Sunt multe istorisiri si povesti despre lamasii ciudati si invaluiti in mister numiti uneori chiar supraoameni ce locuiesc in zona Tibetului, care uimesc intreaga lume cu capacitatile si puterile lor incredibile si inaccesibile omului de rand. Multi au auzit de “testul de initiere” ce are loc iarna, in noapti geroase, cand discipolii dezbracati, se invelesc pe rand, cu mai multe cearsafuri ude, pe care le usuca cu caldura degajata de propriul lor corp. Mai putin cunoscut este poate ordinul lamasilor “Lung – Gom – Pa”, care isi ingreuneaza corpul cu lanturi si alte obiecte metalice, dupa care sfideaza legea gravitatiei, deplasan-du-se cu o viteza incredibila, in salturi de pana la 10 metri. Lista “puterilor” acestor oameni poate continua cu mersul pe apa, sau prin foc, cu demonstratii de telekinezie, telepatie, vederea viitorului, a aurei, vindecari miraculoase si multe altele, aproape la nesfarsit.
Totusi, una din cele mai interesante capacitati ale unora ditre acesti oame-ni, pare aceea de a nu imbatrani. Aceasta a fost dezvaluita prima data lumii occidentale, de Peter Kelder, in 1939, in cartea sa “Ochiul Revelatiei (The Eye of Revelation)”, in care autorul afirma ca a aflat despre Ritualul Tibetan de la un fost colonel al armatei britanice, care a servit in India. Conform autorului, colo-nelul Bradford (pseudonim) a gasit in acea parte a lumii lamaseria unde se practica Ritualul, a exersat cativa ani si s-a intors complet reintinerit, invatan-du-i la randul sau pe altii.
Originea Ritualului, e foarte discutata si disputata, unii atribuind-o siste-mului de exercitii tibetane(’phrul ‘khor). Altii spun ca face parte din Yoga, iar alte factiuni sustin ca cele cinci exercitii ( ritualuri ) preced Yoga cu cel putin 700 de ani, deci nu au nici o legatura cu aceasta.
Ce este cert, in privinta ritualului tibetan?
Cele 5 exercitii, combina rotirea cu patru miscari, intalnite in posturile din yoga. Rotirea supune corpul unei forte centrifuge, iar celelalte 4 exercitii realini-aza energiile alchimice care circula de-a lungul coloanei vertebrale (foc, apa, aer, pamant) si readuc functionarea chakrelor in parametrii normali, ceea cecurata aura, revitalizeaza si reechilibreaza intregul organism, cresc vitalitatea si reduc efectele imbatranirii.
Cum se practica Ritualul Tibetan?
Reguli generale:
- intotdeauna se incepe cu rotirea corpului, urmata de celelalte 4 exercitii;
- rotirea se face in sensul acelor de ceasornic (de la stanga la dreapta), indiferent de emisfera in care va aflati;
- este bine, dar nu obligatoriu ca respiratia sa se faca numai pe nas;
- desi e indicat ca exercitiile sa inceapa orientat cu fata spre nord, acest aspect nu este obligatoriu si nu trebuie urmarit cu obstinatie;
- fiecare exercitiu, se repeta de cel mult 21 de ori, dupa care se trece la urmatorul;
- in timpul exercitiilor, niciodata nu trebuie sa apara senzatia de discomfort (nu fortati niciodata – in cazul acesta, mai mult nu inseamna mai bun);
- este indicat ca incepatorii sa abordeze fiecare exercitiu cu un numar mai mic de repetari (eventual 3), pe care il vor creste ritmic, saptamanal, sau chiar lunar, pana ajung la numarul maxim (optim) de 21 de repetari;
- daca unul dintre exercitii va pare mai dificil si nu va permite cresterea numa-rului de repetari in ritmul celorlalte, nu fortati, ci aplicati o crestere mai lenta, pana ajunge si el la numarul optim de repetari;
- pentru a obtine beneficiul maxim, e bine ca Ritualul sa fie practicat zilnic, cu cel mult o zi pauza pe saptamana;
- daca ati intrerupt ritualul, nu este strict obligatoriu sa-l reluati de la inceput, dar functie de lungimea pauzei, poate fi necesar sa reincepeti cu un numar redus de repetari;
- este indicat ca exercitiile 2, 3, 4 si 5 sa nu fie practicate pe o suprafata tare si rece (ciment sau piatra – folositi o patura, un covor sau o saltea de fitness);
- inainte de a incepe fiecare exercitiu, incercati 5-10 secunde, sa va concentrati asupra lui;
- nu folositi incaltaminte si\sau imbracaminte care va poate deranja in timpul exercitiilor (prea stramta, prea larga, etc.)
- in imaginile insotitoare, se arata ritmul indicat al respiratiei, cu ajutorul sagetilor, IN-inspiratie si OUT-expiratie;
- executia corecta si in intregime a Ritualului, poate dura intre 7 si 15 minute;
# Exercitiul 1 – Energie (Mental – rotirea insasi, curata energia corpului)
Stati drept, in picioare, mainile intinse lateral, paralel cu solul, palmele orientate spre pamant, picioarele apropiate.
Va rotiti de la stanga spre dreapta (in sensul acelor de ceasornic), de cel mult 21 de ori.
* Comentarii:
- rspiratia are loc normal (de voie), in timpul exercitiului;
- la inceput rotirea poate fi mai lenta, dar in timp viteza de rotatie trebuie sa creasca pana cand mainile sunt tinute intinse si ridicate de forta centrifuga (aveti grija sa nu fortati);
- daca, dupa rotiri, va simtiti ametiti, lipiti palmele in fata in pozitia de rugaciune, sau “namaste”,priviti fix la varfurile degetelor mari si in scurt timp trece;
# Exercitiul 2 – Pamant (Gat – tot corpul este direct conectat la pamant – energia telurica)
Stati intins pe spate, picioarele apropiate, mainile intinse pe langa corp cu palmele spre sol. Ridicati capul de pe sol, apasand cu barbia in piept si in ace-lasi timp, ridicati si picioarele la verticala fata de sol.
Reveniti la pozitia intinsa de la inceput.
* Comentarii:
- in timpul ridicarii capului si picioarelor, inspirati cat mai profund;
- in timpul revenirii la pozitia culcat, expirati complet;
- desi e indicat ca genunchii sa fie intinsi, nu e obligatoriu;
- in cele 5-10 secunde de concentrare de la inceput, incercati sa simtiti energia telurica (legatura cu pamantul);
# Exercitiul 3 – Aer (Piept – se concentreaza pe piept, plamani)
Ingenunchiati pe sol, cu corpul drept si privirea inainte.
Mainile sunt pe langa corp, cu palmele sprijinite putin oblic de coapse, in partea posterioara (sub fese).
Inclinati capul inainte, apasand cu barbia in piept.
Inclinati capul cat mai mult pe spate, arcuind la maxim si coloana vertebrala, sprijinindu-va cu palmele pe coapse si cu coatele orientate spre inapoi.
Reveniti la pozitia de pornire, cu coatele intinse.
* Comentarii:
- la arcuirea pe spate, inspirati profund;
- la revenirea in pozitia de pornire, expirati complet;
- talpile se sprijina cu varfurile degetelor pe sol;
# Exercitiul 4 – Apa (Stomac – se concentreaza pe zona abdomi-nala, cu cele mai multe fluide din corp)
Va asezati pe sol, cu picioarele intinse inainte, aproximativ 15cm intre calcaie, palmele presate pe sol, cu degetele lipite si orientate spre inainte, in dreptul feselor.
Inclinati capul inainte, presand cu barbia in piept.
Lasati capul cat se poate de mult pe spate, ridicand corpul, cu genunchii indoiti si bratele intinse.
Reveniti la pozitia de pornire.
* Comentarii:
- la ridicarea corpului, inspirati profund;
- la revenirea in pozitia sezand, expirati complet;
- in pozitia ridicat, trunchiul este orizontal, drept, in continuarea coapselor, in unghi drept fata de gambe si brate, cu capul cat mai mult lasat pe spate si arata ca o masa;
- pe finalul pozitiei ridicate (masa) incercati 1-2 secunde sa incordati toti muschii corpului;
# Exercitiul 5 – Foc (Zona Bazala – prin intensitate, genereaza caldura corporala)
Stati in sprijin pe palme si varfurile picioarelor, cu spatele arcuit (bazinul aproape lipit de sol) si capul impins cat mai mult pe spate (pozitie aproximativ similara cu “cobra” din yoga).
Impingeti capul inainte apasand cu barbia in piept si ridicati cat puteti de sus bazinul, cu picioarele intinse si bratele in prelungirea trunchiului, astfel incat formati o litera “V” intoarsa la 180 de grade.
Reveniti la pozitia de pornire.
* Comentarii
- intre palme, ca si intre talpi, este o distanta de aproximativ 60 de centimetri;
- in timp ce ridicati bazinul, formand litera “V” rasturnata, inspirati profund;
- la revenirea in pozitia de pornire (cobra) expirati complet;
ATENTIE
- acest exercitiu,creste presiunea arteriala (tensiunea); in caz ca aveti probleme, reduceti numarul de repetari, in limita comfortului personal si abordati o crestere mai lenta a numarului de repetari;
- numai la acest exercitiu, inspiratia se face pe nas, iar expiratia pe gura, emitand sunetul (”haaa”)
Acesta este “Ritualul Tibetan”, suita de cinci exercitii, care atunci cand sunt practicate corect si in numarul optim, de 21 de repetari, va dau o neasteptata energie, vioiciune, pofta de viata, regleaza functiile corpului si atenueaza, sau chiar anuleaza (ba in unele cazuri a si inversat) procesul de imbatranire.
In concluzie, va doresc mult succes, aplicare reusita si implinirea obiecti-vului, in caz ca vi l-ati propus, nu inainte totusi de a va avertiza, ca Ritualul are si un mic secret. Este vorba de un al 6-lea exercitiu, care le incoroneaza pe ce-lelalte 5 si care in multe prezentari ale Ritualului nu este aratat si nici macar mentionat.Probabil multi stiti faptul ca disciplinele, stiintele, mai mult, sau mai putin ezoterice, cum ar fi yoga de exemplu, se recomanda a fi practicate cel putin la inceput, sub directa supraveghere a unui instructor. Asta din cauza ca unele exercitii, posturi, metode, benefice de altfel, in caz ca sunt numai putin gresite, fortate, sau incorect aplicate, pot face mai mult rau decat bine. Acesta este si cazul celui de-al 6-lea exercitiu din “Ritualul Tibetan”. In cazul nostru, acest exercitiu, prin ridicarea diafragmei, comprima si forteaza putin muschiul inimii. Din aceasta cauza se recomanda o deosebita prudenta, sau chiar se interzice cardiacilor in fazele de inceput. E bine sa-ntelegeti ca, chiar daca ati facut progrese, si ati ajuns sa lucrati cu numarul optim (21) de repetari, nu sunteti deja maestrii, iar stapanirea “la perfectie” a Ritualului, s-ar putea sa va ia ceva mai mult timp decat va asteptati. Totodata, in traditia tibetana, se spu-ne ca cel de-al saselea exercitiu, presupune si practicarea continentei (asociata sau confundata in culturile occidentale cu celibatul) datorita transmutarii alchi-mice a energiei sexuale in energie vitala si trezirii energiei kundalini. Prin urmare, nu-mi asum responsabilitatea de a-l explica pe hartie, dar va astept cu propuneri pentru si la workshop-uri sau alte intalniri, unde putem exersa Ritua-lul Tibetan in intregime, cu toate cele 6 exercitii.
In 1930 colonelul englez Bradford a descoperit o manastire tibetana localizata in inaltul mun-tilor. Calugarii ce locuiau acolo, cu toate ca erau foarte batrini aratau tineri si plini de vitalitate, zvo-nindu-se ca au descoperit Fintina Tineretii. Discutind cu ei, coloneul Bradford a aflat ca practicau cele 5 ritualuri ale intineririi, un set de exercitii ce, repetat zilnic cu regularitate, avea proprietatea de a intineri si insanatosi practicantii. Mai mult de atit, intreg setul nu lua mai mult de 20 de minute de practica. Incintat colonelul a copiat exercitiile si a inceput sa le practice, publicind mai apoi manuscrisul sub titlul "Cele cinci ritualuri tibetane ale intineririi".
După prezentarea unui produs, de obicei, urmează sfaturile pentru utilizarea lui. V-au fost des-crise cele cinci ritualuri tibetane în ultimul articol, acum iată şi „modul de întrebuinţare” al acestora. La început, toate ritualurile se execută zilnic, de trei ori. Cu fiecare săptămână care trece se adaugă încă două execuţii ale celor cinci ritualuri, până se ajunge, după zece săptămâni, la 21 de ori pentru fiecare ritual. Acestea se vor executa dimineaţa sau seara ori dimineaţa şi seara. Dimineaţa toate cele 21 şi seara câte trei exerciţii, apoi seara crescându-se cu câte două. Cele cinci ritualuri au legătură între ele şi fiecare dintre ele are importanţa sa. Dacă un ritual pare imposibil de executat la început, se renunţă temporar la el şi se încearcă din nou după câteva luni. Nu se va lucra până la extenuare şi se va creşte numărul execuţiilor în timp. Dacă se pot executa numai patru din cele cinci ritualuri, rezultatul obţinut este, de asemenea, important, dar cele patru vor fi executate în mod regulat şi corect.
Şi după executarea unui singur ritual se pot obţine rezultate bune. Orice altfel de exerciţii, în special cele pentru inimă şi circulaţie, contribuie la păstrarea sau regăsirea echilibrului energetic al organismului. Cele cinci ritualuri ajută la echilibrarea energiilor şi astfel organismul devine mai receptiv la efectele benefice ale altor exerciţii. Ritualurile se execută zilnic, cu pauză de o zi pe săp-tămână, altfel progresul va avea de suferit. De obicei, toată repriza de exerciţii fizice durează aproxi-mativ 20 de minute, iar timpul scade cu creşterea condiţiei fizice.
Respiraţia este şi ea un lucru important. Expiraţia ajută mai mult dacă în timpul execuţiei ritualurilor se gândeşte că toată tensiunea existentă în corp este eliberată, fapt ce produce o stare de bine într-un corp relaxat. Inspiraţia trebuie făcută gândind că organismul este invadat de un senti-ment de împlinire şi satisfacţie.
După execuţia ritualurilor este bine să se facă o baie cu apă călduţă sau rece, dar nu foarte rece. Apoi, ştergerea corpului se poate face, la început, cu un prosop ud, iar apoi cu unul uscat.
Există şi un al şaselea ritual care îi ajută pe cei foarte riguroşi. Acesta duce la creşterea spiri-tuală alături de o revigorare a organismului. Dar executarea acestui al şaselea ritual cere din partea persoanei şi o autoizolare. O mare parte din energia vitală, care circulă prin cei şapte centri energe-tici, se transmite, acumulându-se sub formă de energie sexuală în primul centru, astfel încât ceilalţi şase nu sunt alimentaţi suficient. Prin cel de-al şaselea ritual, energia sexuală activată este dirijată către partea superioară a corpului, pentru echilibrare. Tibetanii sunt abstinenţi din punct de vedere sexual. Energia sexuală este ghidată către alte scopuri.
Însă nu se cere să se facă o reprimare a energiei de reproducere, calea de urmat fiind stăpâ-nirea impulsului sexual, şi nu reprimarea sau irosirea lui, ci transformarea acestuia în sublim.
Executarea celui de-al şaselea ritual se face numai de cei care au un surplus de energie sexuală şi simt nevoia de a scăpa de această senzaţie. Iar acum iată cum decurge acest ritual. Din poziţia de drepţi se expiră tot aerul din plămâni şi se apleacă în faţă cu palmele pe genunchi. Se expiră în conti-nuare dacă mai există încă aer în plămâni şi se revine, fără a inspira, în poziţie de drepţi. Se pun mâi-nile apoi pe coapse şi se apasă în jos. Umerii se află împinşi în sus. După aceea, se trage mult abdo-menul şi se ridică pieptul, rămânând cât mai mult timp posibil în această poziţie. Se va inspira pe nas şi se va expira pe gură.
La expirare se relaxează braţele, acestea fiind atârnate liber pe lângă corp. Urmează o respira-ţie adâncă pe gură şi pe nas. Acest ritual se va executa de trei ori. El se poate executa doar de cei cu o putere sexuală ridicată, dar numai după ce reuşesc să înfrângă dorinţa de atracţie sexuală care îi do-mină. Abia atunci se va putea transforma energia sexuală pentru a fi transmisă către partea superioa-ră a corpului, fapt ce produce linişte şi echilibru interior. Abstinenţa se face doar în timpul executării celui de-al şaselea ritual. După accea, se vor executa numai cele cinci şi viaţa sexuală poate deveni normală.
Hrana reprezintă, de asemenea, un factor foarte important pentru succesul rezultatelor execu-tării celor cinci ritualuri. Benjamin Franklin spunea: „Pentru a-ţi lungi viaţa scurtează-ţi mesele”. Hrana este recomandat a fi vegetariană. Tibetanii chiar prelucrează, ei înşişi, pământul pentru pro-ducerea hranei vegetale, fapt ce dă o senzaţie plăcută, nebănuită, de reuniune cu natura. Nu este indi-cat a se mânca produse din carne, dar se pot mânca produsele de la animale: ouă, brânză, unt etc.
Dieta ce conţine hrană sănătoasă este bine, de regulă, să fie formată dintr-un singur fel de mâncare la o masă. Trebuie să se mănânce fără grabă, liniştit, iar mâncarea să fie mestecată bine înainte de a fi înghiţită.
Mâncarea nemestecată corect, înghiţită repede, în stomac are efectul unei dinamite. Tibetanii au cinci reguli de aur, simple, pentru o alimentaţie sănătoasă.
1. Nu se combină la o masă carbohidraţii cu carnea.
2. Dacă la consumul cafelei apar tulburări digestive sau de sistem nervos, cafeaua trebuie băută fără zahăr, lapte sau frişcă. În cazul în care încă sunt probleme, se renunţă la consumul cafelei.
3. Mestecatul mâncării se face până când aceasta devine fluidă, iar cantitatea de hrană consumată trebuie să fie redusă.
4. Este indicat a se mânca un gălbenuş de ou crud pe zi, la începutul sau la sfârşitul mesei, dar ouăle trebuie să fie proaspete, iar găinile să fie hrănite natural, fără chimicale, altfel se recomandă a înlocui oul cu nuci înmuiate în apă.
5. Varietatea de alimente consumate la o masă este indicat a fi redusă la minimum.Un alt aspect important este vocea. O voce puternică denotă vitalitate. Când vocea unui vârstnic devine stridentă, subţire, slabă, este semn că organismul acestuia a ajuns la un stadiu avansat de degradare.
1. Nu se combină la o masă carbohidraţii cu carnea.
2. Dacă la consumul cafelei apar tulburări digestive sau de sistem nervos, cafeaua trebuie băută fără zahăr, lapte sau frişcă. În cazul în care încă sunt probleme, se renunţă la consumul cafelei.
3. Mestecatul mâncării se face până când aceasta devine fluidă, iar cantitatea de hrană consumată trebuie să fie redusă.
4. Este indicat a se mânca un gălbenuş de ou crud pe zi, la începutul sau la sfârşitul mesei, dar ouăle trebuie să fie proaspete, iar găinile să fie hrănite natural, fără chimicale, altfel se recomandă a înlocui oul cu nuci înmuiate în apă.
5. Varietatea de alimente consumate la o masă este indicat a fi redusă la minimum.Un alt aspect important este vocea. O voce puternică denotă vitalitate. Când vocea unui vârstnic devine stridentă, subţire, slabă, este semn că organismul acestuia a ajuns la un stadiu avansat de degradare.
Centrul energetic din zona gâtului, unde se află glanda tiroidă, influenţează, prin deschiderea lui, ceilalţi centri. Dacă vocea devine mai înaltă şi mai stridentă, se depune efort pentru a o schimba cu o tonalitate mai jos. Acest lucru are influenţă de stimulare şi asupra centrului de energie sexuală. Tinerii coborând nivelul vocii vor fi ajutaţi în păstrarea virilităţii, iar bătrânii să şi-o redobândească. Iata, de exemplu, o posibilitate de exerciţiu pentru a rezolva problemele de mai sus.
Se exersează cu voce mică, parţial pe nas, pronunţând sunetele minn – mimm – minn. Se repetă coborând vocea pe ton cât mai scăzut, până la cel mai grav sunet posibil. Este recomandată procedura în timpul dimineţii, când vocea este mai gravă.
O voce mai intensă, ca vibraţie, va ajuta la o încărcare intensă a centrilor energetici, în special al celui corespunzător sexului.
Femeile care au o voce prea groasă este bine dacă pot să şi-o subţieze. Echilibrările energetice se pot face şi prin dirijarea vocilor, cu ajutorul sunetelor sau al cuvintelor. Tibetanii folosesc mantre, cuvinte-cheie care sunt generatoare de vibraţii benefice, pentru întreţinerea echilibrului centrilor energetici.Fiecare din cei şapte centri energetici sunt activaţi prin pronunţarea unui cuvânt mantră,care rezonează cu frecvenţele acelui centru energetic. Începând de sus, de deasupra capului către partea inferioară a corpului, mantrele pentru echilibrarea energetică a centrilor sunt:
NAH pentru Sahasrara,
AUM pentru Ajna,
HAM pentru Visuddha,
YAM pentru Anahata,
RAM pentru Manipura,
VAM pentru Swadhisthana,
LAM pentru Muladhara
Acestea fiind zise şi mai ales făcute, să vedem dacă ne vom mai recunoaşte atunci când vom trece pe lângă noi.
Sursa: www.abundent.ro/ritualul-tibetan
www.evolutiespirituala.ro
ati incercat? ati reusit cate 21 din fiecare? s a schimbat ceva?
RăspundețiȘtergereA ridica forţa vitală în sus e simplu. Dar pentru a o face, trebuie să o aveţi. Aceasta explică cauza principală a eşecurilor, care pe parcursul a sute de ani îi urmăreau în Orient pe mulţi căutători ai „elixirului nemuririi”. Căci, în tradiţiile occidentale ale ordinelor religioase, exista practica abstinenţei forţate – inhibarea agresivă în sine a dorinţei sexuale. Încercând în acest mod de a supune energia sexuală, adepţii pur şi simplu distrugeau bazele vitalităţii corpului. Există doar o singură cale de a poseda cel mai puternic şi nărăvaş aspect al puterii din om – energia lui sexuală, care se manifestă prin pasiunea iubirii – cea mai de netrecut din dorinţele umane, maximal de a o dezvolta şi apoi de a o transmuta. Nici inhibarea, nici favorizarea ei nu duc la nimic. Prima nu permite puterii de a se dezvolta, a doua – o împrăştie fără rost. Şi în primul, şi în al doilea caz, omul rămâne în pierdere, deoarece îşi iroseşte posibilitatea de a acumula energia liberă şi a o aplica conştient. - Transmutarea forţei sexuale lama o efectuează prin intermediul celei de a şasea mişcări rituale. Se practică doar atunci când în corp se simte prezenţa dorinţei sexuale, care semnalizează despre prezenţa unei cantităţi suficiente de energie liberă. Cea de-a şasea mişcare rituală constă în următoarele: stând drept în picioare faceţi o inspiraţie adâncă, contractaţi sfincterul anal, sfincterul vezicii urinare, încordaţi muşchii bazinului şi părţii de jos a peretelui abdomenului, iar apoi rapid vă înclinaţi, rezemaţi mâinile în şolduri şi intensiv expiraţi prin gură producând sunetul „Ha-a-a-a-ah-h-h”, străduindu-vă să eliminaţi din plămâni tot aerul, inclusiv şi pe cel aşa numit restant, după aceasta trageţi cât mai tare abdomenul prin ridicarea în sus a diafragmei şi relaxării peretelui din faţă al abdomenului şi apoi vă îndreptaţi. Bărbia pe parcursul acestei mişcări trebuie să fie lipită de piept, palmele se află pe talie. Menţinând poziţia cu abdomenul tras în interior cât mai mult timp posibil – atâta timp pe cât vă permite reţinerea respiraţiei, relaxaţi diafragma, ridicaţi capul şi inspiraţi adânc foarte calm. Restabilind respiraţia, repetaţi. De obicei, pentru a redirecţiona energia liberă şi a „dizolva” dorinţa sexuală apărută, sunt de ajuns trei repetări. De dorit să nu efectuaţi mai mult de nouă repetări ale celei de-a şasea mişcări rituale într-o singură dată.
RăspundețiȘtergereDe însuşirea celei de-a şasea mişcări rituale se poate apuca acel care simte că a epuizat complet pentru sine tot ceea ce poate oferi sexul şi, prin urmare, nu mai are nevoie de el. Nici într-o formă: aparentă, tăinuită sau mediată de alte manifestări psihologice. - Pentru marea majoritate a oamenilor normali, refuzarea, în mod natural, a activitatăţii sexuale, este pur şi simplu inadmisibilă. Din această cauză, foarte, foarte puţini pot practica cea de-a şasea mişcare rituală. Uneori, în unele situaţii, practicarea primelor cinci mişcări schimbă, cu timpul, ordinea priorităţilor, şi, posibil, unii vor putea trece acel hotar în dezvoltarea propriei conştiinţe, după care se află libera alegere. Dacă aceasta se întâmplă, următorul pas va fi luarea deciziei de a schimba propria viaţă. Hotărârea se ia o singură dată. Pentru totdeauna. Nici o ezitare, nici o privire înapoi.
fragment din cartea "Ochiul renasterii" de Peter Kelder
In legatura cu vocea batranilor, alt fragment din carte Si se foloseste doar mantra AUM:
RăspundețiȘtergereVocea bărbătească. Cu toţii aţi auzit nu odată timbrul înalt tremurător al bătrânilor. Există o legătură directă între tonalitatea vocii şi starea individului. Ridicarea tonalităţii şi apariţia tremurului în glas atestă, unilateral, distrugerea corpului slăbit. Permiteţi-mi să vă explic din ce cauză. - Între vârtejul al doilea – cel sexual – şi cel de-al cincelea – al gâtului - există o legătură directă. Desigur, toate vârtejurile sunt interconectate nemijlocit şi sunt reprezentate unul prin altul, însă conexiunea acestor două este deosebită. Din această cauză tremurul şi ridicarea tonalităţii vocii masculine este indicatorul direct al slăbirii celui de-al doilea vârtej. Pentru a readuce în normă caracteristicile dinamice ale vârtejului doi şi cinci, este îndeajuns de a practica cele cinci mişcări rituale. Însă există şi posibilitatea accelerării acestui proces. Tot de ce este nevoie pentru aceasta e voinţa. E necesar doar de a pronunţa toate sunetele pe o tonalitate joasă, mai suculentă şi plină pe cât e posibil. Pentru acei, a căror voce deja a suferit schimbări considerabile din cauza vârstei, aceasta poate deveni o veritabilă provocare. Iar rezultatele practicii merita ca ea să fie acceptată. Conştient, timbrul jos al vocii foarte curând va schimba caracterul curgerii proceselor vibraţiilor, legate de rotirea celui de-al cincelea vârtej. Vârtejul va deveni mai complet şi va începe să se rotească mai rapid. În consecinţă, se vor schimba inevitabil şi caracteristicile celui de-al doilea vârtej. Lama, utilizează acest principiu în lucrul cu mantrele. De fapt, relevant nu este atât conţinutul mantrei cât structura vibraţiilor ei. Iată de ce nu e prea important ce veţi alege ca sunete de antrenament, este important principiul – faceţi efortul de a obţine un răsunet jos şi plin şi o rezonanţă a vocii în cap şi în coşul pieptului. Apropo, femeile, ale căror voce cu vârsta devine mai joasă şi grosolană, pot utiliza această metodă, dar viceversa, pentru a întoarce vocii răsunetul înalt tineresc şi sonor. - Mii de ani în urmă au fost descoperite caracteristicile vibraţiilor perfecte ale mantrei „OM”. Atât bărbaţii, cât şi femeile pot beneficia enorm în urma repetării ei corecte. Bărbaţii trebuie să le pronunţe cu un timbru cât mai jos, iar femeile, cu unul cât mai înalt. De dorit, ca repetarea să fie făcută de câteva ori în fiecare dimineaţă. E foarte bine, dacă aveţi posibilitatea de a repeta „OM”, de asemenea, câteva ori ziua şi seara - Pentru a pronunţa corect mantra „OM”, inspiraţi maximal profund şi apoi expiraţi încet scoţând cu vibrare sunetul „O-O-O-O...”, la sfârşit el trece pe scurt timp în „U-U-U-U...”, concomitent ridicându-se din coşul pieptului spre gât, iar apoi se transformă într-un lung „M-M-M-M...”, vibraţiile căruia trec cât mai sus posibil în mijlocul capului. Se pot efectua multe unde lungi ale sunetului „OM” doar dintr-o singură expiraţie. Acest exerciţiu simplu armonizează caracteristicile dinamice ale tuturor celor şapte vârtejuri principale. Şi pe parcurs nu e necesar de a ne lăsa pasionaţi nici de însuşi procesul cântării mantrei, nici de încărcătura ei semantică, deoarece însemnătatea principală constă în caracteristicile vibraţiilor mantrei şi în ceea ce ea ne permite să facem cu glasul.