În campania pentru referendum, dintre cele trei partide politice angrenate în bătălia politică, cele mai mari cheltuieli le-a făcut PDL. Oare câţi au mers în presa străină pentru plata articolelor denigratoare la adresa guvernanţilor şi a adversarilor politici ai lui Traian Băsescu?
Presa a fost cumpărată de PDL
PDL a boicotat referendumul. Cu toate acestea, într-un top al competitorilor din campania electorală, PDL deţine locul 1 la cheltuieli. Partidul condus (pe hârtie) de Vasile Blaga a aruncat în luptă 2.582.023 lei. Dar ce este demn de menţionat este faptul că 90% din suma cheltuită, mai precis 2.266.648 lei, a fost alocată, conform documentelor oficiale, publicităţii în „presă, radio şi tv”. Suma este una enormă în raport cu totalul „investiţiei” PDL în salvarea lui Traian Băsescu. Şi este enormă şi din alt unghi de vedere. La posturile de televiune, emisiunile electorale de campanie au fost gratuite.
Presa a fost cumpărată de PDL
PDL a boicotat referendumul. Cu toate acestea, într-un top al competitorilor din campania electorală, PDL deţine locul 1 la cheltuieli. Partidul condus (pe hârtie) de Vasile Blaga a aruncat în luptă 2.582.023 lei. Dar ce este demn de menţionat este faptul că 90% din suma cheltuită, mai precis 2.266.648 lei, a fost alocată, conform documentelor oficiale, publicităţii în „presă, radio şi tv”. Suma este una enormă în raport cu totalul „investiţiei” PDL în salvarea lui Traian Băsescu. Şi este enormă şi din alt unghi de vedere. La posturile de televiune, emisiunile electorale de campanie au fost gratuite.
La fel - cel puţin - la postul public de radio şi studiourile sale teritoriale. În presa centrală nu am văzut publicitate electorală pentru Traian Băsescu. Şi nici într-o serie, destul de numeroasă, de publicaţii locale monitorizate de redactorii noştri. Se impune o întrebare: în ce presă s-au dus banii PDL? Greu de crezut că articolele favorabile şi cele injurioase la adresa a tot ce era anti-Băsescu din EVZ, RL, Adevărul, Hotnews sau B1TV au fost recompensate din banii de campanie. În mod logic, prin deducţie, rezultă că majoritatea banilor au fost investiţi în articolele din presa străină. Acelea în care erau citaţidoarreprezentanţii PDL şi alţi suporteri ai lui Traian Băsescu, acele articole în care se făcea referire la „puci”, „pucişti”, „lovitură de stat” şi multe alte mizerii. De menţionat că PSD a alocat 17.664 lei pentru publicitate în presă, iar PNL, 207.617 lei. Adică, USL cumulat a cheltuit pe media 10% din cât a cheltuit PDL.
În 2007, PD a dat bani mai puţini pe presă
La primul referendum de demitere a lui Traian Băsescu, cel din 19 mai 2007, PD (aşa se numea pe atunci actualul PDL) a cheltuit 4.837.362 lei. Atenţie, la o sumă aproape dublă faţă de cea din 2009, democraţii au alocat pentru publicitatea în presă o sumă mai mică: 1.650.773 lei. Este adevărat, atunci nu s-a apelat la „arma secretă”, propagarea de mizerii şi dezinformări în media din străinătate.
Cât s-a cheltuit în 2009
PDL – 2.582.023 lei; cel mai mult: 2.266.648 – publicitate presă; 149.584 – sondaje, consultanţă.
PNL – 2.116.579 lei, cel mai mult: 885.921 – publicitate stradală; 845.824 – tipărituri şi materiale promoţionale
PSD – 1.825.729 lei; cel mai mult: 967.493 – tipărituri şi materiale promoţionale; 554.551 – servicii.
Traian Băsescu – 356.705 lei; cel mai mult: 258.895 – sondaje şi consultanţă; 44.000 – tipărituri şi materiale promoţionale
Lucian Gheorghiu
sursa: cotidianul.ro
Sursa: gandeste.org
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu