sâmbătă, 4 august 2012

X-Men este real: o fata poate crea foc si un baiat poate vedea in intuneric


Aparent, filmul X-Men nu a fost o exagerare atât de mare.  O fată vietnameza este capabila de a porni un incendiu doar folosindu-si puterea mintii, iar un băiat chinez este capabil aa vada clar în întuneric.  Aceste fenomene nu trebuie sa ne sperie. Trebuie sa gandim numai gânduri pozitive faţă de ei. Ei sunt copii minunaţi, dovada vie că specia noastră evoluează! Este OK sa fii diferit. Dragostea în loc de a judeca!

Zeci de copii modificati genetic s-au născut deja - Cum va arata dupa specia umana?


"Cand am citit prima dată că oamenii modificati genetic s-au  născut deja,dupa cum scrie  Daily Mail, am putut să cred ca toate aceste cercetări pot fi adevărate. Intr-adevăr au făcut-o ... Au fost  creati oameni, cum natura nu putea permite şi nu este greu sa ghicesti ceea ce se va întâmpla în continuare.


Chiar mai şocanta a fost descoperirea că acest lucru este, de fapt o stire veche! 

Articol din Daily Mail nu a datat aceste evenimente şi asupra anchetei, citate de fapt, experimentele au avut loc cu peste un deceniu în urmă. Studiul anunţă naşterea cu succes a copiilor modificati genetic undeva prin anul 2001. 
Nu este greu sa ne imaginam care vor fi implicatiile acestui tip de inginerie genetica. Oare vom deveni o lume de oameni perfecti sau o lume de "roboti umani", care desi nu vom avea defecte genetice, vom pierde posibil si o parte importanta din personalitatea noastra.

Te sperie organismele modificate genetic? Încă nu ai aflat despre Nanotehnologie…



Te sperie organismele modificate genetic? Încă nu ai aflat despre Nanotehnologie…

-  În sens larg, nanotehnologia reprezintă orice tehnologie al cărei rezultat finit e de ordin nanometric: particule fine, sinteză chimică, microlitografie avansată, ş.a.m.d. Structurile nanometrice nu numai că sunt foarte mici, ajungându-se chiar până la scara atomică, dar ele posedă unele proprietăţi total deosebite şi neaşteptate, în comparaţie cu aceeaşi substanţă luată la nivel macroscopic.

Nanotehnologia cuprinde toate aspectele vieţii, de la alimente la medicină, îmbrăcăminte, spaţiu. Imaginează-ţi sute de microcalculatoare pe lăţimea unui fir de păr programate pentru anumite sarcini… în corpul tău. Sună bine?


Ingineria la nivel molecular poate reprezenta un vis devenit realitate pentru marile corporaţii, deşi nano-particulele din corpul nostru au la activ doar câteva studii de lungă durată, în special atunci când sunt legate de probleme de sănătate.
În ciuda acestui nou domeniu generator de venituri uriaşe, există tot mai multe informaţii toxicologice care sugerează că atunci când este folosită, nanotehnologia poate provoca leziuni cerebrale şi, drept urmare, ar trebui să se  facă o evaluare completă a siguranţei.
Există posibilitatea ca nano-particulele să se strecoare prin piele şi să intre în fluxul sanguin, ducând la o interacţiune nefirească cu sistemul imun al organismului, semnalează Greenmedinfo.com.
Unele produse de protecţie solară din ziua de azi au nano-particule care ar putea să penetreze piele, să se mişte între organe, având efecte de sănătate necunoscute. Nano-particulele din cosmetice au puţine reglementări date de organele abilitate.
Thomas Faunce, de la Universitatea Naţională Australiană, care deţine o bursă la Consiliul de Cercetare Australiană privind problemele de sănătate publică în domeniul nanotehnologiei, a spus că descoperirile studiului sunt semnificative şi întăresc ideea unei etichetări obligatorii a acestor produse. “Cercetarea ne arată cănano-particulele au capacitatea de a afecta celulele vii şi principiul de precauţie ar trebui aplicat. Datele de siguranţă riguroase ar trebui cerute de la producători” a adăugat acesta.
În 2005, reprezentanţii Grupului de Consultanţă Helmut Kaiser, lider mondial în pro-nanotehnologie, au declarat că aproximativ 300 de nano-alimente erau disponbile pe piaţă la nivel global, estimând că piaţa în sine valora 5,4 miliarde de dolari în SUA. Asta era pe atunci.
Până în 2015, aceştia preconizează că nanotehnologia va fi utilizată în 40% din industriile alimentare. Potrivit acestor consultanţi, până în 2040, alimentele nano-fabricate, cu un conţinut nutriţional corect, menţinând acelaşi gust şi textură ca şi la alimentele produse ecologic,  vor reprezenta ceva banal.
Este clar că nanotehnologia face parte deja din unele alimente şi cosmetice (inclusiv produse anti-îmbătrânire şi produse de protecţie solară).
Susţinătorii tehnologiei vorbesc despre ambalarea şi urmărirea “inteligentă” a produselor. Invizibile pentru ochiul liber şi unele microscoape, nano-învelişurile alimentare, completate cu un cod de bare, pot identifica nu doar  o alterare timpurie, dar au capacitatea de a îmbunătăţi şi gustul alimentelor.
Producătorii sunt entuziasmaţi deoarece disponibilitatea alimentelor nu va mai fi afectată de resurse limitate, vreme proastă pentru culturi, inundaţii etc. O modalitate modernă de a hrăni lumea.
Ah, dar să nu vă aşteptaţi la o etichetă informativă despre nano-particule pe produsele voastre. Deşi comercianţii sunt încântaţi să prezinte beneficiile acestora precum dispariţia ridurilor sau iluminarea pielii impecabile, există şi efecte secundare necunoscute.
Unde este dezbaterea publică despre etichetarea nano-particulelor în alimentele noastre, sau în cosmetice, sau dezbaterea despre riscurile acestora? Probabil nicăieri. Liderii politici încă se ceartă asupra etichetării produselor modificate genetic.
Atunci când şoarecii de laborator sunt înfometaţi şi li se oferă o şansă să mănânce cartofi organici sau modificaţi genetic, aceştia se duc direct la cei organici. Atunci când li se dau doar cartofi modificaţi genetic îi vor mânca sau vor muri de foame… (studiile au arătat daune severe ulterioare). Ce ştiu şoarecii?
Aşadar, data viitoare când vedeţi ceva pe care scrie “inteligent”, gândiţi-vă cu atenţie ce înseamnă aceasta. Învăţaţi să vă informaţi cu privire la sursa produsului pe care îl ingerăm sau pe care îl folosim pentru propriul corp.

Se confirmă existenţa celulelor stem canceroase


Apariţia miercuri a trei studii (două în revista Nature şi unul în Science) par să confirme existenţa celulelor stem canceroase şi rolul lor în dezvoltarea tumorilor. ‘Ipoteza’ existenţei acestora ‘era formulată de ceva timp’, arată cercetătorul olandez Hugo Snippert, coautor al studiului publicat în Science, citat de AFP.
Celulele stem canceroase par a fi la originea creşterii unei tumori şi ar explica apariţia ulterioară a metastazelor. Potrivit lui Hugo Snippert, de la Universitatea din Utrecht, cele trei studii, desfăşurate pe şoareci de laborator, arată că celulele stem din celulele tumorale sunt responsabile de producerea unor noi celule canceroase.
Studiul realizat de echipa olandeză a lui Hugo Snippert demonstrează activitatea celulelor stem din adenoame ale intestinului, care prefigurează un cancer. O celulă sănătoasă se transformă într-o ‘celulă canceroasă de origine’ de la care se dezvoltă o tumoră, arată Snippert.
Celulele stem canceroase trebuie să facă acum obiectul cercetării farmaceutice. ‘Este importantă studierea celulelor stem canceroase şi compararea lor cu celulele stem normale pentru a vedea care sunt diferenţele’ şi a pune la punct tratamente personalizate, subliniază cercetătorul.
Într-un alt studiu publicat de revista Nature, o echipă americană a găsit într-o tumoră la creier de tip glioblastom un ‘subansamblu de celule’ care pare a fi sursa reapariţiei tumorilor după tratamentul chimioterapeutic.
‘Studiul demonstrează că cel puţin în anumite tumori solide există celule stem canceroase‘, afirmă cercetătorul Luis Parada de la Universitatea Texas Southwesern, coautor al cercetării.
Al treilea studiu, realizat de cercetători de la Universite Libre din Bruxelles şi de la Universitatea Cambridge vizează cancerul de piele şi indică şi el existenţa unor celule canceroase cu proprietăţile celulelor stem.

Uniunea Europeana – o structura anchilozata, cheltuitoare, egoista si ineficienta


“Uniunea Europeana este o structura din ce in ce mai anchilozata si mai putin competitiva. S-a transformat intr-o birocratie autosuficienta care lucreaza din ce in ce mai mult pentru ea insasi si pentru functionarii sai, deloc putini. Acestia par sa nu faca altceva decat sa genereze permanent noi si noi proceduri si reglementari, fara nicio utilitate concreta, blocand activitatea companiilor si cresterea economica. Este parerea ziaristului polonez Jaroslaw Mulewicz, care a lucrat timp de 6 ani in cadrul unui organism al Uniunii Europene.

Mulewicz da exemplul Comitetului Economic si Social European (CESE), un organism UE din care a facut parte in perioada 2004-2010 si care are rolul de a exprima pozitia societatii civile asupra legislatiei europene. Dar, concret, cum identifica acest organism pozitia societatii civile? Sau, altfel spus, ce activitati desfasoara functionarii angajati acolo si, pana la urma, pentru ce sunt platiti?
Relatarea ziaristului polonez arata ca membrii CESE sunt desemnati de organizatii nonguvernamentale, de sindicate si patronate si ca adesea nu au nicio legatura cu grupurile pe care le reprezinta. Astfel, in grupul patronatelor este greu sa gasesti un adevarat antreprenor, in grupul sindicatelor greu gasesti un muncitor demn de acest nume, iar in grupul ONG-urilor abia daca exista un activist social veritabil.
Se ajunge astfel la situatii bizare, cum ar fi cea in care un reprezentant al patronatelor, intrebat daca este om de afaceri, a raspuns ca nu, dar ca simte ca are spirit intreprinzator! Sau la cea in care un reprezentant sindical, intrebat in legatura cu profilul sau profesional, a spus ca nu a fost niciodata muncitor.
Si ca si cum n-ar fi fost de ajuns, acesti oameni – raspunzand la o alta intrebare – au apreciat ca n-ar fi nicio problema pentru ei sa se mute dintr-un grup in altul.
Iar partea deranjanta este ca aceste persoane sunt foarte bine platite pentru sarcina lor, deloc clara, de a reprezenta societatea civila. Uniunea Europeana le ofera o diurna de 233 de euro pentru participarea la tot felul de reuniuni, unde este suficient sa semnezi lista de prezenta, dupa care poti sa dispari (ceea ce a devenit un obicei pentru unii). Apoi, o data pe saptamana acesti membri primesc cca 1.150 de euro pentru costurile de transport si cazare si, in plus, exista numeroase alte avantaje (tichete pentru cantina, acces la sala de sport si la servicii medicale), astfel ca in final ei beneficiaza de pana la 8.000 de euro net lunar.
Persoanele care detin functii importante pot castiga chiar mai mult, cu conditia sa participe la cat mai multe sesiuni, unde nu trebuie decat sa evalueze sute de noi reglementari (adica sa-si dea cu parerea). Cu cat sunt mai multe dispozitii legislative, cu atat este mai bine, pentru ca se castiga mai mult. Nu e de mirare deci ca atunci cand presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a lansat ideea simplificarii legislatiei, in urma cu cativa ani, toata lumea a fost de acord, mai putin membrii CESE.
Iar aceasta situatie se regaseste in intreaga Uniune Europeana. Toata lumea lucreaza si castiga bani buni creand si evaluand legi noi, intr-un ritm de 10.000 de reglementari noi pe an. Este o adevarata cursa a inarmarilor legislative, complet ineficienta, care saboteaza premisele unei cresteri economice sanatoase si care, pe deasupra, induce si o idee nociva – aceea ca viitorul cetatenilor europeni nu depinde de activitatea pe care fiecare dintre ei o desfasoara efectiv, ci doar de “eforturile” unei armate de functionari.”
Autor: Mihai Balescu
sursa: lorylex.wordpress.com
sursa: gandeste.org

Modelul unei societati de succes!



Ca sa putem evalua daca societatea evolueaza intr-o directie buna sau gresita, trebuie sa vedem ce modele sociale au avut succes si daca Romania a adoptat un model de succes, sau unul falimentar.

Modelul se evalueaza functie de performante, performantele depind de politici de alocare de resurse, si politicile depind de factorii decizionali. Practic trebuie urmarita cum este administrata puterea, cine si cum administreaza resursele si in interesul cui.

Societatile prospere, din care excludem SUA, sunt plasate in special in nordul Europei si in estul Asiei (Japonia, Corea de Sud, Taiwan, Austrlia).

Ce caracteristici observam la aceste natiuni?
Observam ca nu conteaza culoarea guvernelor: liberal, conservator sau social democrat, si nici forma de guvernamant republica sau monarhie consitutionala. Regimurile prezidentiale sau monarhiile absolute, sunt mai prezente in natiunile subdezvoltate.
Observam ca au o clasa mijlocie puternica, deci o plarizare sociala mica.
Au o puternica societate civila, activa, implicata in politica, si autoritatile locale au o mare autonomie. Subsidiaritatea este o notiune prezenta in guvernarea societatilor avansate si regiunile au atributii importante. Societatea este antrenata sa participe la adoptarea decizilor importante, a caror efecte le suporta.
La polul opus sunt societati conduse centralizat, fara sociatea civila, si puternic polarizate (vezi America-Latina, Asia, Africa). In societati polarizate decizile se iau de un numar restrans de cetateni. Polarizarea este consecinta lipsei de etica in distributia veniturilor, si lipsa eticii este consecinta non-participarii membrilor societatii la decizie.
O prima concluzie societatile prospere sunt societati preponderent comunitare, iar cele inapoiate sunt societati patriarhale ca in Asia, Africa sau America Latina.
Sa argumentez de ce-i asa!
In media aproape tot timpul auzim vorbindu-se despre PIB si despre cresterea sau reducerea lui si despre somaj. In general politicienii si media focuseaza pe efecte evitand sa discute cauze. Se vorbeste doar de crestea PIB-ului, a somajului, a nivelului de trai etc.. Acestia sunt indicatori ai performantei guvernarii. PIB-ul depinde de performata economiei, somajul de numarul locurilor de munca si implicit de cat de bine merge economia, nivelul de trai este un indicator economic global, efect al unor politici de alocare de resurse din perioade trecute. In general majoritatea indicatorilor globali reflecta efectul politicilor din trecut privind alocarea resurselor.
Nivelul PIB-ului si al nivelului de trai din viitor, depind de politicile actuale de alocare a resurselor. Nu-i indiferent daca se investeste in pregatirea oamenilor, in sanatate, sau in sali de sport, panselute, biserici sau carciumi.
Se poate spune ca viata noastra depinde de calitatea guvernarii generatiei parintilor si calitatea vietii copiilor nostrii va depinde de calitatea politicilor actuale. Sigur unele politici produc efecte mai rapide, 2-5 ani, altele mai lente, respectiv zeci de ani.
La un moment dat, la acelasi PIB/locuitor prin politicii de finantare se poate aloca mai mult pentru consum invidual, social sau pentru dezvoltare. Alocarea poate fi spre proiecte cu efecte imediate sau cu efecte in viitorul indepartat.
O a doua concluzie este ca modul cum sunt alocate resursele, “cat si cum“, are efecte importante
Asa cum am incercat sa argumentez in diverse subiecte, evolutia societatii depinde de elemete ale dezvoltarii, de satisfactia cetatenilor, de egalitatea de sanse la o distributie etica a avutiei. Crizele economice si stagnarea sunt consecinta polarizarii capitalului, a alocarii resurselor spre investitii mari in detrimentul investitilor utile.
Daca etica in alocarea resurselor este importanta, atunci sa urmarim cine si cum decide alocarea resurselor? Este alocarea resurselor etica sau nu?
Strategia de alocare a resurselor pentru consum sau pentru dezvoltare(viitor), poate fi decisa de guvern, de autoritatile locale, de fiecare cetatean, si/sau de fiecare din aceste nivele adminstrative in proportii diferite, si care este cazul real si cel mai frecvent.
- Cat din PIB-ul disponibil se aloca de un nivel sau altul, face diferenta intre modelele sociale liberal sau social.
- Cine decide alocarea resurselor face diferenta intre modelul autoritar si modelul democrat. Daca majortatea investitilor locale sunt decise de comunitate si daca ele sunt decise prin consultare populara, atunci vorbim de un sistem democrat si descentralizat. Invers daca obiectivele de investitii sunt decise de la centru fara consultarea cetatenilor, avem de-a face cu un sistem centralizat si nedemocrat.
Societatile descentralizate cu comunitati puternice si active in viata politica, asigura o distributie echitabila, ce au consecinta o clasa mijlocie dezvoltata.
Distributia funtioneaza intr-un sistem organizat pe nivele national, regional, local.
Democratia prin crearea posibilitatii cetatenilor de a participa la decizie, creeaza satisfactii, elimina frustrarile care s-ar putea acumula, detensioneaza societatea, garanteaza o buna corelare intre contributia la dezvoltare si recompensa si asigura alocarea resurselor spre utilitatea dorita de cetateni. Distributia si valorificarea intitativei individuale si colective nu pot opera in sisteme decizionale centralizate. Comunitatile locale si persoanele nu pot fi active daca centrul decizional este palasat in capitala, sau daca centrul decizional local este netransparent si nedemocratic.
O societate puternic centralizata ignora si descurajeaza intitativa si creativitatea individuala si locala.
- Cand politica de alocare a resurselor este decisa netransparent de un numar mic de indivizi, riscul ca ele sa ia o destinatie inutila devine mare.
- Cand autoritatile locale nu au venituri proprii, sau veniturile proprii abia acopera cheltuielile cu aparatul functionaresc, contributia lor la politica de alocare a resurselor este zero.
- Cand cetatenii nu dispun de venituri peste strictul necesar, posibilitatile lor de a decide cat sa aloce unor afaceri – viitoare, devin nule.
Cand cetatenii au un nivel de trai scazut si nivelat, cand veniturile lor nu le permit sa acumuleze, au o viata fara perspective, nu mai sunt motivati sa dea tot ce pot, se multumesc cu putin si incep sa dea randament mimin. Se aplica expresile arhicunoscute in socialism: “cine-i harnic si munceste are tot ce vrea, cine-i smecher si chiuleste are tot asa“, de unde consecinta, “cine-i harnic si munceste, ori e prost ori nu gandeste“.
Viata fara miza duce abrutizarea individului, la apatie si apatia la stagnare economica.
Problema este identica fie ca societatea este comunista, fie ca este un capitalism puternic polarizat.
Comunismul aparut ca un reactie la capitalismul salbatic, a restrans la maxim proprietatea privata, a eliminat competitia si initiativa individuala, a anulat motivatia de a creea si de a produce mai mult si a dus la stagnare. Toate resursele erau adminstrate si alocate de functionari de stat dupa bunul plac.
Comunismul a vrut sa fie o societate etica, dar in comunism s-a manifesta o lipsa a eticii, ca urmare a necorelarii intre realizari si recompensa lor, necorelare care a produs frustrare si apatie.
De ce se indreapta societatea spre un model centralizat si autoritar? Pentru ca sistemele tind spre stabilitate. 
Toate puterile au tendinta sa devina autoritare. Centralizarea si concentrarea sunt elemente naturale in guvernare si in economie. Stabilitatea este elementul cel mai important pentru guvernanti si pentru manageri.
Stabilitatea sociala poate fi coercitiva, obtinuta prin masuri autoritare de forta, la limita printr-un regim dictatorial. Ea poate duce la stagnare si chiar la “conservare” ca in Corea de Nord.
Stabilitatea sociala dinamica, cum este ce din tarile nord-europene, permite tensiunilor sa se descarce continuu, la toate nivelele, permite satisfacti individuale si colective prin realizarea si recunoasterea intitiativelor personale si comunitare.
Stabilitatea dinamica se obtine si prin instabilitate la putere. Cand cei de la putere devin impopulari, iar prin schimbarea lor societatea isi recapata speranta si tensiunile se descarca.
Multi guvernantii pun stabilitatea lor la conducere, mai presus de stabilitatea sistemelor pe care le guverneza.
In Romania introducerea pragului electoral si votul majoritar au acest scop, impiedicarea accesului in Parlament a unor eventuale formatiuni noi.
Alocarea resurselor de o putere cu mandat temporar se face de regula spre obiective care produc efecte imediate sau pe termen scurt. Din acest motiv participarea comunitatilor si a cetatenilor la decizia de alocare a resurselor, poate asigura alocarea spre investitii care produc efecte intr-un viitor indepartat.
Democratia asigura garantarea eticii sociale si aceasta se reflecta intr-o societate stabila, echilibrata, motivata, dinamica si in final performanta.Democratia nu poate functiona intr-o societate centralizata.
O societate descentralizata este mai stabila decat una centralizata, si o societate echilibrata mai stabila decat una polarizata.
PS Este cam teoretica analiza si fara date, dar pentru a analiza functionarea si transformarea societati romanesti erau necesare explicarea fenomenelor si a relatilor intre administrare si dezvoltare.
Sursa: gandeste.org

Federalizarea ca reforma a UE!


O tema de mare interes pentru liderii UE este reforma Uniunii, si femeile au trecut la ofensiva.
Ce proiect de reforma a UE propune D-na Viviane Reding, vice-preşedintele Comisiei Europene?
O UE organizata dupa modelul SUA, ca un stat federal, cu un buget de 35% din PIB.
Acum UE are 1% din PIB-ul uniunii si cu acest buget UE nu poate faca fata stabilizarii monedei Euro.

În opinia sa, cel mai bun exemplu îl reprezintă SUA. Cu toate că muntele de datorii apasă greu pe umerii Americii de Nord, iar nivelul deficitului bugetar îl depăşeşte pe cel din zona Euro, dolarul nu a fost niciodată periclitat. “De ce? Pentru că americanii au reuşit să-şi creeze o uniune fiscală şi politică. La fel va trebui să facem şi noi, în primul rând pentru a ne proteja economia, iar în al doilea rând pentru a mai avea şi mâine un cuvânt de spus pe marea scenă politică a lumii“, adaugă vice-preşedintele CE.
Ne vom păstra diversitatea culturală şi lingvistică. Dar avem nevoie de un Guvern puternic şi de un Parlament altfel structurat – eventual bicameral. Poate ar fi bine să existe un Parlament ales prin referendum şi o cameră a ţărilor, în care fiecare stat să fie reprezentat în mod egal. Şeful Guvernului European ar trebui ales în mod direct de către reprezentanţii popoarelor. Aceasta ar fi democraţia parlamentară de care avem nevoie în Europa“.
Guvernul European ar trebui să dispună de putere în politica externă, în cea de finanţe şi buget. De gestionat ar fi un buget adaptat politicii economice comune. În prezent, bugetul UE însumează, în total, 1% din PIB-ul celor 27 de state membre. În SUA, bugetul federal de care dispune Washingtonul se ridică la 35% din PIB.
Asa-i cand lasi birocratii de la centru sa faca reforme. In viziunea lor reforma presupune fonduri mai mari si mai multa putere la centru, adica centralizare. Reforma UE ar trebui facut de parlamentele nationale, si atunci cu sigurnata ar arata altfel, adica o UE mult mai descentralizata decat cea propusa de functionarii UE.
Daca ne uitam la Romania, vedem ca nici o reforma de regionalizare nu este propusa sau agreata de politicienii de la Bucuresti. Masurile de autonomie se promoveaza din teritoriu.

Am scris la mai multe subiecte, ca tendinta de concentrare a capitalului este principala problema a crizei, ca se incearca iesirea din criza prin colectarea unor sume mai mari la bugetele nationale, ca sa salveze bancile, in loc sa “dinamiteze” bancile si sa lase economia sa “respire”.
Dobanzile si plasamentele bancilor in investitii nerentabile, in general guvernamentale, sunt principala cauza care duce la amplificarea crizei.

Cea mai proasta solutie este concentrarea bugetara.
A face o UE federala, care sa admistreze un buget mai mare, este o forma de concentrare a capitalului care va fi absorbit de sistemul bancar.
Acum se pregateste o tutela a bancilor nationale, de catre Banca Centrala Europeana pentru a dirja centralizat si pentru a proteja sistemul bancar. Asistam la o implementare a centralismului.
Cred ca mult mai bine ar fi fost daca un Parlament European s-ar fi ocupat doar de legiferare si ar fi lasate in seama statelor cheltuielile bugetare.

SUA din bugetul de 35% finanteaza o armata raspandita pe tot mapamondul. UE nu are armata.
Are UE in plan sa finanteze o forta armata? Atunci pentru aparare poate avea un buget central, dar nu de 35%. Angajarea de cheltuieli militare in perioda de criza nu cred este o solutie anticriza.
Poate avea un buget central pentru redistribuirea spre regiunile/tarile mai slabe economic, pentru a realiza o omogenizare a dezvoltarii.

Politica de finantare cu prioritate a producatorilor cu tehnologie avansata mi se pare o alta eroare.
Acesti producatori au deja un avantaj si daca beneficiaza si de finantare privilegiata se accelereaza polarizarea, se provoaca falimentul celor mai putin competitivi. In mod normal ar trebui sprijiniti tocmai cei cu tehnologie mai putin performanta, ca sa-si reinnoiasca tehnologia si sa mentina astfel cocurenta.
Este o eroare sa stimulezi eliminarea de pe piata a competitorilor si sa polarizezi piata.

Politicenii romani au alte prioritati, respectiv cata putere sa acumuleze.
UE nu exista pentru politicienii nostri, si nu au in plan nici probleme de reforma interna.
Nici in mass-media nu exista analize proprii despre subiectul reformei UE, sau criza mondiala. Gasim doar referiri la articole din presa internatioanla si acelea foarte putine.
Jurnalismul romanesc de analize politice si economice este la cota zero, la nivelul la care sunt si politicienii.

Darul celor sapte zile de extraordinara gratie divina




Un mesaj de laCaroline Myss 
(ii multumim Alexandrei pentru traducere)

Gratia divina apare sub multe forme. Ea intervine in certurile aprige si va linisteste furia, astfel incat sa nu spuneti ceva ce nu ar mai putea fi luat inapoi. Gratia divina va sopteste ganduri pline de speranta, in vremuri disperate, dandu-va puterea de a rezista in furtunile vietii. Ea este cea care va aduce inspiratie, trezindu-va resursele creatoare, din adancul profund al fiintei voastre. Puterea gratiei divine este infinita, tacuta si mare.

Zilele trecute, in timp ce urmaream o emisiune despre devotamentul cu care o mare cantareata de opera, Rene Fleming, ii ajuta pe cantaretii de opera in devenire, mi-a venit in minte o discutie pretioasa si prea scurta, legata de modul de actiune al gratiei divine, avuta intr-o ora din timpul gimnaziului. Este cu adevarat uimitor cum si cand apar aceste flashback- uri. Nu aveti nicio idee ca ele au ramas ascunse in vasta arhiva a amintirilor, pe care o purtati in creierul vostru, asemenea cuvintelor tuturor cantecelor din anii ’60 care va apar brusc in minte, atunci cand auziti melodia respectiva.

In primul rand, va voi impartasi amintirea foarte veche a acestei ore. Eram la ora de teologie si, in timp ce discutam un subiect oarecare, profesorul a mentionat ca exista un fenomen mistic, prin care fiecarei persoane ii sunt daruite sapte zile de gratie divina extraordinara, in fiecare an. Gratia divina daruita in acele zile are o asemenea calitate, incat organizeaza evenimentele zilei respective astfel incat sa iti transforme viata – adica sa o redirectioneze intr-un mod foarte semnificativ. Restul orei a fost dedicat imediat, dupa cum va imaginati, detaliilor identificarii gratiei divine si continutului acestor zile extraordinare. (Voi vorbi despre asta mai tarziu – nu va faceti griji.)

Oricum, nu am putut schimba acest program despre Rene Fleming, ceea ce m-a intrigat pentru ca nu sunt o mare admiratoare a operei, cu toate ca am vazut-o pe Fleming cantand live, multumita unui prieten care este mare fan al operei, Andrew Harvey. Ea este mai mult decat magnifica. In programul de la televizor o puteai vedea pe Fleming indrumandu-i, in mod direct, pe patru studenti norocosi, cu privire la modul in care isi pot dezvolta vocile. Ea le oferea tehnici deosebit de interesante, care sa ii ajute sa-si perfectioneze o singura nota, un anumit ton. Devotamentul pentru opera si pentru arta vocii lor era uimitor.
Mai tarziu, plimbandu-se prin cladirea operei, impreuna cu cei patru studenti, Flemingi le-a spus: ”Tineti minte, aveti sapte zile extraordinare pe an. Nu le irositi. Trebuie sa fiti constienti de ele.” De indata ce am auzit-o spunand asta, mi-a venit in minte amintirea acelei ore de la scoala. Cum de putea ea sa stie? De ce a spus-o? Se gandea la acelasi lucru, ca si profesorul meu? De ce nu am numarul ei de telefon???

Imediat am incercat sa imi improspatez memoria. Care erau detaliile lectiei respective? Am respirat adanc, am inchis ochii, m-am sprijinit cu spatele de canapea si am plutit inapoi prin anii vietii mele din gimnaziu. Am asteptat si am asteptat si … da, mi-am amintit…

Cele sapte zile extraordinare de gratie divina




Sa incepem cu intrebarea evidenta: de ce sapte? Poate pentru ca sunt sapte zile intr-o saptamana, sau sapte zile ale creatiei, sau sapte chakre, sau scala vietii are sapte trepte. Sapte este un numar mistic, care semnifica rezonanta cu sufletul. Sa presupunem, asadar – desi nu avem nicio dovada in acest sens – ca acesta ar putea fi motivul si sa o lasam asa. Atunci cand vine vorba despre teologia mistica, noi operam prin intermediul observatiei, a experientei subiective si a naturii legii si ordinii, dupa cum sunt ele revelate de ordinea naturala insasi. O scala de „sapte” este o scala care se repeta in cadrul sistemelor mistice ale ordinii – prin urmare, ea ar putea functiona foarte bine si in cadrul acestui fenomen. (Aceasta a fost prima voastra lectie in teologie mistica).

Apoi, pentru a intelege natura si continutul acestor sapte zile de gratie divina extraordinara, trebuie sa va fie foarte clar ce nu sunt ele. Gratia divina nu este, repet, o forta evidenta. Gratia divina este o boare tacuta, ce patrunde in esenta voastra, deseori pentru a va proteja sa nu va faceti rau singuri. Gratia divina nu va protejeaza de consecintele alegerilor voastre negative sau prostesti, ci mai degraba cauta sa va impiedice, inca de la inceput, sa faceti aceste alegeri.

Sa ne gandim acum la la un an obisnuit din viata, din ianuarie si pana in decembrie. Pe parcursul acelui an, va planificati sa participati la cateva ocazii speciale sau excursii care sunt cotate ca fiind exceptionale. Dintre aceste fac parte : nunti, vacante, petreceri, intalniri cu cineva special, evenimente surpriza, adunari de vacanta, petreceri la aniversari, excursii la spa, etc. Ce au ele in comun, sunt urmatoarele:
        Stiti despre ele dinainte;
        Aveti anumite asteptari cu privire la modul in care se va desfasura evenimentul respectiv;
        Exagerati fie referitor la cat de bine va veti simti, fie la cat de rau;
        In ambele cazuri, asteptarile nu va vor fi implinite;
        Intr-un fel, evenimentul nu se va desfasura asa cum v-ati asteptat;

Din toate aceste motive, aceste zile nu se califica drept una dintre cele sapte zile de gratie divina exceptionala, deoarece sunteti ferm convinsi ca detineti controlul evenimentului sau ca influentati direct campul psihic, prin atitudine. Cu alte cuvinte, il controlati prea mult in directia obtinerii unui anumit rezultat.
In final, zilele incarcate de asteptari se traduc prin dorinta voastra de a obtine ceea ce vreti, asa cum vreti. Dintr-o alta perspectiva, acestea sunt zilele care scot la iveala sentimentul ca ati pierdut controlul si nesiguranta personala.

Natura si caracterul gratiei divine extraordinare

O alta invatatura teologica este legata de discernamantul de a privi o situatie prin ochii sufletului, pentru a vedea si a intelege semnificatia a ceea ce se desfasoara in fata ochilor vostri. Discernamantul se deosebeste de judecarea unei situatii, care tinde sa reprezinte un raspuns imediat si reactiv. Un raspuns cu discernamant este un raspuns care necesita o gandire reflexiva. Avand aceasta invatatura in minte, putem patrunde mai profund in adancurile discernerii naturii zilelor de gratie divina extraordinara.
Nu aveti nicio autoritate asupra celor sapte zile de gratie divina extraordinara – adica nu puteti decide cand va vor fi date aceste zile. Ele vin asa cum vin. Sunt considerate „daruri ale spiritului”, daruite voua intr-un anumit moment prielnic al vietii – cuvantul cheie fiind prielnic. Dar, ce intelegeti voi prin prielnic? Daca am fi acum impreuna, intr-o sala de clasa, as opri lectia si le-as cere tuturor cursantilor sa scrie raspunsul la aceasta intrebare, deoarece am o mica indoiala ca vreunul dintre voi si-a pus-o vreodat. Ce considerati ca fiind un moment prielnic, din punct de vedere spiritual? Sunteti macar pregatiti sa raspundeti la aceasta intrebare? Sau ar trebui sa incep cu alta intrebare:Intelegeti macar semnificatia acestei intrebari?

Acesta este genul de intrebare care se pune la un curs de teologie mistica. Discutia deschisa astfel, este, in mod inevitabil, cel putin provocatoare. Un moment prielnic din punct de vedere spiritual este acel moment in care „agentii schimbarii” din viata voastra se aduna, astfel incat este nevoie doar de o scanteie, pentru a fi declansati. S-ar putea sa aveti mai multi astfel de agenti la munca si in viata, dar niciunul suficient de puternic pentru a va motiva pasul urmator. Mai e nevoie de unul. Poate ca tot ce aveti nevoie este inca o conversatie, sau un zbor intarziat care sa va permita sa dati acel telefon catre persona potrivita, sau o intalnire cu un vechi prieten care se intampla sa fie legatura cu persoana anume pe care aveti nevoie sa o intalniti. Nu puteti calcula momentul in care se aduna suficienti agenti ai schimbarii, in psihicul vostru. Puteti insa discerne ca tocmai a aparut in viata voastra, un anumit eveniment sau ocazie ce poarta un potential extraordinar de putere. Ca urmare a telefonului respectiv sau a intalnirii cu acel vechi prieten, vi s-a pus la dispozitie ceva nou. Poate a fost o sugestie, poate a fost un feed-back pozitiv sau un nou contact. Va simtiti insa innoiti, ca si cum ati fi fost reprogramati in propria voastra piele. O scanteie de gratie divina, aprinsa intr-un moment perfect prielnic, este tot ceea ce trebuie si viata e din nou frumoasa. Viata voastra este din nou frumoasa.

Sa urmarim caracteristicile unei zile de gratie divina extraordinara.

Apare o ocazie care necesita un raspuns spontan. Ingedientul spontaneitatii este necesar, pentru ca altminteri veti incepe sa proiectati frica si esec asupra respectivei ocazii, auto-sabotandu-va potentialul de a va redirectiona viata. In timp ce alte ocazii vin si pleaca, acea ocazie inconjurata de gratie divina extraordinara va umple plexul solar si nu numai mintea, umplandu-va capul de lacomie si ambitie. Gratia divina merge direct in viscere, direct in sentimentul vostru legat de cine sunteti si ce ar trebui sa faceti. Va „apuca” pur si simplu de identitate.

O alta expresie a unei zile de gratie divina extraordinara poate veni prin aflarea faptului ca unele planuri pe care le-ati pus in miscare, cu luni sau chiar ani in urma, si la care renuntaserati ca fiind esuate, au reinceput sa functioneze. Nu era momentul potrivit si, dintr-o data, a venit momentul potrivit. O zi de gratie divina este o zi in care „toate se aseaza la locul lor”.
O alta materializare a unei zile de gratie divina extraordinara apare atunci cand intalniti o fosta dragoste – numai ca acum sunteti amandoi disponibili. O zi de gratie este o zi in care viata incepe din nou.
O zi de gratie aduce o cale neasteptata de vindecare, ce ar putea lua forma unei rezistente sau a unei sperante interioare innoite, sau a unei persoane care stie exact cum sa va inteleaga si sa va trateze boala. O zi de gratie divina este o zi in care soarele rasare pe strada voastra.

O alta exprimare a gratiei divine o constituie amanarea la nesfarsit, incurcaturile si haosul care va distrug toate planurile. Nu aveti altceva de facut decat sa capitulati si sa supravietuiti zilei respective, pas cu pas, mergand incotro va poarta drumul. O zi de gratie este o zi in care toate lucrurile gresite va conduc exact la locul potrivit.

O alta expresie a gratiei divine o constituie ziua in care descoperiti ca, intr-un fel, prin ceea ce ati facut, s-a indreptat si o mare greseala. Poate a fost ceva constient sau nu, dar intr-o zi de gratie fortele lucreaza in favoarea voastra si greseala este indreptata. O zi de gratie este atunci cand regulile sunt intr-un fel incalcate in favoarea voastra, doar o data.

O alta zi de gratie divina este aceea in care va este salvata viata, poate dintr-un accident de masina sau dupa un necaz mare ori intr-un eveniment oarecare pe strada. O zi de gratie este cea in care viata va este protejata de raul fizic, cu stiinta sau fara.

Dupa cum vedeti, nu puteti coordona aceste zile. Nu le puteti face sa se intample. Ele se intampla datorita altor circumstante pe care le-ati pus in miscare. Cu alte cuvinte, zilele voastre de gratie divina va apar in viata, datorita alegerilor pe care le-ati facut si care au creat goluri si nevoi – spatii goale care trebuie umplute.

Provocarea voastra consta in a intelege ca traiti o zi de extraordinara gratie divina, apreciind intelesul, puterea si semnificatia acelei zile. Mai departe, este de importanta vitala sa actionati conform ocaziilor oferite in acea zi. Sugestiile cu privire la o noua întreprindere in afaceri, de exemplu, care apar in urma unei fericite intalniri intamplatoare cu o alta persoana, ar trebui urmate. Simpla relatare in fata prietenilor a acestei conversatii, fara ca ea sa fie urmata de actiune, inseamna o pierdere a unei extraordinare zile de gratie, ca sa o spunem direct. Depinde de voi sa continuati, sa actionati, sa faceti voi insiva ca lucrurile sa se intample.

Retineti ca gratia divina nu lucreaza in locul vostru. Nu va va „vindeca”, daca nu faceti si voi partea voastra de vindecare. Gratia divina nu intervine in legea cauzei si a efectului – adica, pentru fiecare alegere pe care o faceti, exista un efect sau o consecinta. Daca facem o alegere prosteasca, platim pretul prin gestionarea consecintelor acestei alegeri. Gratia divina nu compenseaza sau nu sterge alegerile noastre prostesti, mai mult decat o poate face rugaciunea. Pentru a putea aprecia natura si puterea gratiei divine, darul unei zile de gratie divina extraordinara, trebuie sa intelegeti modul in care se manifesta sau nu puterea gratiei divine, in viata voastra. Gratia divina nu este o putere „reparatoare”. Este o putere inspirationala si mistica, ce va trezeste din interior.

Gandindu-ma la acest subiect, am intrebat cativa prieteni: „Ati vrea sa puteti stabili cand anume sa primiti cele sapte zile de gratie divina extraordinara, dintr-un an?” A fost o discutie foarte simpatica. Un prieten a spus: ”Eu sunt foarte econom. Le-as pastra.”
O alta prietena a hotarat ca ar fi foarte nelinistita sa aiba„genul asta de avere, intr-un seif, la ea in casa”. Ce analogie grozava, m-am gandit eu. Avea perfecta dreptate, pentru ca a avea sapte zile de gratie divina exceptionala este acelasi lucru cu a avea aur intru seif acasa si a trebui sa stabiliti voi cand si cum sa-l folositi. O a treia persoana a spus ca el ar folosi toate cele sapte zile intr-o luna. Ar face totul „dintr-o lovitura”.

Am intrebat fiecare persoana: ”Ati fi inclinati sa folositi o zi de gratie divina in mijlocul unei crize, sau atunci cand sunteti calmi si nederanjati de nimic? Ati vedea zilele de gratie ca fiind solutii pentru crizele financiare sau pentru reinnoirea sufletului? Care dintre acestea au mai mare insemnatate pentru voi?”

Toate aceste intrebari au sfarsit prin a ne conduce dintr-o zona si mai fascinanta de discutie, in alta. Se parea ca acest subiect a deschis o ampla discutie. Din acest motiv, voi prelua aceste intrebari la Salonul din iunie, cautand sa le explorez alaturi de alte subiecte cum ar fi:

O discutie despre gratie divina si rugaciune.
Ce-ar face majoritatea oamenilor: ar prelua controlul celor sapte zile de gratie divina sau ar lasa cerul sa decida cand anume sa primeasca darul unei zile de gratie?
Combinarea celor sapte zile de gratie cu cele sapte chakre, doar de dragul discutiei

Ar putea fiecare zi sa contina acest fel de gratie divina?
Va incurajez sa va ganditi la zilele acestui an – numai acest an –care au fost zile in care au avut loc schimbari majore ale jocului pentru voi. Zile care au continut anumite ingrediente ce v-au motivat sa mergeti inainte, sa faceti schimbari pozitive, sa faceti ceva ce ati tot amanat – dar in acea zi anume ati trecut la actiune. Vedeti daca puteti identifica prezenta gratiei divine, in viata voastra de zi cu zi.

Ce anume a facut ca ziua aceea sa fie diferita?
Mai tineti minte cum v-ati simtit in acea zi?
Ce fel de alegeri ati facut in acea zi, pe care le-ati numi „neobisnuite pentru voi”? Ce rezultate au aparut in viata voastra, ca rezultat al acestor alegeri si daca considerati aceste rezultate ca fiind speciale sau surprinzatoare?
Au existat schimbari in viata voastra, care sa poata fi numite „dincolo de asteptari”, ca urmare a actiunii voastre ca raspuns la gratia divina pe care ati identificat-o?
Voi inchide acest Salon, cerandu-va sa reflectati daca ati vrea sau nu sa stabiliti cand sa va primiti cele sapte zile de gratie divina exceptionala sau daca le-ati lasa cerurilor intelepciunea luarii deciziei. Vom continua discutia, in urmatorul Salon.
Pana atunci, sa aveti o vara fericita,

Cu iubire,
Caroline
© 2011 Myss.com


Caroline Myss este o psiholoaga si scriitoare de exceptie, care ca scris cartea publicata de editura For You, De ce nu ne vindecam si cum putem sa o facem?, pe care o gasiti aici:http://www.editura-foryou.ro/index.php?p=publicatii&autor=62