duminică, 16 noiembrie 2014

DESPRE TREZIRE


stepping stones in rippled waterSpiritualitate înseamnă trezire. Majoritatea oamenilor, chiar dacă nu o ştiu, sunt adormiţi. Ei s-au născut adormiţi, trăiesc adormiţi, se căsătoresc în somn, nasc copii în somn, mor în somn — fără să se trezească vreodată. Nu înţeleg niciodată farmecul şi frumuseţea acestui lucru pe care noi îl numim existenţă umană. Ştiţi că toţi misticii – catolici, creştini, necreştini, indiferent de credinţă, indiferent de religie – sunt unanimi într-un singur lucru: că totul e bine, totul e bine.
Chiar dacă totul e o harababură, totul este bine. Ciudat paradox, desigur. Dar, în mod tragic, majoritatea oamenilor nu ajung să vadă că totul este bine, pentru că sunt adormiţi. Au doar un coşmar.
Anul trecut, la televiziunea spaniolă am auzit o poveste despre un bărbat care bate la uşa fiului său. „Jamie” spune el, „trezeşte-te!” Jamie răspunde: „Nu vreau să mă scol, tată,” Tatăl strigă, „Scoală-te, trebuie să mergi la şcoală.” Jamie spune: „Nu vreau să merg la şcoală.” „De ce nu?”, întreabă tatăl. „Din trei motive”, spune Jamie.
„Primul, pentru că e atât de plictisitor; al doilea, copiii mă tachinează; şi al treilea, pentru că urăsc şcoala”. Şi tatăl îi spune: „Ei bine, eu îţi voi da trei motive pentru care trebuie să mergi la şcoală. Primul, pentru că este responsabilitatea ta; al doilea, pentru ca ai patruzeci şi cinci de ani şi al treilea, pentru că eşti directorul şcolii” Trezeşte-te , trezeşte-te! Ai crescut. Eşti prea mare să fii adormit. Trezeşte-te! Încetează să te mai joci cu jucăriile.
spiritual-awakening-3_zps7fa8b9c1Cei mai mulţi oameni îţi spun că vor să treacă de grădiniţă - dar să nu-i crezi. Nu-i crede! Tot ce vor de la tine este să le repari jucăriile stricate. „Dă-mi înapoi soţia. Dă-mi înapoi slujba. Dă-mi înapoi banii. Dă-mi înapoi reputaţia mea, succesul meu.” Asta este ce vor ei; vor alte jucării în locul celor vechi. Atât. Chiar şi cel mai bun psiholog îţi va spune că oamenii nu vor cu adevărat să fie vindecaţi.
Ceea ce vor este alinare; vindecarea este dureroasă.
Trezirea este neplăcută, să ştii. Te simţi bine şi confortabil în pat. E enervant să fii trezit. Acesta este motivul pentru care înţeleptul, guru, nu va încerca să trezească oamenii. Sper că voi fi înţelept aici şi nu voi încerca vreodată să vă trezesc, dacă sunteţi adormiţi. În definitiv, nu este treaba mea, chiar dacă vă spun câteodată: „Treziţi-vă!”
Datoria mea este să-mi fac treaba, să-mi fac numărul. Dacă profitaţi de pe urma acestui lucru, bine; dacă nu, foarte rău! Cum spun arabii: „Natura ploii este aceeaşi, dar ea face sa crească şi spini în mlaştini şi flori în grădini.”
fragment din- ANTHONY DE MELLO-CONŞTIENȚA -Capcanele şi şansele realităţii
Sursa: http://astrodeva.wordpress.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu