sâmbătă, 25 august 2012

DACĂ ROMÂNIA AR AVEA ARMA NUCLEARĂ, AM FI MAI RES-PECTAŢI ÎN LUME ŞI NIMENI N-AR MAI ÎNDRĂZNI SĂ NE CAL-CE CU CIZMA PESTE DEMNITATEA NAŢIONALĂ


racheta
Stăteam şi mă gândeam într-o zi de ce România este percepută ca un stat de mâna a treia în Uniunea Europeană şi, în lume, în general. Adică, cu personalităţile care le-am avut de-a lungul timpului, nu ne-am făcut de ruşine:Mircea Eliade, Eugen Ionescu, EmilCioran, Emil Racoviţă sau Nicolae Paulescu (ca să dau doar câteva exemple) au fost personalităţile de rang mondial
care ne-au făcut cinste ca naţie. Apoi, avem o ţară foarte frumoasă, cu mănăstiri superbe, ape balneare şi peisaje de vis care ar lăsa cu gura căscată pe orice străin. Resursele noastre subterane sunt impresionante (aur, gaze naturale, petrol – eram prin anii 30 primii în Europa ca rezerve de ţiţei)…ca să nu mai vorbesc de bogata faună pe care o avem (lupi, urşi, cerbi etc.). Şi totuşi, cu atâtea atuuri de partea noastră, n-am reuşit niciodată să ne impunem punctul de vedere în Europa sau în lume. Dintotdeauna, am fost consideraţi de către ceilalţi ca un popor de “fraieri”, care acceptă multe umilinţe, fără să aibă vreo reacţie.
De aceea, mă gândesc că altfel am fi fost luaţi în considerare dacă ne-am fi concentrat toate eforturile în a obţine…propriile arme nucleare! Nu ca să fie nevoie să le folosim vreodată, ci doar ca să impunem respectul faţă de marile puteri (Occident sau Rusia) care, prea de multe ori şi-au bătut joc de noi. Dacă în secolele 16-18, pupam picioarele sultanului la Înalta Poartă, dacă în anii 1950-1960, comisarii sovietici au făcut ce-au vrut din noi, în zilele noastre am ajuns ca politica noastră să o decidă Comisia Europeană sauWashington-ul. De ce ne-am umilit şi ne umilim în halul acesta şi nu avem şi noi deloc demnitatea noastră? Însă, dacă am fi
avut conducători mai patrioţi şi mai inteligenţi, ţara noastră ar fi fost acum nu doar o ţară bogată, ci şi una care ar fi deţinut bomba atomică. Cu o asemenea armă puternică, nici Moscova şi nici americanii n-ar fi îndrăznit să-şi bată joc de noi. Priviţi la ţările care deţin arma nucleară: SUA, Rusia, Marea Britanie, Franţa, Israel, India, Pakistan, Coreea de Nord, China. Cu excepţia Coreii de Nord (care şi-a dezvoltat arma din interese de apărare), restul sunt mari puteri mondiale sau regionale care ştiu să-şi impună punctul de vedere şi care sunt respectate. De ce ele
să aibă dreptul să deţină o asemenea armă periculoasă, iar noi nu? Avem resurse naturale suficiente (uraniu), experienţă în domeniu, oameni cu pregătire în domeniul fizicii nucleare, institute de cercetare performante (Institutul de Cercetare Nucleară de la Piteşti sau Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică şi Inginerie Nucleară). Dacă am avea arma nucleară, nu credeţi că am fi mai respectaţi în lume şi nimeni n-ar mai îndrăzni să ne calce cu cizma peste demnitatea naţională?
Sursa : Secretele lumii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu