luni, 13 ianuarie 2014

Newsletter saptamanal Nr. 574/ 04.01.2014 - Neale Donald Walsch



(autorul seriei de carti Conversatii cu Dumnezeu, publicata de Editura For You)  
La multi ani!

O nota de la Neale...

Dragii mei prieteni,

In copilarie, mi s-a spus ca iubirea inseamna sa te gandesti mai intai la ceilalti. Apoi, Conversatiile cu Dumnezeu mi-au spus ca eu ar trebui sa ma pun intotdeauna, pe primul loc. Ar putea sa fie adevarat? Cum as putea sa impac acest mesaj, cu invataturile pe care le-am primit in copilarie?
Raspunsul este ca totul are legatura cu intentiile noastre. Daca intentia voastra, in viata, este aceea de a trai cea mai grandioasa versiune a celei mai marete viziuni pe care ati avut-o vreodata despre voi si, daca acea viziune despre voi este ca sunteti iubitori, grijulii, generosi, amabili, sinceri si plini de compasiune, atunci va veti comporta fata de ceilalti, intr-un mod care ar putea arata ca-i puneti pe ei in prim-plan. Diferenta este ca nu veti face acest lucru pentru ceilalti, ci pentru voi... pentru ca, pur si simplu, asa sunteti voi.
Cand facem lucruri pentru ceilalti (sau cand ne imaginam ca asta facem), pot aparea doua atitudini perfide: Asteptarile si Resentimentele. Am putea incepe sa ne asteptam ca acei pentru care facem lucruri, „sa ne fie datori” acum si am putea avea resentimente din ce in ce mai mari, daca acestia nu-si „achita datoria”.
Pe de alta parte, atunci cand facem lucruri pentru noi insine (chiar daca asta face sa li se  intample niste lucruri frumoase celorlalti), va fi dificil sa ne mutam in zona Asteptarilor – si practic imposibil sa cream Resentimente... asta, daca nu intelegem clar, natura evenimentelor. Adica, daca nu ignoram sau nu negam faptul ca facem ceva pentru noi insine si, cu toate acestea, sa ne convingem pe noi insine, ca o facem pentru ceilalti.
Intr-adevar, tot ce faceti, faceti pentru voi, pentru ca fiecare act este unul prin care va definiti pe voi insiva. Toata viata este un proces in care stabilim Cine Suntem. Scopul vostru este sa experimentati asta si sa va creati din nou, in urmatoarea versiune cea mai mareata a cine suntem. Asta se numeste Evolutie.
In concluzie, ganditi-va mai intai la voi, in  fiecare moment in care luati o decizie. Ganditi-va Cine Sunteti si ce incercati sa deveniti. Faceti cea mai buna alegere in aceasta privinta – pictati cea mai mareata imagine pe care v-ati putea imagina vreodata a Cine Sunteti, in orice loc si in orice circumstanta – iar restul va veni de la sine.

Va iubesc, ca intotdeauna.

Cateva raspunsuri, te rugam !


Stimate domnule Walsch,

I-am cerut Tatalui nostru indrumare, iar raspunsul pe care l-am primit mereu a fost ca ar trebui sa va scriu dumneavoastra, astfel incat sa beneficieze si altii de raspunsuri.
Am fost crescuta de un pastor penticostal auto-proclamat, care m-a abuzat sexual. Mi-am petrecut 20 de ani din viata, traind intr-un mod distructiv, avand mai multe tentative de sinucidere. Intr-una dintre aceste tentative, cred ca L-am intalnit pe Dumnezeu. In urma cu sase ani, am incercat sa-l omor pe tatal meu vitreg si am avut o cadere totala. Am fost bagata intr-un spital de boli mintale si mi s-a pus diagnosticul de maniaco-depresiva. Atunci am inceput sa observ cat de multi pacienti cu boli mintale sunt ingroziti nu numai de diavol, ci si de Dumnezeu.
Am devenit stabila psihic, dupa ce am citit (de mai multe ori), Volumele 1 si 2 din Conversatii cu Dumnezeu, iar acum incerc sa-i ajut pe cei bolnavi mintal. In fiecare an, sotul meu si cu mine, ne intalnim cu mii de oameni, (ne mutam cam la doua luni), cei mai multi fiind de convingere baptista si penticostala. Trebuie sa fiu sincera: cei mai multi se supara, atunci cand le vorbesc despre Conversatii cu Dumnezeu, dar intotdeauna vin cu intrebari – intrebari la care eu nu sunt in masura sa le raspund. Am fost norocoasa sa pot sa impartasesc mesajul din Conversatii cu Dumnezeu, cu atat de multi oameni si am vazut oameni schimbandu-si viata complet, datorita dumneavoastra si Tatalui nostru. Dar trebuie sa aflu raspunsurile.

Iata intrebarile:
Daca nu exista pacat, atunci pentru ce a murit Iisus? Cum sa le explicam oamenilor care au experiente in preajma mortii si care pretind ca s-au dus in iad? Daca Biblia nu este adevarata in totalitate, ce parti ar trebui sa studiem? Ar trebui sa platim zeciuiala? Am fost invatata sa platesc zeciuiala acolo unde invat. Sunteti indreptatit sa primiti zeciuiala? Par stupida cand nu pot raspunde la aceste intrebari, puse de alte persoane si este posibil chiar sa-i afectez sansele persoanei respective, de a-L cunoaste pe Tatal nostru.
Cum pot sa-mi descopar menirea? Stiu ca Tatal mi-a zadarnicit tentativele de sinucidere, cu un motiv. Dar oare impartasirea informatiilor este de ajuns? Cum pot face mai multe ca sa ajut?

Numele a fost omis, la cerere.


Raspunsul lui Neale


Draga prietena,

Haide sa luam intrebarile tale, pe rand.

Daca nu exista pacat, atunci pentru ce a murit Iisus?
Iisus a murit si a inviat pentru ca noi sa putem cunoaste adevarul despre El si, prin urmare, despre noi. Actul sau s-a dorit a fi o demonstratie a Cine Suntem Noi Cu Adevarat. Fiecare act este unul prin care ne autodefinim. Acest lucru este adevarat pentru tine si a fost adevarat si pentru Iisus. El a fost un Maestru divin, care a avut o intelegere absoluta a adevarului despre El insusi si despre Dumnezeu. El a dorit sa impartaseasca acest adevar, cu intreaga lume. Astfel, a spus: Eu si cu Tatal, suntem una. De asemenea, ne-a numit pe toti fratii sai si a fost auzit intreband: Oare nu am spus „Voi sunteti dumnezei”? In ceea ce priveste minunile pe care le-a facut, El a spus: De ce sunteti atat de uimiti? Acestea si altele mai mari decat aceste veti face si voi.
Iisus nu a murit pentru pacatele noastre, ci mai degraba, pentru a demonstra ca suntem fara de pacat. Am fost facuti dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, iar Iisus a tot incercat sa ne spuna asta. Dar putini L-au crezut. El a stiut ca numai o demonstratie reala a Dumnezeirii Sale putea constitui o dovada convingatoare. Ei bine, El i-a convins pe multi oameni ca este Dumnezeu, dar destul de multi nu au inteles mesajul ca toti suntem astfel. Am inceput sa ne inchinam Lui si nu asta a fost ceea ce a intentionat El.

Cum sa le explicam oamenilor care au experiente in preajma mortii si care pretind ca s-au dus in iad?

Dumnezeu spune ca, in primele momente de dupa moarte, vom trai experienta pe care ne asteptam sa o traim  Daca ne este teama ca am putea merge in iad, atunci vom crea acel rezultat in realitatea noastra. Totusi, nu trebuie sa ne ingrijoram, deoarece vom avea experienta iadului nostru autocreat, pana cand nu il vom mai vrea si pana cand nu vom mai crede in el. Acesta este momentul in care terminam prezenta experienta. De altfel, se aseamana foarte mult cu ceea ce se intampla aici, pe Pamant. Putem crede ca traimiadul pe Pamant, apoi ne putem schimba perceptia despre iad si intreaga experienta se schimba, pentru noi.

Daca Biblia nu este adevarata in totalitate, ce parti ar trebui sa studiem?

Studiaza ce parti vrei sa studiezi. Daca ai putea sa studiezi numai lucruri care sunt adevarate, asta ar elimina jumatate din cartile de istorie si din textele de studii sociale pe care le-ai citit la scoala – precum si cele mai multe articole de ziar, din zilele noastre. CitesteBiblia ori de cate ori vrei si, la fiecare lectura, mergi inauntrul tau, ca sa te intrebi ce este adevarat pentru tine. Fa acelasi lucru cuConversatii cu Dumnezeu – sau cu orice alta carte de cunoastere spirituala.

Ar trebui sa platim zeciuiala? Am fost invatata sa platesc zeciuiala locului in care am invatat. Sunteti indreptatit sa primiti zeciuiala?

Nu ar „trebui” sa faci nimic. Cine ar stabili ce „trebuie”? Zeciuiala este un mijloc foarte eficient de crestere a abundentei financiare, deoarece, ceea ce ii dai altuia, tie iti dai. Daca iti dai dovada tie insati, ca ai abundenta, atunci vei experimenta abundenta. Acesta este motivul pentru care cele mai multe miscari spirituale si aproape toate religiile incurajeaza zeciuiala, intr-o forma sau alta... Nu pentru ca este „bine” sa dai zeciuiala, ci pentru ca, ceea ce iese, se intoarce inapoi la tine. Si da, The ReCreation Foundation (Fundatia pentru Re-Creare), care este o organizatie non- profit, primeste zeciuiala, in fiecare luna, de la oameni din toata lumea, care aleg sa contribuie la ceea ce ei considera a fi o sursa de inspiratie spirituala.

Cum pot sa-mi descopar menirea?

Nu iti poti descoperi menirea. Conversatii cu Dumnezeu spune ca viata nu este un proces de descoperire, ci un proces de creatie. Nu ai nicio menire, pana cand nu iti atribui tu una. Cine altcineva ti-ar atribui una? Dumnezeu? Si, dupa ce ti-ar da-o, ar pastra-o apoi secreta fata de tine? Iata un cuvant de mare intelepciune: noi Il asteptam pe Dumnezeu, ca sa ne arate menirea noastra – iar Dumnezeu ne asteapta pe noi, ca sa-I aratam menirea noastra.

Stiu ca Tatal mi-a zadarnicit tentativele de sinucidere, cu un motiv. Dar, oare, impartasirea informatiilor este de ajuns? Cum pot face mai multe ca sa ajut?

Nu ai nimic de facut ca sa ajuti, deoarece nimeni nu are nevoie de ajutorul tau. Exista numai un singur motiv, ca sa faci ceva: sa anunti si sa declari, sa exprimi si sa experimentezi, sa indeplinesti si sa devii Cine Esti Tu Cu Adevarat. Impartasirea cunoasterii pe care o ai si ajutorul pe care il dai celorlalti iti ofera o experienta a Cine Esti? Atunci fa asta. Daca nu, atunci nu o face, pentru ca va genera numai resentimente si, oricum, asta nu va ajuta pe nimeni.
Prietena, reciteste Conversatii cu Dumnezeu,  pentru ca toate raspunsurile se afla acolo. Tot ce am spus aici, se afla in cartileConversatii cu Dumnezeu. Nu e nevoie sa convingi pe nimeni de nimic din toate astea. Toti oamenii ajung la adevar, atunci cand sunt pregatiti.  Doar priveste si asteapta. Cand discipolul este pregatit, va aparea maestrul. Asteapta ca discipolul sa fie gata.

Multe binecuvantari,


Traducere: Carmen Tertiu
 Sursa: Editura For You

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu