Comisia Europeană a adoptat vineri noi reguli care înăspresc regimul de control al automobilelor și îi extind anvergura.
Defecțiunile tehnice constituie o cauză importantă a accidentelor, determinând 6% din totalul accidentelor de automobil, ceea ce înseamnă anual 2.000 de decese și mult mai multe accidentări. În ceea ce privește accidentele de motocicletă, 8% din totalul acestora sunt legate de defecțiuni tehnice.
Potrivit CE, principala problemă este aceea că pe șosele există prea multe vehicule cu probleme tehnice. Câteva studii recente elaborate în Regatul Unit și Germania indică faptul că un procent de până la 10% din autovehicule prezintă în orice moment o defecțiune care le-ar împiedica să treacă cu succes de controlul tehnic. În plus, conform regulilor actuale, multe defecțiuni tehnice cu implicații grave pentru securitate (cum ar fi ABS și controlul electronic al stabilității) nu sunt nici măcar verificate.
Normele UE în vigoare care stabilesc standardele minime pentru controlul vehiculelor datează din 1977, cu actualizări minore. De atunci, însă, automobilele, conduita șoferilor și tehnologia au evoluat foarte mult.
Obiectivul noilor propuneri este acela de a salva peste 1.200 de vieți anual și de a evita peste 36.000 de accidente cauzate de probleme de ordin tehnic.
”Dacă vă aflați la volanul unei mașini care nu îndeplinește condițiile tehnice necesare pentru a circula, atunci reprezentați un pericol atât pentru dumneavoastră înșivă, cât și pentru ceilalți pasageri din automobil – membri ai familiei, prieteni sau colegi de serviciu. Și, mai mult decât atât, îi puneți în primejdie și pe ceilalți participanți la trafic.Lucrurile sunt cât se poate de simple: nu dorim pe drumurile noastre mașini care pot deveni letale”, a declarat vicepreședintele CE Siim Kallas, responsabil cu transporturile.
Printre principalele elemente ale noilor măsuri propuse se numără verificarea obligatorie a scuterelor și motocicletelor în întreaga UE, întrucât motocicliștii și conducătorii de scutere, în special cei tineri, reprezintă grupul de participanți la trafic cu cel mai mare risc, și creșterea frecvenței inspecțiilor tehnice periodice în cazul automobilelor vechi. În cazul automobilelor care au între 5 și 6 ani, numărul accidentelor grave cauzate de defecțiuni tehnice crește semnificativ.
Totodată, se are în vedere creșterea frecvenței controalelor pentru autoturisme și camionete cu kilometraj foarte mare, deoarece aceste tipuri de autovehicule vor face obiectul unor controale similare celor aplicate în cazul taxiurilor sau al ambulanțelor, și îmbunătățirea calității controalelor prin stabilirea unor standarde minime comune în ceea ce privește defecțiunile, echipamentele și inspectorii.
Alte norme se referă la obligativitatea verificării componentelor electronice de siguranță și combaterea manipulării kilometrajului prin înregistrarea kilometrilor parcurși.
În toate cazurile, măsurile propuse stabilesc standarde minime comune pentru controlul autovehiculelor la nivelul UE, statele membre având libertatea de a impune reguli mai stricte, dacă este cazul.
Sursa: REALITATEA.NET
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu