marți, 26 martie 2013

Provocarea schimbării [documentar]


Este multă vreme de când îmi doresc să aduc în atenție o filozofie de viață din care am învățat mult, căreia nu i-am găsit "fisuri" sau argumente care să poată contrazice vreo parte a acesteia.
Deși începutul fiecărui paragraf din această filozofie poate naște în mintea cititorului/ascultătorului revoltă și dorința de a demonstra contrariul, la finalizarea și analiza atentă a respectivului paragraf se poate constata că fiecare idee cuprinsă în el conține adevăruri tulburătoare care taie somnul rațiunii și jocurile noastre cotidiene cu precizia laserului lăsându-ne fără replici sau scuze. Sau cel puțin mie așa mi s-a întâmplat. Iată doar două mostre ale ideilor autorului despre care vorbesc:
"Cui îi pasă de necazurile celorlalți? Avem fiecare atât de multe probleme încât ne lipsește răgazul pentru problemele altora. Ca să faci pe cineva sa te asculte trebuie sa plătești cumva: în bani, în rugăciuni, sau în credință. Ascultătorul de profesie își va face meseria, dar asta nu înseamnă nicidecum descătușare durabilă. Noi dorim să ne destăinuim în mod liber, spontan, fără nici un fel de remușcare ulterioară. Purificarea prin spovedanie nu depinde de cel care ascultă, ci de cel care dorește să-și deschidă inima. A avea inima deschisă înseamnă a asculta, nu doar la tine însuți, ci la fiecare influență, la fiecare mișcare din jurul tău. Că va fi sau nu va fi posibil sa facem ceva tangibil cu ceea ce auzim, rămâne de văzut, dar simplul fapt de a fi deschiși aduce cu sine propria acțiune. O asemenea ascultare purifică inima, curățind-o de toate lucrurile minții. Ascultarea cu mintea este simplă flecăreală, în ea nu există eliberare nici pentru noi nici pentru ceilalți; ea este doar o continuare a suferinței."
"Tu, ca ființă umană îți dai seama că suntem toți unu? În esență. Nu ca idee ci ca o realitate! (...) Peste tot e la fel, înțelegeți? În primul rând pentru a realiza nu verbal ci în inima ta, în celulele tale, cu întreaga ta ființă (n. că suntem unu), este nevoie să devii conștient că toate ființele din întreaga lume, indiferent de religie sau de orice altceva, trec prin aceeași angoasă, aceeași singurătate, disperare, depresii, aceeași imensă incertitudine, insecuritate, fie că trăiesc la 10.000 de km sau la 2000 de km distanță sau aici. Toate ființele sunt cu adevărat unite psihologic. Dacă cineva conștientizează profund în celulele sale, în mintea și inima sa acest lucru atunci este responsabil."
Este vorba despre Jiddu Krishnamurti (link) - un autor despre care se vorbește prea puțin în România, deși câteva dintre cărțile lui au fost traduse și se găsesc de cumpărat online și în librării.
Despre adevăr și realitate, divizare și unitate (la nivel individual și colectiv), despre limitări, libertate și necondiționare, despre relația cu noi înșine și cu ceilalți, despre autoeducare și educația pe care o primim de-a lungul vieții din exterior, și multe alte lucruri cu adevărat interesante și demne de atenție - într-un film documentar de excepție cu titlul "The Challenge of Change" ("Provocarea schimbării"). Filmul cuprinde și amănunte din viața lui Jiddu Krishnamurti care este una de asemenea tulburătoare.
Vă mai spun doar că pentru mine acest film a fost o călătorie cu adevărat fascinantă. Vizionare plăcută!


Cărțile lui Jiddu Krishnamurti în engleză în variantă pdf și unele chiar mp3 pot fi găsite aici (link) .
Dacă este pentru prima dată când ai ajuns pe acest blog, poți găsi alte documentare aici (link) sau alte lucruri interesante (după preferințe) în tabelul cu cuvinte cheie din coloana din dreapta.

Cu drag  *>:D< îmbrăţişare

material preluat de aici
Sursa: adinaamironesei.blogspot.ro

Un comentariu:

  1. Vreau ca toată lumea să citiți acest mesaj cu atentie. Sunt foarte fericit pentru a face mărturia cu privire la modul i-am împrumutat mea într-un creditor împrumut legitim, am suferit în mâinile creditorilor internet false în acest site special, i-au aplicat în mai multe ferme de împrumut aici și tot ce fac este sa ceri mine pentru plata si dupa plata mea, eu nu va primi nici împrumut de la ei, ei sunt oameni false din Ghana, Marea Britanie și chiar India. Am fost în durere, din cauza datoria, iar plata pe care am plătit în celălalt pentru a obține un împrumut făcut datoria mea mai mare. Am fost foarte fericit atunci când prietenul meu mi-a spus că a primit un împrumut de la internet, ea a fost cea care mi-a spus Esther Jones Creditorii din Emiratele Arabe Unite, și am aplicat pentru un împrumut de 230 milioane de euro, i urmeze toate procedurile, am crezut că eu nu va primi împrumutul, dar am fost foarte fericit atunci când împrumutul meu a fost aprobat și a fost trimis la contul bancar direct în termen de 2 zile de la aplicare. Am plătit toate datoriile mea acum și eu sunt stabil financiar ca scriu acest mesaj. Deci, dacă oricare dintre voi sunt aici pentru a aplica pentru împrumut, va trebui să contacteze Esther Jones, în Emiratele Arabe e-mail, acestea sunt singurele creditori împrumut reale, iar altele sunt falsuri. Doar urmați toate procedurile din Esther Jones si va asigur ca vei primi, de asemenea, împrumut ca mine si frined mea. Ai fi indicat astfel încât să nu se pierde bani ca mine, contactați Esther Jones acum în e-mail lor, dacă sunteți cu adevărat nevoie de împrumut în estherjones.lenders@gmail.com
    contact me prea astfel încât pot să vă dau mai multe informații
    Iti multumim pentru citirea mărturia mea și ajută-mă mulțumesc Atotputernicului Dumnezeu

    RăspundețiȘtergere