miercuri, 27 martie 2013

Verde la Viata : Stefan Manea – Hofigal


Viata Verde Viu lanseaza seria de articole “Verde la Viata” in care vom prezenta contributia si gandirea romanilor in munca continua de schimbarea a culorii indicatorului de sanatate fizica, emotionala si sufleteasca a populatiei de pe intreg globul, si in special din Romania. In primul articol de acest gen vi-l prezentam pe inginerul Stefan Manea, cel care a infiintat si dezvoltat firmaHofigal.
“Suntem tara cu cel mai bun pamant. Dar nu stim sa-l pretuim!”
V-as ruga sa ne spuneti cateva lucruri legate de modul în care brandul Hofigal face fata dificultatilor cu care se confrunta piata romaneasca.
- Eu pot sa spun urmatorul lucru: ca Hofigal în momentul de fata si-a creat un nume mai ales prin activitatea de cercetare. În afara de noi nu mai este nici o alta firma si fac cofinantari. Eu în fiecare an am avut între 12 si 14 firme pe care le-am cofinantat. Cineva ma întreba, la un moment dat: ai facut socoteala cati bani ai dat la cofinantare?! Niciodata. As fi cumparat vreo 250 apartamente. Dar nu asta e problema. Problema este ca din cercetarea pe care o facem noi avem foarte multe brevete. Nu exista an în care sa nu participam la concursuri de inventica internationale, Bruxelles, Geneva, la Londra, peste tot si nu a fost nici un an în care sa nu luam unu, doua premii – medalii de aur – pentru produsele noastre. Peste 80 la suta din produsele pe care le avem sunt din proprietate privata. Cum am facut acest lucru? Am luat o serie de oameni cu experienta, din Institutul de cercetari chimico farmaceutice, inclusiv oameni cu care am lucrat înainte si am avut o politica pe care o am si acum, pe toti care au venit încoace dupa facultate, i-am obligat sa-si ia doctoratele cu o tema sau alta din domeniul în care lucram si astfel i-am obligat sa se puna la curent cu tot ce este nou si sa stie absolut toate noutatile din domeniu. Si cu acest lucru am reusit sa-i determin sa faca meserie din pasiune.
Nu poti sa avansezi, fara pasiune. Eu, în momentul de fata am si muncitori foarte multi carora le-am spus sa faca pasiune si, aproape incredibil tineri care au brevete pe tehnologii cumparate din afara. V-as da un singur exemplu: am cumparat anul trecut o instalatie de capsule gelatinoase din China, care se vand si pe plan mondial. Ei bine, eu am reusit cu ei, cu muncitorii si mecanicii respectivi, ca aceste capsule gelatinoase intercaland un utilaj – o moara coloidala – sa putem introduce în ele si produse solide în uleiurile respective. O chestiune pe care nu o are nimeni pe plan mondial. Este o premiera facuta cu oamenii de aici. Dar, cu acesti oameni care sunt de valoare. Am încercat sa îi formez sa fie ca o familie. Cercetarea asa e. Cercetarea si dezvoltarea nu poti s-o faci de unul singur. Am facut aceste colective pe temele de cercetare pe care le avem cu statul. Si avem si teme internationale. De exemplu, o tema foarte interesanta pe care o avem cu Turcia, cu Iugoslavia, cu Polonia si Ungaria. O tema despre care, aparent, poti sa spui: a, ce e asa de important? E vorba de reziduurile care cad de pe blanurile animalelor. Acele reziduuri sunt de o valoare extraordinara daca stii sa le valorifici. Unele din ele sunt sisteme enzimatice, altele sunt produse valoroase din toate punctele de vedere.
Am trecut sa dezvoltam stiinte pe care nici macar nu le-am bagat în programa de învatamant. De exemplu, în medicina. La noi, la Medicina nu se învata aromoterapia, enzimologia, gemoterapia. Or am înfiintat sectie de enzimologie si anul acesta am scos primul produs enzimatic recunoscut care rezolva niste treburi cu totul deosebite. Respectiv, rezolva colesterolul, trigliceridele, tensiunea, glicemia, produs care nu are nici o toxicitate.
Si daca va spun materiile prime din care e facut o sa zambiti: usturoi, praz si nap! Si am oameni care sunt interesati în mod deosebit sa cumpere produsul pentru ca aici toata tehnologia de a obtine aceste enzime are un secret. Sunt oameni din afara care ar vrea sa îl transforme în medicament ca sa-l foloseasca ei. Si, de exemplu, sunt doua tari care cumpara produsul de la mine si se vinde cu de 14-15 ori pretul pentru ca problema… este palpabila.
Problema colesteroluluisunt o gramada de medicamente care au efecte benefice momentan, dar efecte toxice pe durata lunga, extrem de periculoase. Cercetari
stefan manea romani verzi hofigal
 facute acum de englezi arata ca orice medicament luat pentru colesterol este o otrava. Sa va explic pe scurt: colestorolul este numit de noi bun si rau. Colesterolul este fabricat de catre ficat 85%. Restul de 15% vine din afara, din grasimi, din ce mancam. Daca eu încerc sa reduc acest colesterol, cel bun este carutasul care cara prin sange materiile prime la celule, cel rau care se depune pe vase este cel din care se formeaza membranele celulare, noile celule care se nasc. Si cantitatea de colesterol pe care eu o am este calculata de partea aia de creier si ea este calculata în functie de cate celule îti mor în organism.

Daca tu umbli la ficat si cauti sa rezolvi problemele astea nu faci altceva decat sa îti accelerezi procesul de îmbatranire. Adica este o chestie complet noua pe plan mondial. În acest mod eu nu umblu pe organ, umblu pe ficat si îl determin sa fabrice si noile celule care îi trebuie si sa-mi ramana colesterolul care este strict necesar. În trei-patru luni de zile am avut oameni care aveau colesterolul 280 si au ajuns la 170, în limita strict necesara cu acest produs.
De asta am spus de enzimologie caci în afara de chinezi, rusi, americani, în toata Europa nu mai exista nimeni care sa produca produse pe baza de enzime. Suntem singurii „obraznici” daca vreti – pentru ca asa mi s-a spus la un congres: ceea ce vreti dvs. este obraznicie. Adica avem aceasta chestiune, avem oameni si copii pe care i-am format. Si îi vom forma în continuare. Si tineri si batrani. Avem oameni si de peste 80 de ani care lucreaza, dar iau si tineri, obligandu-i sa învete, sa faca doctoratul, masteratul, îi oblig sa învete pentru a duce mai departe. Asta este una din caile mele de lucru cu care ma mentin cu produse noi.
Al doilea lucru pe care l-am considerat strict necesar: eu nu mai produc decat produse pe baza de materie prima pe care mi-o fabric singur, bio si ecologica. Pentru ca cercetarile de pe plan mondial si în mod deosebit… aici pot sa spun ca rusii sunt foarte avansati chiar fata de chinezi. Rusii au cercetari speciale pentru asa ceva. Un exemplu va dau: rusii au un institut special de cercetari care se ocupa numai de spirulina. O alga. Dar este alga completa pentru viata. Este alga cu care a plecat Gagarin în Cosmos, hrana pentru cosmonauti, hrana pentru cei care lucreaza în subteran, este hrana care îti asigura absolut tot. Aici am si un brevet facut în mod deosebit cu Republica Moldova, profesorul Selaru din Chisinau. Si vreau sa va spun un lucru care nu stiu cat se stie la noi.
Pe moldovenii din Republica Moldova noi îi tratam asa, ca pe niste rude mai sarace, dar sunt mai destepti decat noi. Pentru ca putina lume stie ca fostul imperiu sovietic a vrut sa faca arma bacteriologica si a facut toate cercetarile la Chisinau si, de aceea chimia era la cel mai înalt nivel. Toate stiintele naturale, acest centru avea studenti, la un moment dat, din peste 120 de orase din toate tarile lumii. Dupa revolutie am facut, imediat ce mi s-a permis, o prima întreprindere la Chisinau cu spirulina. Atunci am brevetat… am si acum în sera fisa mea. Rusii, acesti moldoveni „ai nostri”, s-au ocupat de cercetarea asta foarte avansata si partea de bio-chimie m-a ajutat foarte mult si pot sa spun ca nivelul lor stiintific era mult peste ce aveam noi în tara. Si am profitat de treaba asta. Cercetarea pe care am facut-o cu ei a continuat pe un drum pe care, asta vreau sa-l accentuez si anume ce se întampla cu plantele, cu algele, cu tot ce este verde daca folosesti insecticide, ierbicide.
O cercetare pe care ei o demonstreaza astazi: au ajuns la niste treburi practice deosebite. Armurariul este materia prima pentru silimarina (pentru o multime de utilizari). Silimarina de sinteza este una din cele patru componente. Silimarina de sinteza are o activitate de 5% fata de silimarina naturala formata din toate componentele. Daca aceasta planta este crescuta cu un azotat de amoniu, ca îngrasamant, se transforma si se obtin niste aminosilighine extrem de toxice. Si dintr-un produs sanatos faci o otrava în toata regula. Foarte multe din produsele zise naturale compromit calitatea.
Acum între Turnu-Magurele si Alexandria, la Furculesti ne-am înfiintat o întreprindere noua care se numeste Aromaplant si avem peste 300 ha de pamant unde ne facem culturile, aproape 200 ha sunt transformate în terenuri bio, autorizate de Ministerul Agriculturii si international de firma italiana care se ocupa în toata Europa de asa ceva.
Aici iarasi va spun despre o cercetare comuna cu rusii. Am gasit o planta care poate transforma într-un an un teren otravit într-unul bio. Se cheama stirulAla pe care noi nu dam doi bani pe el si cu care taranul roman crestea porciiAmarand – denumirea sa din greaca care înseamna „învinge tot” – este un dar al lui Dumnezeu care face urmatoarele chestiuni: poti sa o pui în orice fel de pamant ca nu-ti iese la suprafata decat planta curata. Daca vrei sa vezi un teren cat e de bun smulgi un stir. Daca radacina e dreapta si curata atunci e teren bun, bio, daca pe radacina gasesti niste negi, alea sunt niste otravuri pe care stirul reuseste sa le scoata si le izoleaza.
M–am întrebat adeseori daca vitalitatea extraordinara a buruienilor nu poate avea o folosinta concreta.
- V-ati întrebat bine. Facem o greseala imensa ca spargem acest tot pe care ni-l da natura. Toate plantele au rostul lor – bine ati spus. E pacat ca asa zisa stiinta moderna – din care am facut si eu parte, ca am si eu pacatele mele – stirul asta mai are o proprietate descoperita de rusi. La o anumita varsta frunza de stir are o activitate antibiotica atat de puternica încat nu exista comparatie cu… nici un antibiotic care exista la ora actuala. Dar si lucerna e net superioara proteinei de carne de pasare, de vita, contine toti acei 8 aminoacizi de care organismul uman are nevoie; al doilea lucru: radacina plantei se duce pana la 12 m adancime în pamant, daca apa este la 6 m adancime nu mai conteaza daca a plouat sau nu, dar nu numai atat. Ea scoate la suprafata minerale si tot ce îi trebuie încat dupa ea taranul roman stia sa faca rotirea culturilor, 4-5 ani de cultura de grau si porumb, iar punea lucerna si astfel scotea dupa cativa ani tot ce îi trebuie plantei. O alta treaba despre plante: cine oare a dat doi bani vreodata pe napi?!
Un fel de cartofi….
- Ei bine, rusii au demonstrat o treaba, si anume faptul ca porcul care mananca napi nu face artrita. Si pana la 18 – 20 de ani cat traieste nu face nici o boala. Acum, mai nou, s-a descoperit ca napul contine în el o polizaharida a fructozei. Anumite tipuri de napi. Ca sunt mai multe feluri. Eu am în cercetare cu rusii vreo sase tipuri de napi. Dupa cercetari a reiesit ca acest produs are distanta foarte variabila între oxidrili. Acestia încadreaza toate metalele toxice încat daca iei produse pe baza de napi este exclusa orice boala de colonSi de aceea stirul si napul rusii le-au declarat plante de interes national pentru sanatatea poporului si au facut institute de cercetari si colaborez cu ei. Cu natura asta e foarte greu. Am fost la un congres zilele trecute: „Omenire, încotro?” Si eu le-am spus: lasati cu cometele, cu lovitul… noi ne autodistrugem singuri. S-au uitat cam ciudat la mine. Am întrebat pe cineva: de ce sub un nuc nu creste niciodata troscot sau stir?

Exista medicina vibrationala. Cel mai teribil detector de minciuni s-a facut cu ajutorul plantelor care nu pot sa te însele. Fiecare tip de celula din plante corespunde uneia din organismul uman. De exemplu, se cunoaste din antichitate ca taranul roman îsi trata flebitele cu castane. Le tinea 4-5 zile în apa apoi le sfarama. Gemoterapia moderna arata ca ce? Atunci cand facea treaba asta începea sa germineze castana. Atunci apareau celulele noi. Ca sa se constate acum, dupa cercetari foarte multe, ca celulele din germenele de castane sunt identice cu cele din vasele de sange ale noastre.
Sistemele de vibratie ale castanei le percepe organismul, de asta, la tara, oamenii se duc si îmbratiseaza castanul. Sunt vibratiile care purifica organismul, o chestie pe care lumea o întelege foarte greu, dar sunt si altele… coacazul are în frunze niste componente care seamana cu cortizonul, dar nu are nici o toxicitate pentru ca organismul uman o accepta.
Iata, padurarii traiesc în aer curat. Si toata lumea spune vai, ce bine de ei, respira aer curat. Ei bine, ei fac parte din categoria de oameni cu cea mai scurta viata. Un padurar care a taiat un copac pana la 1 km se degaja energie negativa. Noi nu cunoastem aceasta lume a plantelor. Concluzia: natura trebuie pastrata ca atare.
Poate ati vazut, pe toate produsele Hofigal eu am o lozinca, cuvintele lui Eminescu: „Natura nu minte niciodata”. Dar Eminescu nu a fost publicat înainte de Revolutie pentru filozofia lui: Natura egal Dumnezeu. Natura are solutii la toate. Atunci, dreptul meu este de a o lasa cum este.
As vrea sa va rog sa trecem pe un registru concret. Care sunt ultimele realizari ale Hofigal?
- Am facut aceasta linie noua de capsule gelatinoase unde facem produse noi, printre care unul în premiera mondiala, care se numeste LARV Albina. Asta arata ca albina ca atare are foarte multe componente micro si macro elemente comune cu ale organismului uman si are peste 200 enzime comune cu ale organismului uman. Apilarnilul care se facea înainte, se lua laptisorul de matca se facea liofilizare si îl facea solid. Dar acesta are 70 la suta apa si 30 la suta substanta uscata. Exact ca si organismul uman. Ei bine, în momentul cand faceai aceasta uscare distrugeai o gramada de enzime. E pentru prima data pe plan mondial cand iau acest laptisor de matca, îl bag într-o masinarie speciala, îl bag în ulei, respectiv Omega 3, alaturi de spirulina si îl încapsulez cu toate proprietatile lui de la albina. Si nu înlatur nimic din ceea ce se cheama de la matca. Ei bine, produsul da niste rezultate foarte bune.
Cel mai important lucru pe care l-am constatat: are în el calitatea declansarii reactiilor hormonale din organism. Declansand astea, absolut toate, cancerul mamar la femei, prostata la barbati este imposibil sa se mai poata întampla asa ceva. Cea mai importanta treaba este caregenereaza organismul în totalitate. Albina este singura care are în larva ei vitamina B12 într-o cantitate încat în 100 mg de larva de albina se gasesc circa 12-16 centigrame de B12. Sunt suficiente 6 capsule pe zi ca sa asimilezi necesarul zilnic de B12. Al doilea lucru în larva de albine sunt componente deosebite, dintre care unele cu iod. Asta are un iod pe care tiroida îl asimileaza. Una din realizari.
O alta realizare: aspirina naturala. Am fost inspirat din povestile din copilarie. Pe mine ma fascina atunci ideea ca se faceau schimb de roci valoroase, de aur cu coaja de salcie. La toate luptele tribale fiecare trebuia sa aiba în buzunar daca se ranea, coaja de salcie ca sa manance. Dupa cercetari, salcia are precursorul acidului salicinic, adica salicinol si acum e demonstrat ca iarasi enzimele au un rol deosebit. Am fost inspirat de niste cercetari ale englezilor, aspirina ca atare a fost gandita sa atace orice fel de inflamatie. Acum se stie si de ce. Dar, aspirina poate face mai mult rau decat bine. Ei bine, salicinolul s-a dovedit ca nu are nici o actiune secundara. Eu am niste rozmarin în cultura, am asociat cu o alta forma de salicinol din rozmarin si am facut salicinolul concentrat, care înlocuieste aspirina din toate punctele de vedere. Un lucru foarte important: toate aceste plante din care vrei sa faci produse enzimatice trebuie sa le faci fara sa depasesti temperatura de 40 de grade, ca astfel distrugi enzimele.
O sa scoatem acum ceaiul facut la rece. Aici am un brevet cu totul deosebit privind uscarea plantelor – iarasi premiera mondiala. Eu usuc plantele cu aparatura din Germania si fac uscarea prin modificarea umiditatii totale si marea descoperire consta în faptul ca toate bacteriile, chiar si virusii, sunt distrusi. Învelisul virusilor este din hidrocarburi care rezista. Dar cand umiditatea a scazut, ele crapa si s-a dus bacteria. Acum 4-5 ani cand am dat de aceasta descoperire nu-mi venea sa cred ca pot sa sterilizez o planta fara sa o aduc la temperatura. Eu prelucrez numai cu 24 de ore înainte de a fi fabricat produsul pentru ca si aici, la capsulare, eu folosesc aceste blistere si de aceea, de exemplu, nu le ambalez în borcane, deoarece orice capsula care vine în contact cu umezeala si cu oxigenul se degradeaza. Pentru asta am luat medalia de aur a Calitatii Europene la Oxford acum 2 ani de zile pentru calitatea produselor Hofigal pentru ca aveam niste produse cu totul deosebite. Acum voi scoate pe piata niste produse noi pe baza de alfa de care va spuneam. Ma irita faptul ca la noi în tara sunt atatia copii bolnavi. Peste 12 la suta avem copii bolnavi la un an, doi de viata. Cu produsele pe care le poate lua mama îi poate corecta absolut toate eventualele boli.
Care ramane produsul de baza al Hofigalului?
- Primul produs se cheama Redigest. Nu are egal pe plan mondial. Îl consuma noua sefi de state. Acest produs, cine învata lectia sa-l ia cu regulitate de la varsta de 35 de ani. Este o inventie facuta acum 18 ani la sugestia unui medic veterinar care mi-a spus: noi semanam cu pasarile foarte mult. Nu încerci sa vezi daca poti sa scoti un produs din pipota lor? Am constatat ca puiul de gaina în perioada de 18 zile pana la 36 zile se suprapune identic din punct de vedere al enzimelor cu omul. Facand cercetari pe treaba asta am gasit pe cuticula de pipota doi noduli: hipofiza si epifiza. Si avem si aceste enzime care ar trebui fabricate de catre organism. Aceste enzime daca le aduci de afara…
În viitorii 40 – 50 de ani daca stapanim enzimele vom stapani lumea.Daca vii cu acest supliment de la varsta cand nu mai poti face fata efortului – de la enzime nu mai faci fata – poti sa ajungi Norman Walker. Cercetator american, care la 84 de ani a renuntat la scaun si a început sa faca cativa km pe jos, zilnic. Apoi a scris cartea „Întinereste si tu” pentru a-i învata si pe altii din experienta lui de viata, dar si ca medic, despre toate descoperirile si cercetarile sale. A murit la 116 ani. Cu mintea perfect limpede. Acesta spunea: nu conteaza sa arati tanar, ci sa ai minte tanara.
Am o mahnire teribila ca la noi în tara se accepta OMG-urile. A fost un congres aici. Spusa de catre nemti în plina sedinta. Madam Merkel a avut o întampinare teribila. Stuparii au gasit ca matca nu mai depune 1.200 de oua daca iei polenul din OMG-uri, pentru ca în primul an scade capacitatea cu 30 la suta, în anul 2 scade cu 50 la suta si în anul 3 stupul se stinge. Si acesti stupari s-au dus cu aceste filme, le-au aratat dnei Merkel. Peste cateva zile a dat decret prin care interzice pe tot teritoriul Germaniei OMG-urile si firmei Monsanto sa plateasca despagubiri la toti stuparii. În Europa am ramas singurii care acceptam OMG-urile. Rezultatul: 50 la suta din barbatii din Romania nu mai pot sa procreeze. Dar, suntem tara cu cel mai bogat pamant din lume. Dar nu stim sa-l pretuim. Daca am trece la produse bio si economic ne-am reveni. I-am spus si unui ministru: daca dvs. mancati mamaliga din porumbul cultivat în pamantul pe care ati acceptat sa se cultive porumb modificat genetic în nordul Romaniei, trebuie sa mancati 4-5 mamaligi ca sa va asigurati micro elementele necesare. De-aia americanii sunt toti obezi.
Sursa:  
http://www.amosnews.ro/arhiva/stefan-manea-hofigal-suntem-tara-cu-cel-mai-bun-pamant-dar-stim-l-pretuim-28-11-2011
http://viataverdeviu.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu