luni, 27 iunie 2011

N-am văzut nimic, părinte, decât apa din vas

Într-o zi veni la duhovnicul său un credincios, care i se plânse astfel:
- Părinte, ce să fac pentru a scăpa de ispitele care mi se aşează în cale sau mă împresoară? Căci pe stradă, la serviciu şi în oricare alt loc, ispitele nu-mi dau pace şi aş vrea să scap de ele.
Preotul se duse în bucătărie, luă un vas, îl umplu cu apă şi zise:
- Uite, îţi dau un canon, care te va ajuta mult ca să scapi de ispite. Ia acest vas plin cu apă, mergi cu el până acasă şi vino înapoi, fără să verşi vreo picătură din el şi apoi vom sta de vorbă. Dar să nu verşi nicio picătură, ai înţeles?
Omul luă vasul cu multă teamă şi plecă. Ca să nu verse nici o picătură de apă din vas, el merse toată vremea cu ochii ţintă la el. Nu i-a fost uşor.
Când se întoarse îi spuse preotului că a făcut precum i-a spus.
Preotul îl întrebă:
- Cât ai mers pe cale, spune-mi ce ai văzut în jurul tău?
- N-am văzut nimic, părinte, decât apa din vas.
- Păi de ce numai apa din vas?
- Deoarece am vrut să nu vărs nicio picătură din vas; dacă mă uitam prin jur, vărsam din apă şi astfel încălcam canonul ce mi l-aţi dat.
- Ei, fiule, vezi că singur te-ai lămurit? Aşa este şi în viaţă. Ca să nu vezi ispitele din jurul tău şi să nu verşi din apa curată a sufletului tău, trebuie să te uiţi tot timpul numai la Poruncile lui DUMNEZEU, numai la Biserica Sa, numai la Sfânta Sa Evanghelie. Dacă vei fi cu mintea aţintită numai la acestea, nu vei mai vedea ispitele.
Şi omul înţelese cum să-şi păstreze sufletul curat.
Sursa: Ortodoxia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu