duminică, 21 aprilie 2013

EXPERIENTE INCREDIBILE - Un maramuresean tintuit la pat schimba destinele oamenilor din jurul lui, prin credinta (VIDEO


 Gheorghe Petreus, un exemplu de credinta (c) eMM.ro
 Gheorghe Petreus, un exemplu prin credinta (c) eMM.ro
Vezi VIDEO
De mai bine de 34 de ani sta tintuit la pat, fara sa se poata misca, fara sa se poata hrani singur. Soarta sa, pe care multi ar putea-o considera inacceptabila, l-a facut in schimb sa descopere credinta in Dumnezeu, iar dupa ce a inteles „sublimul suferintei” nu numai ca a capatat aripi in lupta cu boala, dar s-a transformat intr-un reper pentru cei din jur, schimband destinele oamenilor. Povestea impresionanta a maramureseanului Gheorghe Petreus a ajuns cunoscuta chiar si peste hotare. In urma cu aproape patru ani, barbatul a scris, cu ajutorul unui carlig, o carte in care isi istoriseste viata, iar volumul a ajuns atat de apreciat incat a fost tradus in limba franceza, iar acum se lucreaza la o alta adaptare, in limba engleza. 


“Ghita”, cum e numit Gheorghe Petreus de catre consatenii sai din Botiza, a dovedit ca boala grea poate sa te transforme si in bine, atunci cand iti pui increderea in Dumnezeu si cand constientizezi ca, de fapt, e o modalitate prin care divinitatea iti da sansa de a te mantui. 

De vorba cu Dumnezeu
Maramureseanul povesteste ca transformarea sa a inceput in momentul in care si-a dat seama ca nu e singur in lupta cu suferinta si cand a inceput sa vorbeasca - „in singuratatea camerei” si „in tacerea noptii” - cu Dumnezeu, pe care acum il considera un prieten de nadejde si pe care il roaga sa-i dea in continuare rabdare, intarire in credinta si putere de a trece peste toate obstacolele din viata. 

„Chiar daca mi-ar aduce un TIR cu bani si mi-ar spune sa renunt la crucea mea sau suferinta pentru frumusetile lumii, n-as renunta. Prefer situatia pe care o am, dar sa am bucuria ca Dumnezeu e cu mine. Poti sa ai lumea intreaga, dar neavandu-L pe Dumnezeu esti cel mai sarac”, a marturisit Ghita Petreus, pentru eMaramures. 

Maramureseanul recunoaste ca a avut multe momente de durere profunda. Au fost zile cand se tanguia, striga, incat pana si vecinii erau ravasiti de suferinta prin care a trecut. „Sunt vreo 34 de ani de cand sunt bolnav. Greseala a fost la inceput, deoarece am respins durerea, pentru ca nu stiam cine este Dumnezeu, care este esenta creaturii noastre. Am plans, am urlat... am vrut sa ma sinucid, pentru ca nu stiam acest har, aceasta binecuvantare. L-am descoperit pe Dumnezeu citind Sfanta Scriptura. Dumnezeu m-a intarit, m-a ajutat, desi am pierdut pe cealalta parte. Au murit parintii, fratii au mers fiecare pe drumul lui, am ramas mai mult singur, dar spiritual nu sunt singur”, a relatat el. 

Un Iov al zilelor noastre
Boala cu care a fost diagnosticat maramureseanul se numeste poliartrita reumatoida. Din cauza suferintelor, preotul din comuna, Isidor Berbecar, a ajuns sa-l asemene cu "dreptul Iov" din Biblie. El a povestit ca, de multe ori, Ghita a fost cel care a venit cu o vorba buna, cu un sfat care l-a intarit in momentele in care simtea ca greutatile il coplesesc. 

„Eu il percep ca pe un Iov al zilelor noastre, ca pe noul Iov. Cartea Iov ne descrie suferinta omului pe acest pamant, cand Dumnezeu i-a ingadit diavolului sa se apropie de toate bogatiile lui Iov. I le-a luat toate, i-a luat si familia, si sanatatea. Sotia sa l-a intrebat daca nu il blestema pe Dumnezeu si atunci Iov a zis: Domnul a dat, Domnul a luat, fie numele Domnului binecuvantat! Gol am iesit din pantecele maicii mele, gol ma voi intoarce inapoi. Asa este si fratele Ghita: un Iov al zilelor noastre. Si-a pierdut intai mama, apoi tata, fratii l-au parasit”, a relatat preotul din Botiza. 

Invingator prin credinta
In ciuda faptului ca nu se poate misca, Ghita nu e singur. Si-a facut o multime de prieteni: de la preoti, calugari, oameni de seama, pana la cei mai micuti copii din comuna, care il striga si il imbratiseaza cu drag. In camera lui Ghita vin deseori prietenii, dornici sa stea de vorba si care il si ajuta atunci cand are nevoie de sprijin. 

„Vin copii si se duc, mai vine parintele, mai vine un frate. Dar cand e nevoie ma suna: frate Gheorghe hai da-mi apa sau ce are nevoie. Si noi ne bucuram cand il avem pe ‘Lazar’ (n.n. personaj biblic) la masa noastra. Ne incurajeaza viata lui, puterea lui de a trai asa, si multi zic eu sunt nimeni fata de el”, a spus unul dintre vecini, Gheorghe Poenar. 

Toti cei din jurul lui Gheorghe Petreus cred ca acesta e invingator in lupta cu boala, ajungand sa fie un model de credinta. A schimbat chiar destinele unor oameni ce il respingeau pe Dumnezeu. Un var de-al sau a ajuns monah in Muntele Athos, desi inainte se declara ateu convins. Altii s-au lasat de injuraturi, de faptele si ganduri rele, ba chiar au fost unii care au marturisit ca au renuntat chiar la planurile pe care le aveau de a-si pune capat zilelor. 

„Am intalnit prieteni care nu credeau in Dumnezeu, imi spuneau: nu cred. Dar, dupa multa rabdare, l-am convins pe unul dintre ei, astfel incat azi unul e calugar. Am intalnit oameni care doreau sa se sinucida si, dupa multa multa munca si sfaturi, au renuntat la acel plan, prieteni care injurau, care faceau anumite lucrari rele, cu vorba blanda, cu vorba buna, daca il injuri pe Dumnezeu crezi ca poti schimba ceva? Roaga-te si te va ajuta, pentru ca Dumnezeu ne-a dat viata”, a povestit Ghita. 

Sublimul suferintei
Povestea impresionanta a maramureseanului a ajuns sa fie cunoscuta de multa lume din tara, dar si peste hotare, dupa ce, cu ajutorul unui carlig, Gheorghe Petreus a scris o carte, intitulata „Sublimul suferintei”. Dupa trei editii in limba romana, volumul a ajuns sa fie tradus in franceza, iar acum se lucreaza la o varianta in engleza. Maramureseanul spune ca va scoate si o a patra editie, deoarece a primit multe solicitari din partea celor care au auzit despre povestea vietii sale si acum mai are doar zece exemplare din carte. In plus, se gandeste la un nou volum, in care sa astearna pe hartie trairile sale de zi cu zi. 

Desi nu ii place sa recunoasca faptul ca ar avea nevoie de ceva, botizeanul a marturisit ca traieste dintr-un ajutor de doar 290 de lei, din care isi achita taxele, iar cea mai mare parte a banilor merge pe medicamente. Cei care doresc si pot sa il ajute sunt rugati sa ne contacteze pe adresa redactiei: Bulevardul Bucuresti nr. 3, Baia Mare, telefon 0262-221.600, de luni pana vineri, intre orele 9.00 si 17.00. 


Sursa: http://www.emaramures.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu