Un nou studiu a descoperit că abilitatea de a lucra cu numere este predestinată. Cercetătorii au declarat că talentul numeric nu este legat de inteligenţa generală a unei persoane.
Descoperirea a fost făcută de o echipă de psihologi condusă de John Hopkins de la Universitatea din Baltimore, America, în urma unor testări la care au participat preşcolari.
Alte teste anterioare au indicat faptul că aproximarea intuitivă a unor numere este fundamentală pentru fiecare animal. Noi utilizăm această tehnică în viaţa de zi cu zi: estimăm numărul scaunelor dintr-o sală de cinema, sau numărul oamenilor dintr-o mulţime.
Cercetarea condusă de Dr. Melissa Libertus s-a axat pentru prima dată pe copiii prea tineri pentru a fi participat la lecţii de matematică. În cadrul studiului, 200 de copii în vârstă de patru ani au participat la diferite teste.
Pentru a verifica dacă aceştia au capacitatea de a estima un număr de obiecte, ei au fost rugaţi să vizualizeze grupuri intermitente de puncte albastre şi galbene pe ecranul unui calculator. Apoi au fost rugaţi să spună care culoare a fost afişată mai mult.
Următoarea parte a testului consta într-o probă matematică. Aceştia au fost rugaţi să spună care dintre culori a avut mai multe puncte.
În continuare, celor mici le-a fost testată capacitatea de a înţelege adunările şi înmulţirile şi dacă au dezvoltate competenţe de calcul.
Părinţii şi tutorii copiilor au fost apoi evaluaţi şi li s-a raportat nivelul capacităţilor verbale ale copiilor. Testul verbal a fost administrat deoarece capacităţile de comunicare şi abilităţile matematice sunt considerate a fi legate de inteligenţă.
Cercetătorii au dorit să fie siguri că abilităţile matematice nu sunt legate de efectuarea cu succes a oricărei alte sarcini, sau că unii copii nu se simt la fel de confortabil ca şi ceilalţi atunci când efectuează anumite probe.
Rezultatele au demonstrat faptul că cei mici care au trecut cu bine de testul cu puncte, s-au descurcat la fel de bine şi la testul de matematică. Echipa de cercetători susţine că acest lucru indică faptul că abilităţile matematice ar putea fi înnăscute.
Oamenii de ştiinţă sugerează că acei copii care sunt născuţi cu capacitatea de a "înţelege numerele" vor învăţa mai uşor să socotească.
Acest studiu a fost publicat în jurnalul Developmental Science.
Alte teste anterioare au indicat faptul că aproximarea intuitivă a unor numere este fundamentală pentru fiecare animal. Noi utilizăm această tehnică în viaţa de zi cu zi: estimăm numărul scaunelor dintr-o sală de cinema, sau numărul oamenilor dintr-o mulţime.
Cercetarea condusă de Dr. Melissa Libertus s-a axat pentru prima dată pe copiii prea tineri pentru a fi participat la lecţii de matematică. În cadrul studiului, 200 de copii în vârstă de patru ani au participat la diferite teste.
Pentru a verifica dacă aceştia au capacitatea de a estima un număr de obiecte, ei au fost rugaţi să vizualizeze grupuri intermitente de puncte albastre şi galbene pe ecranul unui calculator. Apoi au fost rugaţi să spună care culoare a fost afişată mai mult.
Următoarea parte a testului consta într-o probă matematică. Aceştia au fost rugaţi să spună care dintre culori a avut mai multe puncte.
În continuare, celor mici le-a fost testată capacitatea de a înţelege adunările şi înmulţirile şi dacă au dezvoltate competenţe de calcul.
Părinţii şi tutorii copiilor au fost apoi evaluaţi şi li s-a raportat nivelul capacităţilor verbale ale copiilor. Testul verbal a fost administrat deoarece capacităţile de comunicare şi abilităţile matematice sunt considerate a fi legate de inteligenţă.
Cercetătorii au dorit să fie siguri că abilităţile matematice nu sunt legate de efectuarea cu succes a oricărei alte sarcini, sau că unii copii nu se simt la fel de confortabil ca şi ceilalţi atunci când efectuează anumite probe.
Rezultatele au demonstrat faptul că cei mici care au trecut cu bine de testul cu puncte, s-au descurcat la fel de bine şi la testul de matematică. Echipa de cercetători susţine că acest lucru indică faptul că abilităţile matematice ar putea fi înnăscute.
Oamenii de ştiinţă sugerează că acei copii care sunt născuţi cu capacitatea de a "înţelege numerele" vor învăţa mai uşor să socotească.
Acest studiu a fost publicat în jurnalul Developmental Science.
Sursa: The Telegraph
Sursa: descopera.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu