miercuri, 10 septembrie 2014

Importanta furtunilor devastatoare din viata ta! Si J.K. Rowling, cea mai cunoscuta scriitoare, a plans



Ceea ce obtinem in interior (mental si spiritual) ne schimba realitatea. – Plutarh Viata este un cumul de experiente, uneori bune, alte ori, mai 'rele'. Se poate adesea sa trecem prin momente istovitoare, care ne fac sa ne definim viata ca fiind 'grea'. Acestea sunt insa doar momente care trec…

Intr-o zi, un mare Imparat a chemat la curtea lui pe cel mai renumit Maestru Zen si, pentru ca se simtea cu desavarsire trist, vazand viata urata si grea, l-a rugat pe acest maestru sa il invete Pacea si Impacarea, in schimbul celor mai mari averi. Maestrul i-a raspuns ca nicio avere nu poate sa cumpere aceasta stare, refuzand oferta marelui Imparat… dar ca, il poate ajuta totusi. Maestrul Zen i-a daruit domnitorului un inel pe care era gravat – „Si aceasta va trece”, iar cele cateva cuvinte au avut puterea de a produce o asemenea iluminare in sufletul imparatului incat de atunci, nu a mai fost niciodata nefericit. A reusit sa inteleaga un mare Adevar… Acela ca viata nu este decat un melanj de experiente, toate trecatoare si toate avand sensul lor…
Foto: Shutterstock.com; viata, tristete

Generatorul de lumina

Nu este om care sa nu treaca printr-o experienta care il raneste intr-un fel sau altul, care sa il faca sa simta ca totul se naruie, ca este negru si descompus, de parca s-ar afla intr-o padure adanca, fara capacitatea de a mai iesi din desis si a mai gasi un luminis. Da, si eu am plans. Si prietena mea cea mai buna a plans, si tatal meu a plans si cred ca si batrana ai carei ochi ii admiram mai devreme in autobuz a plans mult in viata ei. Si a fost uimitor, in acelasi timp revelator, sa citesc despre momentele grele din viata inventatoarei lui Harry Potter, J.K. Rowling, cea mai adorata scriitoare a momentului.
Rowling a cunoscut saracia devastatoare, esecul extrem in casnicie, experienta de mama singura, frica si deznadejdea... Iar peste ani urma sa devina cea mai cunoscuta si bogata scriitoare din lume, sa fie adorata de milioane de oameni din intreaga lume, pe baza cartilor ei sa se faca o serie de filme la fel de iubite si datorita cartilor ei, milioane de vieti sa se schimbe!
Asemenea impartului, vine un moment in viata noastra cand ne dam seama ca, fara acea suferinta, nu am fi fost ceea ce suntem astazi! Ca acea suferinta a fost de fapt generatorul de lumina. Ca suferinta aceea a adus in acelasi timp, in viata noastra, cea mai mare realizare sau cea mai mare fericire.

Cum spuneam, cea mai cunoscuta scriitoare a momentului J.K. Rowling, creatoarea lui Harry Potter, a suferit enorm inainte ca aceasta lume de vis sa se nasca din inima si mintea ei, cucerind milioane de oameni de toate varstele!
Foto: Shutterstock.com; trandafir, intunecime, padure
Iar discursul despre „beneficiile esecului in viata”, pe care l-a tinut in urma cu cativa ani la Festivitatea de absolvire a studentilor de la Harvard este la fel de rezonant precum experienta Imparatului care a primit acel inel de la Maestrul Zen.

„Ceea ce obtinem in interior ne schimba realitatea” – Plutarh
Fragmente din discursul scriitoarei J.K. Rowling

E important sa cadem in viata! E important sa trecem prin momente grele. Acest discurs al lui J.K. Rowling este unul dintre cele mai cunoscute din lume la momentul actual, managaind probabil, inimile multor oameni ce sufera dar si pe cele ale celor care au invatat deja ca fara suferinta ce le-a fost data, fericirea nu ar fi fost posibila.
„De ce vorbesc despre beneficiile esecului? Pur si simplu pentru ca esecul a insemnat o indepartare de inesential. Am incetat sa pretind ca sunt altceva decat ceea ce eram si am inceput sa imi directionez energia inspre a finaliza acea munca ce conta pentru mine.”

"Pana la urma, cu totii trebuie sa decidem pentru noi insine ce constituie esecul, dar lumea este chiar nerabdatoare sa iti ofere un set de criterii care ti s-ar potrivi in acest caz. Asa incat, dupa toate criteriile conventionale, la mai putin de 7 ani de la ziua in care am absolvit, ajunsesem sa clachez la scala epica. Avusesem o exceptional de scurta casatorie care implodase, eram fara serviciu si parinte singur si atat de saraca pe cat este posibil sa fii in Marea Britanie moderna, fara a fi om al strazii. Fricile pe care parintii mei le avusesera pentru mine se adeverisera si dupa toate standardele obisnuite, eram cel mai mare esec pe care il cunoasteam.
J.K. Rowling, Harry Potter
Foto J.K. Rowling, Shutterstock.com
Acum, n-am sa va spun ca e amuzant sa clachezi. Perioada aceea din viata mea a fost una neagra si nu aveam nicio idee ca va urma ceea ce presa a numit „basm”. Nu aveam nici cea mai vaga idee despre cat de departe se intinde tunelul si pentru cat de mult timp si orice luminita de la capatul acestuia era mai degraba o speranta decat o realitate. Poate ca nu veti claca in modul la scala aceasta imensa, asa cum am clacat eu, dar esecurile in viata sunt inevitabile. Este imposibil sa traiesti fara esec, decat daca traiesti atat de precaut incat la fel de tare s-ar putea sa nu fi trait deloc – iar in acest caz ai un esec in sine.
Foto: Shutterstock.com;

Daca as fi avut succes in alt loc, nu as fi aflat niciodata determinarea de a avea succes in acea zona unde credeam cu tarie ca apartin. Am fost eliberata, fiindca cea mai mare frica a mea fusese implinita, iar eu eram inca in viata, cu o fiica pe care o adoram si aveam o singura masina de scris si o mare idee. Astfel incat, duritatea asta a vietii a devenit de fapt fundatia solida pe care mi-am reconstruit viata. Esecul mi-a dat acea siguranta interioara pe care nu am obtinut-o niciodata trecand examene. Esecul m-a invatat lucruri despre mine insami pe care nu le-as fi putut invata altfel. Am descoperit ca am o vointa puternica si mult mai multa disciplina decat banuiam; de asemenea am aflat ca am prieteni a caror valoare este cu mult mai mare decat pretul rubinelor.
Constiinta ca ai iesit mai intelept, mai puternic in fata greutatilor inseamna ca esti, la sfarsit, sigur in abilitatile tale de a supravietui. Nu te vei cunoaste niciodata cu adevarat sau legatura relatiilor tale, pana cand amandoi nu veti fi fost testati in fata adversitatilor. Asemenea cunoastere este un adevarat dar, pentru tot ceea ce este deplin castigat si merita mai mult decat orice calificare pe care am obtinut-o.
Intorcandu-ma la mine atunci cand aveam 21 de ani, mi-as spune ca fericirea personala nu inseamna o lista de achizitii si diplome. Calificarile tale, CV-ul tau nu sunt viata ta, desi probabil vei intalni multi oameni de varsta mea sau mai in varsta care confunda cele doua. Viata este dificila si complicata si deasupra oriacarui control pe care il poate avea oricine, iar umilinta de a sti acest lucru te va ajuta sa supravietuiesti vicisitudinilor.
(…) „Ceea ce obtinem in interior (n.r. mental si spiritual) ne schimba realitatea” - Plutarh
Aceasta este o afirmatie extraordinara care a fost probata de mii de ani, in fiecare zi a vietilor noastre. Exprima pe de-o parte, conexiunea noastra de neevadat cu lumea exterioara, simplul fapt ca atingem vietile celorlalti prin simplul fapt ca existam.
Asa cum este o poveste, asa este si viata: nu cat de lunga este, ci cat de buna este, e ceea ec conteaza.
Va doresc vieti bune.
- J. K. Rowling

Discursul lui J.K. Rowling la Harvard


https://www.youtube.com/watch?v=wHGqp8lz36c


Sursa: www.garbo.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu