sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Dacă banii nu ar conta…


In pasii pe care ii parcurgem pe drumul de dezvoltare personala, cu siguranta multi dintre noi ne-am intrebat ce am face cu adevarat daca nu am acorda banilor o importanta atat de mare…cum ar fi daca acestia nu ar fi motivatia de a merge mai departe, ci doar un element de care sa ne ajutam pentru a evolua, noteazădamaideparte.ro.
In filmuletul de mai jos, Alan Watts prezinta perspectiva sa asupra banilor si importanta acestora ca liant al generatiilor.
,,Ce iti doresti? Ce te incanta? In ce fel de situatie ai vrea sa fii acum? Sa presupunem ca eu fac acest lucru des in ghidarea studentilor. Ei vin la mine si imi spun: ,,Ei bine, terminam facultatea si nu avem nici cea mai vaga idee despre ceea ce putem face”, asa ca eu ii intreb:
,,Ce ati vrea sa faceti daca banii nu ar fi un obiect? Cum v-ar placea sa va petreceti viata cu adevarat?”
Este minunat ca in ciuda sistemului nostru educational, o multime de studenti afirma: ,,Am vrea sa fim pictori, am vrea sa fim poeti, am vrea sa fim scriitori”, dar cu totii stim ca nu se pot castiga prea multi bani asa. Alte persoane spun ,,As vrea sa traiesc in natura, sa calaresc”, iar eu intreb ,,Ti-ar placea sa predai la o scoala de calarie?” Uhm…Hai sa trecem peste asta.
Voi ce vreti sa faceti? Cand in sfarsit gasesc ceva ce persoana vrea cu adevarat sa faca, ii spun: ,,Asta sa faci…uita de bani pentru ca in momentul in care admiti ca banii sunt cel mai important lucru din lume, iti petreci viata irosindu-ti timpul in totalitate.
” Vei face lucruri pe care nu vrei sa le faci si asa vei trai prin a continua sa faci lucruri pe care nu vrei sa le faci cu adevarat, ceea ce este stupid.” Mai bine sa ai o viata scurta care este plina de activitatile pe care iti doresti sa le faci decat o viata lunga traita in conditii mizerbabile. “
Si in cele din urma, daca intr-adevar iti place ceea ce vrei sa faci, indiferent despre ce este vorba, poti ajunge sa devii expert in acel lucru.
Asa ca singura modalitate prin care poti stapani cu adevarat un domeniu vine prin simplul fapt de a fi acolo, in acea situatie, iar apoi vei fi capabil sa ai un sentiment placut despre acest lucru, oricare ar fi el…”
Asa ca nu va ingrijorati prea tare. Oricine poate fi interesat de orice, iar despre orice lucru care va intereseaza puteti afla cu usurinta. Este absolut stupid sa petreceti timp facand lucruri care nu va plac pentru a continua sa faceti lucruri care nu va plac si sa va invatati copiii sa urmeze aceeasi cale.
Ceea ce facem noi este sa ne crestem copiii si sa ii educam sa isi traiasca vietile asa cum noi le traim pe ale noastre avand ca scop propria justificare sau satisfactie prin educarea copiilor lor de a-si creste copiii in aceeasi modalitate. Asa ca este foarte important sa ne intrebam acest lucru: Ce imi doresc?”
Desi in prezent ne imaginam cu greu cum am putea trai fara bani, poate ca filmuletul acesta ar trebui sa fie mai mult decat un exercitiu de imaginatie, sa fie un indemn de a ne urma visurile si de a tinti mai sus atata timp cat stim ca potentialul nostru isi cere drepturile.
Desigur, uneori nu este momentul potrivit pentru anumite activitati pe care ni le dorim. Insa atunci cand este cazul, este ideal sa nu le neglijam pentru ca in final tot pe noi vom ajunge sa ne neglijam. Si atunci, Timpul va fi cel care isi va pleca privirea asupra noastra, soptindu-ne cuvinte care pentru noi pot deveni usor regrete.
Mai mult decat atat, anumite momente isi cer dreptul de a fi nepretuite. O plimbare in parc, o reintalinre cu prietenii, mirosul propaspat al diminetii…Tot ce ne ramane este capacitatea de a reusi sa facem diferenta intre ceea ce ne pot oferi banii si ceea ce ne pot oferi aceste de momente…
Astfel, vom pronunta mai rar cuvantul ,,regret”.
 Sursa: www.financiarul.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu