vineri, 26 iulie 2013

Dezvăluirile lui Valer Marian şi avionul Rombac care a făcut cursa Bucureşti-Sibiu în decembrie 1989

ValerMarian_demisie-procuratura_expres
Senatorul Valer Marian, intrat în conflict cu PSD, partidul care l-a propulsat în parlament, a dat un interviu saitului cotidianul (linc), în care povesteşte şi despre investigaţiile sale din 1990 legate de revoluţia din 1989 de la Sibiu. Într-o formă mai amplă dezvăluirile sînt prezentate şi pe blogul jurnalistului Eduard Ovidiu Ohanesian (linc), consilier al domnului Valer Marian.

În 1990 domnul Marian îşi dăduse demisia din procuratură. Printre motivele invocate atunci, în revista “Expres” din 2 august 1990 (linc), se numără
Modul defectuos de organizare şi desfăşurare a cercetărilor şi proceselor penale privind evenimentele din cursul lunii decembrie 1989 precum şi lipsa de cooperare şi obstrucţiile făcute în acest sens de către organele şi instituţiile asupra cărora planează dubii, în special de către SRI (care are în componenţa sa majoritatea lucrătorilor din fosta securitate), poliţie, USLA, agenţia TAROM, dar şi de către unele cadre ale armatei, prin reticenţa manifestată faţă de organele de anchetă în aflarea adevărului (refuzul foştilor lucrători de securitate reîncadraţi în SRI de a da declaraţii sau de a oferi date organelor de anchetă în legătură cu evenimentele din decembrie 1989 ca urmare a unui ordin dat în acest sens de către şeful SRI Virgil Măgureanu, lansarea de diversiuni şi intoxicări sub aspect probatoriu, emiterea unor acte false, proferarea de ameninţări directe sau insidioase la adresa unor membri ai organelor de anchetă etc.).
Acum, domnul Marian spune saitului Cotidianul:
Am fost detaşat să lucrez în comisia guvernamentală pentru anchetarea evenimentelor din Decembrie ’89; am lucrat în principal la anchetarea dosarului Nicu Ceauşescu, la Sibiu, dar şi în anchetarea altor dosare conexe. Am demisionat însă în august 1990, în semn de protest faţă de tendinţa de tergiversare şi muşamalizare a dosarelor Revoluţiei.
Am constatat, după 4-5 luni de activitate, că nu se urmăreşte aflarea adevărului, acea comisie de anchetă având mai mult rolul de a arunca praf în ochii românilor care atunci doreau pedepsirea vinovaţilor din regimul opresiv şi cine a orchestrat din ţară şi din străinătate măcelul de atunci. Întocmeam atunci dosarul „RomBac” din care reieşea implicarea sovieticilor în România. Pe scurt, era vorba despre zborul unui avion Rombac la Sibiu în seara de 20 decembrie, ciudat, pentru că de obicei se zbura cu Antonov-uri.

În acel avion erau în jur de 90 de pasageri, 30 de români în partea din faţă… pe primul loc stătea chiar actualul mitropolit al Clujului, Andrei Andreicuţ, pe-atunci episcop de Alba. În partea din spate stăteau 60 de „băieţi” înalţi, majoritatea blonzi care vorbeau o românească stricată, cu accent basarabean. Au coborît cu 300 de genţi diplomat de diverse mărimi. O angajată de la aeroportul Otopeni mi-a spus că la plecarea „băieţilor” din Bucureşti unul dintre ei a scos trei buletine diferite cu aceeaşi fotografie. Am verificat şi lista pasagerilor, iar la domiciliile din buletine figurau fabrici, uzine şi instituţii publice din diverse judeţe.
În acest dosar am solicitat relaţii de la SRI şi de la USLA, pentru că bănuiala mea a fost şi este că ei au declanşat evenimentele sîngeroase de la Sibiu. Ei au fost cei îmbrăcaţi în combinezoane negre, au deschis focul pe 22 la prînz, la cîteva minute după anunţarea fugii lui Ceauşescu. Doi dintre ei au urcat pe clădirea Policlinicii, între sediile Securităţii şi Miliţiei pe de-o parte şi sediul Unităţii 01512, sediul Academiei Forţelor Terestre din România. Unul dintre ei l-a împuşcat exact în frunte pe soldatul de gardă de la poartă, fapt care a atras riposta armatei care a avut senzaţia că s-a tras dinspre clădirea Securităţii. Cred că tot aceşti indivizi au declanşat carnagiul prin focul de simulatoare declanşat în apropierea unităţilor militare şi la unele clădiri civile. Din păcate, nici SRI, nici USLA – care avea agenţi în civil pe toate zborurile – nu au vrut să coopereze. Văzînd că nimeni nu cooperează, pentru a nu fi acuzat mai tîrziu că am participat la această muşamalizare, am demisionat, am lucrat 18 ani în presă unde am continuat să atac nelegiuirile din sistem.
Valer Marian îi consideră pe cei de la USLA vinovaţi de declanşarea evenimentelor sîngeroase de la Sibiu, dar în acelaşi timp spune că în avionul Rombac Sibiu-Bucureşti se urcaseră “60 de băieţi înalţi, majoritatea blonzi care vorbeau o românească stricată, cu accent basarabean”, ceea ce ar dovedi “implicarea sovieticilor în România”. De unde are domnul Marian informaţia că între pasagerii Rombacului ar fi fost acele persoane cu accent basarabean nu ni se spune. Este invocat actualul mitropolit Andrei Andreicuţ (fost informator al securităţii cu nume de cod “Ionică” – linc), dar nu se spune explicit că acesta ar fi dat vreo declaraţie despre accentul basarabean al acelor pasageri.
Există cîteva certitudini: în 20 decembrie 1989 regimul Ceauşescu se mai afla la putere. Controlul în aeropoarte se făcea de către USLA. În 20 decembrie 1989 nimeni n-a intrat cu forţa în avionul Rombac, deci oricine s-a îmbarcat acolo a făcut-o cu acordul USLA. Dacă erau KGB-işti, înseamnă că USLA era mînă în mînă cu KGB. O precizare importantă în condiţiile în care azi se încearcă crearea unei imagini de luptători anti-KGB a celor de la USLA (vezi campania despre cazul Trosca – linc). Dar eu cred că respectivii luptători erau chiar de la USLA, nu de la KGB, ceea ce se coroborează cu informaţiile că 80 de luptători USLA erau la Sibiu din ordine superioare (linc) şi că asemenea luptători fuseseră trimişi în sprijinul lui Nicu Ceauşescu (“Referitor la avionul ROMBAC, care în ziua de 20.12.1989 a transportat la Sibiu, între alte persoane şi materiale şi un număr de 80 de persoane suspecte, a căror identitate nu a fost cu precizie stabilită, este de remarcat că acţiunea avea ca misiune asigurarea protecţiei primului-secretar al judeţului Sibiu, de către un personal specializat în acţiuni antiteroriste. Din unele declaraţii rezultă că într-adevăr în aeronavă, într-o anumită zonă a compartimentului de pasageri, exista o grupare de persoane – bărbaţi, cu un aspect mai deosebit, în general atletici, cu un echipament asemănător. Ni se pare firesc ca Nicolae Ceauşescu şi în special soţia sa, să fi întreprins unele măsuri pentru asigurarea protecţiei fiului lor, prin trimiterea în zonă a unor luptători special instruiţi” – linc). Nu cred că Nicu Ceauşescu ar fi cerut ajutor de la KGB.
Inclusiv conform Ordinului 2600/1988 USLA avea rol important în reprimarea mişcărilor populare, şi nu întîmplător un falsificator al istoriei precum Alex Mihai Stoenescu exact rolul USLA caută să-l ascundă (linc).
Cît despre domnul Andrei Andreicuţ, nu cred că acesta a stat de vorbă cu cei 60 de pasageri invocaţi, ca să poată da informaţii exacte despre ei. Respectivii puteau şi intenţionat să vorbească stricat cînd ştiau că sînt auziţi de alţii, ca să-şi creeze o acoperire.

Totodată schimbarea tipului de avion cu care se făcea cursa Sibiu-Bucureşti, din “Antonov” în “Rombac” (efect probabil al numărului mai mare de pasageri care au trebuit transportaţi), n-o putea face KGB-ul, ci numai autorităţile române ceauşiste. De aceea, zvonul despre “accentul basarabean” pe care l-ar fi avut pasagerii Rombac veniţi la Sibiu mi se pare exact una dintre “intoxicările sub aspect probatoriu” despre care vorbea procurorul Valer Marian în 1990. Intoxicări care, acelaşi Valer Marian explica, veneau de la autorităţile româneşti feseniste din 1990 (SRI-ul lui Virgil Măgureanu, în primul rînd), nu de la străini.
- See more at: http://ro.altermedia.info/politica/dezvaluirile-lui-valer-marian-si-avionul-rombac-care-a-facut-cursa-bucuresti-sibiu-in-decembrie-1989_25114.html#sthash.K38cLzju.dpuf

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu