrologykom.blogspot.ro

Psalmi de ajutor pentru fiecare zodie


BERBEC
Berbecul se roaga pentru iertarea pacatului mandriei, astfel :
"Frica de Domnul este curata si tine pe vecie ; judecatile Domnului sunt adevarate, toate sunt drepte. Cine isi cunoaste greselile facute din nestiinta ? Iarta-mi greselile pe care nu le cunosc ! Pazeste, de asemenea, pe robul Tau de mandrie, ca sa nu stapaneasca ea peste mine ! Atunci voi fi fara prihana, nevinovat de pacate mari. Primeste cu bunavointa cuvintele gurii mele si cugetele inimii mele, Doamne, stanca mea si izbavitorul meu !”
( Ps. 19:9, 12-14 )

TAUR
Mare iubitor de natura, el preamareste Lucrarea Domnului :
"Cand privesc cerurile - lucrarea manilor Tale - luna si stelele pe care le-ai facut, imi zic : "Ce este omul, ca sa te gandesti la el ? Fiul omului, ca sa-l bagi in seama ?" I-ai dat stapanire peste lucrarile manilor Tale, toate le-ai pus supt picioarele lui : oile si boii laolalta, fiarele campului, pasarile cerului si pestii marilor, tot ce strabate cararile marilor.
Doamne, Dumnezeul nostru, cat de minunat este Numele Tau pe tot pamantul !"
( Ps. 8:3-4; 6-9 )

GEMENI
Nativul Gemeni lauda pe Domnul prin cantec si veselie :
"Binecuvantat sa fie Domnul, caci asculta glasul rugaciunilor mele. Domnul este taria mea si scutul meu ; in El mi se increde inima si sunt ajutat. De aceea imi este plina de veselie inima si-l laud prin cantarile mele. Domnul este taria poporului Sau, El este Stanca izbavitoare a unsului Sau. Mantuieste Doamne, poporul Tau si binecuvanteaza mostenirea Ta! Fii pastorul si sprijinitorul lor in veci !"
( Ps. 28:6-9 )

RAC
Racul cere intelepciune de la Dumnezeu, astfel :
"Eu imi istorisesc caile si Tu ma asculti, invata-ma oranduielile Tale ! Fa-ma sa pricep calea poruncilor Tale si voi cugeta la lucrurile Tale cele minunate. Mai mult pretuieste pentru mine legea gurii Tale, decat o mie de lucruri de aur si argint. Mainile Tale m-au facut si m-au intocmit, da-mi pricepere ca sa invat poruncile Tale !"
( Ps.119:26-27; 72-73 )

LEU
El multumeste pentru maretie si stralucire :
"Doamne, imparatul se bucura de ocrotirea puternica pe care i-o dai Tu. Si cum il umple de bucurie ajutorul Tau ! I-ai dat ce-i dorea inima si n-ai lasat neimplinit ce-i cereau buzele. Mare este slava lui in urma ajutorului Tau, Tu pui peste el stralucirea si maretia,
Caci imparatul se increde in Domnul si bunatatea Celui Prea Inalt il face sa
nu se clatine. Scoala-Te, Doamne, cu puterea Ta si vom canta si vom lauda puterea Ta !"
( Ps. 21:1-2, 5-7,13 )

FECIOARA
Pentru nativul Fecioara Cuvantul Domnului e lege; iata rugaciunea sa :
"Cuvantul Tau este o candela pentru picioarele mele si o lumina pe cararea mea. Tu esti adapostul si scutul meu ; eu nadajduiesc in fagaduinta Ta. Intoarce-Ti fata spre mine si ai mila de mine, dupa obiceiul Tau fata de cei ce iubesc Numele Tau ! Intareste-mi pasii in Cuvantul Tau si nu lasa nici o nelegiuire sa stapaneasca peste mine !"
( Ps. 119:105, 114, 132-133 )

Sursa: astrologykom.blogspot.ro

AMOR: viata intre A si MOR


tru
„Femeilor, supuneti-va barbatilor vostrii, precum se cuvine, in Domnul.
Barbatilor, iubiti pe femeile voastre si nu fiti aspri cu ele”!
Epistola catre Coloseni a sfantului apostol Pavel ( 3:18-19)
Intr-o zi cu soare si copaci infloriti, in anul de gratie 1274, la Florenta un tanar plimbandu-se amuzat pe strazile prafuite, lasate in vacarm si danganit de coplot, vede la un moment dat o silueta care ii aprinde toate simturile intr-un extaz nemaintalnit pana atunci. El era Dante Aligheri, iar ea, preafrumoasa Beatrice.
De atunci, in literatura lumii se vorbeste pentru prima oara de dragoste la prima vedere. Divina Commedia, suma tuturor adevarurilor esoterice de pana atunci, imbogateste vocabularul si enciclopedia sentimentala a omenirii cu sensuri noi, care vor schimba fata destul de intunecata a lumii, aducand zambetul tainic al indragostitiilor. Daca pana atunci, casatoriile si relatiile intre sexe se consumau prin acorduri foarte serioas intre familii apartinand aceleiasi clase sociale, religii sau semintie, zorii renasterii reamintesc tuturor barbatilor si femeilor ca suntem nascuti din dragoste si nu din interes!
Istoria acestui cuplu devine o pilda peste timp. Dante si Beatrice se casatoresc cu altcineva dupa ce si-au consumat iubirea ferindu-se de lume. Ea moare prematur, iar el cuprins de o jale terifianta ar rascoli tenebrele pentru a-i mai sorbi, macar odata, lumina din privire. Sfarsitul secolului al XIII-lea anunta, asadar romantismul! Desigur, trebuie precizata marea influenta a sufismului, acest curent nascut din islam, dar raspandit in toate marile culturi si religii ale lumii, care prin Ibn Arabi innobileaza dragostea sexuala in termenii iubirii divine. Dupa aproape o mie de ani in care sexualitatea a fost considerata impura, diabolica si „generatoare de mari napaste”, asa cum credeau pana si gnosticii catari, iata ca sub influenta maura si gratie marelui Dante, romantismul devine motorul prin care armele incep sa rugineasca in lumina frumusetii iubirii. O palida scanteie atrage sufletele ratacite in bezna inchizitiei, iar asprimea cugetarii carturarilor din chiliile austere se transforma in nectarul schimbarii fluidelor dintre barbat si femeie.
Semnalul, odata dat, deschide drumul trubadurilor, acesti poeti vesnic indragostiti care canta despre visul cavalerului intors din cruciade de a-si intalni printesa inimii. Iute, acordurile suave incep sa pluteasca deasupra curtilor nobiliare si se imprastie in toate clasele sociale schimband pentru prima oara in Europa Medievala rolul de femeie supusa barbatului. In cantecele lor, menestreii dragostei spun de aceasta data, povestea barbatului care devine robul iubirii pentru „aleasa inimii”. In aceasta noua poveste de dragoste cei doi cunosc o stare alterata de constiinta prin care inteleg ca ei au devenit expresia sacrului masculin si a sacrului feminin, din uniunea carora se naste perpetuu VIATA. Iata ce scrie marele trubadur Guillome de Poitiers: „Vreau sa raman cu doamna mea , pentru a-mi inviora atat de bine inima, incat sa nu mai pot imbatrani”!
Pentru Jonathan Black, autorul minunatei culegeri despre esoterism „Istoria secreta a lumii”, insasi Renasterea are la baza un impuls de natura sexuala: „Intreaga constiinta umana a fost transformata si a trecut la alt nivel de evolutie, deoarece cativa oameni au ales un nou mod de a face sex. Oamenii de atunci au inceput sa faca dragoste!
Am vazut, iata cat de frumos incepe in istoria noastra romantismul si marea lui incarcatura senzoriala. Insa sa nu uitam ce le scrie sfantul apostol Pavel Corintenilor: „Femeia nu este stapana pe trupul sau, ci barbatul;asemenea nici barbatul nu este stapan pe trupul sau ci femeia”! Ceea ce inseamna ca nu putem fi pe deplin intregi decat impreuna.
Am folosit acest mic pretext pentru a intari ideea unei poezi care pe mine m-a tulburat alchimizandu-ma:
O, dragul meu Pan,
si voi
divinitati ale acestor locuri, daruiti-mi frumusetea interioara
si faceti
ca intreaga infatisare a mea
sa fie in armonie
cu ceea ce port in suflet.
Platon, sfarsitul lui Fedon

Sursa: codulluioreste.ro

Sămânţa este Împărăţia lui Dumnezeu - Împărăţia Cerului este Împărăţia Spiritului



Un avertisment serios: cercetătorul spiritual veritabil se fereşte să tragă concluzii, ci lasă lucrurile să se apropie de el. Şi când ele au sosit, le verifică mai întâi cu logica obişnuită. 
Dacă un lucru poate fi examinat şi înțeles în mod logic, acesta n-ar trebui să fie un motiv de îndoială cu privire la originea sa spritual-ştiințifică!  
Omenirea actuală îşi are punctul de plecare abia de la catastrofa atlanteană;
strămoşii noştrii, adică propriile noastre suflete în alte corpuri, au trăit în vechea Atlantidă, acel continent situat între Europa şi Africa, pe de o parte, şi America, pe de alta. Apoi a venit marea catastrofă atlanteană, care a schimbat faţa Pământului. Masele omeneşti au emigrat din Atlantida spre est şi vest şi au populat astfel Pământul, aşa cum am spus, referitor la epoca postatlanteană. Atunci s-au născut diferitele culturi postatlanteene, pe care le-am numit cultura protoindiană, a Indiei antice, cultura vechii Persii, cultura caldeo-egipteană, cultura 
greco-romană şi, în sfârşit, cea în care trăim noi actualmente. 
Ne facem o idee foarte greşită despre evoluţia umanităţii dacă ne închipuim că în tot timpul acestei perioade a dezvoltării postatlanteene omul a fost aşa cum este în zilele noastre. El s-a modificat continuu; în natura omenească de atunci s-au efectuat mari transformări.
Documentele istorice exterioare nu ne informează decât pentru o perioadă de câteva milenii.
Singura sursă de informaţie, care este însă inaccesibilă ştiinţei oficiale, pe care noi o numim Cronica Akasha şi pe care am caracterizat-o puţin şi în acest ciclu, ne poate lămuri
 asupra evoluţiei care a urmat catastrofei atlanteene. Ea ne spune că după catastrofa atlanteană prima cultură care s-a dezvoltat este cea a Indiei antice, în timpul căreia oamenii trăiau mai ales în corpul lor eteric, nefiind intraţi atât de mult în corpul lor fizic, aşa cum s-a întâmplat mai târziu. Neavând încă dezvoltată conştienţa Eului pe care noi o avem astăzi, cea mai mare parte a populaţiei Indiei era încă înzestrată cu o clarvedere nebuloasă, crepusculară.
Starea de conştienţă era atunci asemănătoare cu cea de vis, în schimb era o stare de conştienţă care avea acces la adâncurile existenţei, la lumea spirituală. Noi insistăm întotdeauna asupra faptului că strămoşii noştri din India antică au cunoscut şi intuit Universul şi asupra faptului că ei erau mult mai clarvăzători decât descendenţii lor. 

În acea epocă, în care corpul eteric mai depăşea în toate părţile corpul fizic şi nu era atât de strâns legat de acesta cum este astăzi, toate forţele şi facultăţile sufletului aveau o putere mult mai mare asupra corpului fizic. Însă cu cât corpul eteric a pătruns mai mult în corpul fizic, el a slăbit mai mult şi a avut mai puţină influenţă asupra acestuia.
La vechii atlanţi, partea corpului eteric care corespunde capului se întindea în general încă mult dincolo de capul fizic, şi acesta mai era cazul, până la un anumit punct, la locuitorii Indiei antice. Aceasta le permitea, pe de o parte, să dezvolte conştienţa clarvăzătoare şi, pe de altă parte, să aibă o mare stăpânire a fenomenelor care îşi au sediul în corpul fizic.
Deşi foarte diferite, putem compara corpul unui vechi indian cu un corp din zilele noastre.
În epoca noastră corpul eteric a coborât cel mai adânc în corpul fizic şi este legat la maximum cu aspectele legate de corpul fizic.

Dar, în prezent, noi aproape atingem momentul în care corpul eteric va ieşi din nou, se va elibera de corpul fizic şi va deveni mai independent; cu cât omenirea va merge mai mult spre viitor, cu atât mai mult corpul eteric va ieşi din corpul fizic; astăzi omenirea a depăşit puţin punctul în care unirea corpului eteric şi a corpului fizic era maximă.
Comparând un corp din India antică cu un corp actual, se poate deci spune: Corpul eteric al primului este încă relativ liber, iar sufletul poate dezvolta forţe care acţionează asupra corpului fizic; corpul eteric preia forţele sufletului fiindcă nu este încă foarte legat de corpul fizic; aceasta îi conferea în schimb o mai mare stăpânire a corpului fizic, ceea ce avea drept consecinţă faptul că influenţele care se exercitau asupra sufletului atingeau de asemenea puternic şi corpul fizic.
Când, în această epocă, un om care îl detesta pe altul îi spunea o vorbă duşmănoasă, această vorbă îl înţepa pe celălalt, ea producea efect până asupra structurii sale fizice. Sufletul mai acţiona
 încă asupra corpului eteric, şi acesta asupra corpului fizic. Această forţă a fost luată, în prezent, corpului eteric.
Când, pe de altă parte, era pronunţată o vorbă de iubire, ea însenina, îl încălzea pe cel căruia îi era adresată, şi aceasta până în corpul său fizic.
Din această cauză, era foarte important pe atunci dacă se rostea o vorbă prietenoasă sau de ură, căci ea acţiona asupra tuturor fenomenelor organismului. Acest efect a diminuat pe măsură ce corpul eteric a pătruns mai adânc în corpul fizic.
Astăzi, lucrurile stau altfel. În prezent, un cuvânt nu are efect decât asupra sufletului şi sunt rare fiinţele cărora un cuvânt duşmănos le dă impresia că le sugrumă sau un cuvânt afectuos, dimpotrivă, le conferă un sentiment de expansiune, de fericire.

Efectele curioase pe care noi le mai putem resimţi şi azi în inima noastră fizică în urma unui cuvânt de iubire sau de ură aveau o intensitate nemaipomenită la începutul evoluţiei postatlanteene. Din această cauză, prin aceste efecte asupra sufletului se putea obţine cu totul altceva decât în prezent.
Căci astăzi are puţină importanţă cum se pronuntă o vorbă. Ea poate fi rostită cu iubirea cea mai arzătoare; când se loveşte de organismul omenesc actual, ea este mai mult sau mai puţin respinsă, nu îl pătrunde, căci nu este vorba numai de modul în care ea este spusă, ci şi de modul cum poate fi primită. 

În zilele noastre nu este deci posibil să acţionăm în felul acesta direct asupra sufletului omenesc, astfel încât efectul să se resimtă într-adevăr în întregul organism fizic. Acest lucru nu este posibil în mod direct. Pe o anumită cale, însă, va fi din nou posibil, căci ne apropiem de un viitor în care spiritualul va avea din nou importanţa sa.
Astăzi, putem deja spune cum se va realiza aceasta în viitor. În timpul ciclului pe care îl parcurge omenirea actuală, noi putem face foarte puţin pentru ca ceea ce trăieşte în sufletul nostru ca iubire, bunăvoinţă, înţelepciune să se reverse direct în sufletul altuia şi acolo să capete forţă pentru a acţiona până în corpul fizic. Trebuie să ne spunem că nu putem obţine acest lucru decât încetul cu încetul. Dar acest mod de acţionare spirituală începe să se facă simţită tocmai acolo unde se răspândeşte concepţia ştiinţei spirituale asupra lumii, căci această concepţie despre lume este începutul intensificării acţiunilor sufletului.

Rare sunt astăzi cazurile când o vorbă produce efecte fizice. Dar este posibil ca anumiţi inşi să se reunească pentru a prelua în sufletele lor o sumă de adevăruri spirituale.
Aceste adevăruri spirituale se vor consolida încetul cu încetul şi vor deveni puternice în suflete, obţinând prin aceasta şi forţa de a acţiona până în organismul fizic, dându-i forma pe care o au ele însele.
Astfel, în viitor, principiul spiritual-sufletesc va recăpăta o mare putere asupra fizicului şi-l va forma după imaginea sa.
Acum omenirea trebuia să treacă din nou printr-un fel de încercare cosmică pentru a putea urca din nou în înălţimile spirituale. De aceea, începând din epoca greco-latină, ea a coborât încă mai adânc în materialitatea fizică. Tot ceea ce se referă la corp, la fizic, a coborât încă mai adânc. În epoca în care trăim noi, în epoca a cincea de cultură postatlanteenă, omul a fost antrenat sub linia de echilibru şi nu se putea ridica mai întâi decât în viaţa sa interioară, el putea dobândi o conştienţă de la lumea spirituală care avea mai mult un caracter teoretic. El trebuia să se fortifice interior. 

Astfel, vedem în cultura greco-latină domnind o stare relativă de echilibru, în timp ce în epoca noastră fizicul a obţinut o supremaţie care domină sufletul şi spiritul. Se poate constata că acestea au devenit într-o anumită privinţă neputincioase; ele nu mai pot fi înţelese decât în teorie. Timp de secole, sufletul omenesc a trebuit să se limiteze la a dezvolta forţele sale interioare, dezvoltare care nu se reflectă în conştienţa manifestă. Dar el trebuie să devină mereu mai puternic, tot mai viguros, pentru ca să poată fi dezvoltată o nouă conştienţă. Şi când sufletul şi spiritul vor fi dobândit o anumită forţă – ceea ce va fi cazul în a şasea epocă culturală 
postatlanteană –, o forţă care va fi obţinută datorită faptului că omenirea va fi luat din ce în ce mai multă hrană spirituală, sufletul şi spiritul vor avea prin această hrană o înţelepciune nu teoretică, ci una vie, vor avea un adevăr viu. Atunci această spiritualitate va fi atât de puternică încât va regăsi – venind însă din direcţia opusă – puterea sa asupra corpului.
Dacă în epoca noastră ştiinţa spirituală devine din ce în ce mai mult ceva care va fi în stare să stimuleze nu numai raţiunea şi intelectul omului, ci să încălzească tot mai mult sufletul, atunci acesta va deveni atât de puternic, încât va obţine dominaţia asupra fizicului. Desigur, sunt necesare anumite tranziţii; unele aspecte vor da impresia unei decadenţe, unor alterări. Dar acestea nu vor fi decât forme de trecere care vor face loc acelei stări viitoare în care oamenii vor prelua viaţa spirituală în ideile lor, şi se va instala pentru întreaga omenire acea stare care va însemna dominarea sufletului şi spiritului asupra fizicului, asupra materiei. 

Orice om pe care nu numai îl interesează învăţăturile ştiinţei spirituale fiindcă ele îi stimulează viaţa sa intelectuală, ci care se poate şi entuziasma de adevărul acestor învăţături, cel care găseşte o satisfacţie profundă şi vie în aceste învăţături, va fi un precursor al acelor oameni care vor redobândi stăpânirea corectă a sufletului asupra corpului.
Micile adevăruri pot satisface nevoia noastră de cunoaştere, dar cele mari ne încălzesc sufletul şi ne fac să vedem că ceea ce ia formă în evenimentele cosmice este totodată şi de o frumuseţe incomparabilă. Când resimţim astfel frumuseţea, splendoarea, acestea încep să prindă rădăcină în noi, mergând dincolo de o înţelegere pur teoretică.

Ce spune într-adevăr Iisus Hristos după Evanghelia lui Luca? 
5) Ieşit-a semănătorul să semene sămânţa sa. Şi semănând el, una a căzut lângă drum şi a fost călcată şi păsările cerului au mâncat-o.
6) Şi alta a căzut pe piatră, şi, răsărind, s-a uscat pentru că nu avea umezeală.
7) Şi alta a căzut între spini şi spinii, crescând o dată cu ea, au înăbuşit-o.
8) Şi alta, căzând pe pământul cel bun şi crescând, a făcut rod însutit“.
(Luca 8, 5–8)

La fel stau lucrurile şi cu concepţia despre lume a ştiinţei spirituale. Ei i se poate aplica explicaţia dată discipolilor săi de către Iisus Hristos.

Sămânţa este Împărăţia lui Dumnezeu, Împărăţia cerului, Împărăţia spiritului. Această Împărăţie a spiritului trebuie să pătrundă în felul unei seminţe în sufletele omeneşti şi să devină activă pe Pământ.
- Există oameni care au în sufletele lor numai acele forţe care resping concepţia despre lume, adică această Împărăţie a entităţilor divine. Aceasta este mistuită de obstacolele ridicate în sufletul omenesc; chiar înainte de a putea germina, ea este imediat respinsă. Acest lucru este valabil referitor la atitudinea a numeroşi oameni faţă de cuvintele lui Iisus Hristos şi este valabilă şi pentru atitudinea multora faţă de ceea ce trebuie să aducă antroposofia în lume; ea este respinsă, cu alte cuvinte păsările o mănâncă şi o împiedică să prindă rădăcină în pământ.
- Se poate de asemenea întâmpla ca acest învăţământ să fie auzit de un suflet – fie venind de la Iisus Hristos, fie venind de la ştiinţa spirituală –, dar acest suflet să nu aibă profunzimea necesară. El este destul de pregătit pentru a înţelege că acestea sunt adevăruri plauzibile, dar ele nu se contopesc cu propria sa substanţă, cu propria sa entitate.
Este posibil ca el să poată chiar transmite mai departe înţelepciunea, dar aceasta nu s-a contopit cu el, ceea ce este asemănător cu sămânţa care cade pe stâncă şi care nu poate germina.
- O a treia sămânţă a căzut între spini; ea germinează acolo, dar nu poate creşte. Aceasta înseamnă, ne spune Hristos, că anumite suflete sunt până într-atât de absorbite de grijile şi interesele vieţii cotidiene, încât ele sunt apte să înţeleagă adevărul spiritual, dar toate celelalte preocupări acţionează ca o tufă de spini care le inhibă. Există si în zilele noastre suflete – şi chiar foarte numeroase – cărora le-ar plăcea să aprofundeze ştiinţa spirituală, dacă viaţa exterioară nu le-ar absorbi, nu le-ar împovăra, împiedicându-le continuu.
- În sfârşit numai puţine suflete sunt capabile să dezvolte adevărurile spirituale ca pe o realitate liberă, ca şi a patra sămânţă. Acestea sunt sufletele care încep să resimtă elementul antroposofic ca adevăr viu, care-l pot prelua în suflet ca pe elementul lor de viaţă, trăind integral în el. Ele sunt precursoarele unei activităţi a adevărurilor spirituale în viitor. Nimeni însă, dintre cei care nu au obţinut încrederea corespunzătoare prin propria lor forţă sufletească, care nu au forţa de convingere justă a modului de acţiune a acestei înţelepciuni spirituale nu poate fi convins prin raţionamente exterioare de adevărul şi eficienţa sa.

Oricâte ar fi argumentele care se pot afla în lumea exterioară, trebuie să avem posibilitatea de a pătrunde noi înşine în interiorul lucrurilor, trebuie să ne formăm în noi înşine convingerea noastră şi să ne spunem că dacă uneori antroposofia are efecte supărătoare aceasta se datorează faptului că ea a găsit relaţii nesănătoase între oameni.
Din această cauză, înţelepciunea spirituală este totuşi sănătoasă, dar nu întotdeauna şi oamenii.
Se poate, de asemenea, înţelege de ce în materie de înţelepciune nu se dezvăluie încă, în prezent, tot ceea ce va putea ajunge la oameni cu timpul. Se poate deci înţelege ca azi să nu fie încă dezvăluită întreaga înţelepciune spirituală, dar sigur omenirea va putea-o primi în viitor.
Se veghează ca efectele rele să nu fie prea mari, aşa cum nu se trimit copii de la oraş în aerul prea tare de munte, care îi poate îmbolnăvi.
Din această cauză, se poate comunica numai din când în când ceea ce poate suporta media oamenilor.
Dacă ar fi complet dezvăluite nişte adevăruri încă şi mai profunde, s-ar putea ca anumite persoane să se prăbuşească sub greutatea lor cum se prăbuşeşte fizic o sănătate prea şubredă în aerul de munte.

Marile comori de înţelepciune pot fi dezvăluite numai încetul cu încetul omenirii, dar aceasta se va întâmpla şi va deveni un factor de însănătoşire substanţială pentru omenire. 





SURSA


http://adevarul2012.blogspot.ro