vineri, 20 septembrie 2013

Adevărata dragoste



Moise Mendelsson, bunicul cunoscutului compozitor german, a fost un bărbat departe de a fi chipeș. Dimpotrivă, pe lângă faptul că era mic de statură, avea si o cocoașă grotească.
Într-o zi l-a vizitat pe un comerciant din Hamburg, care avea o fată foarte drăguță, pe care o chema Frumtje. Moise se îndrăgosti disperat de fata care îl privea cu vadită repulsie, din cauza înfățișarii sale.
Când a vizitat casa negustorului, înainte de plecare, Moise și-a luat inima în dinți, s-a dus la etaj unde era camera fetei, pentru a schimba ultimele cuvinte cu ea. Era de o frumusețe cerească, iar el se zbătea în chinurile iadului, atunci când fata refuză să se uite măcar la el. După câteva încercări de a lega o conversație, Moise a întrebat-o timid:
- Știți de ce căsătoriile se fac în cer?
- Da, a spus fata, în timp ce se uita mereu în pământ. Dar, dumneavoastră știți de ce?
- Da, știu, a spus el. Vedeți, în cer, la nașterea fiecărui băiat, Domnul îl anunță care va fi fata cu care se va căsători. Când m-am născut eu, mi s-a arătat viitoarea mea mireasă. Domnul mi-a zis:
- Mireasa ta va fi cocoșată!
Atunci I-am spus Domnului:
- Doamne, o femeie cocoșată ar fi o tragedie. Doamne, dă-mi mie cocoașa și las-o pe ea să fie frumoasă.
Fascinată de cuvintele lui, Frumtje și-a ridicat ochii din podea, acordând mâna sa, mai tarziu, omului căruia i-a fost o soție credincioasă.

De Barry și Joyce Vissell




Sursa: http://filedelumina.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu