Preocuparea înţeleaptă şi efortul apreciabil al multor oameni de a acţiona în sensul prevenirii apariţiei bolilor prin intermediul unui mod de viaţă atent, al unei alimentaţii cât mai naturale şi sănătoase, al folosirii înţelepte a plantelor de leac şi al punerii în practică a unor metode simple şi naturale de echilibrare lăuntrică i-a făcut pe reprezentanţii lacomi şi cinici din industria farmaceutică să considere mai nou că acţiunea de prevenire a bolilor este pe cale să devină cel mai mare duşman al companiilor farmaceutice şi că aceasta le-ar putea afecta avantajele financiare imense pe care şi aşa le obţin din plin. Aşa că, în loc să susţină, aşa cum ar fi bine şi omenesc, eforturile marii majorităţi a oamenilor de a acţiona în sensul prevenirii bolilor, punând astfel în practică principiul esenţial care afirmă că „a preveni apariţia unei boli este cu mult mai bine decât a face după aceea eforturi considerabile pentru a o vindeca, după ce ea deja s-a declanşat“, reprezentanţii industriei farmaceutice moderne şi-au unit eforturile pentru a elabora nici mai mult nici mai puţin decât „o nouă stratagemă de prevenire a bolilor“, prin care ei desfăşoară o campanie uluitoare de manipulare în vederea anulării eforturilor oamenilor de a se feri de boli. În acest mod, cinicii reprezentanţi ai industriei farmaceutice moderne urmăresc să îi subjuge pe cei mai mulţi oameni intereselor lor economice şi financiare, conducându-i în situaţia de a deveni nişte consumatori docili ai produselor costisitoare şi inutile inventate de ei, doar pentru a-şi spori cu lăcomie şi mai mult profiturile financiare care deja sunt imense.
Acţionând în mod făţiş împotriva oricăror reguli de bun-simţ, aceste minţi deraiate au elaborat deja un plan amănunţit de manipulare a oamenilor prin intermediul unor sugestii perverse şi păcălitoare, al căror scop este acela de a şubrezi gradat şi apoi de a distruge chiar încrederea oamenilor în valoarea practică extraordinar de mare a demersului înţelept de a preveni apariţia bolilor prin mijloace naturale. Ei au remarcat faptul că preocuparea pentru punerea în practică a măsurilor de prevenire a bolilor a început să înmugurească în mintea multor pacienţi şi chiar a multor medici, ori ei consideră că o astfel de preocupare a ajuns să constituie pentru ei un risc alarmant de scădere a profiturilor lor. În consecinţă, aceşti malefici „strategi ai răului“ şi-au propus să înlocuiască ideea valoroasă şi plină de bun-simţ a prevenţiei bolilor cu un ansamblu de sugestii păcălitoare, care să anuleze vigilenţa oamenilor şi să-i abată în mod perfid de la direcţia prevenirii apariţiei bolilor prin mijloace naturale şi printr-un mod de viaţă sănătos.
Pentru a ne edifica asupra acestei sumbre perspective pe care ne-o oferă spaţiul virtual al publicităţii din domeniul sănătăţii, perspectivă ce este promovată la ora actuală în mod agresiv, mai ales prin reprezentanţii industriei farmaceutice, vă vom dezvălui în continuare conţinutul unei întâlniri avute de un jurnalist cu un reprezentat din industria farmaceutică, în care respectivul domn X îi prezintă în exclusivitate jurnalistului, într-un mod persuasiv şi cu un anumit sarcasm, strategia perfidă pe care el o foloseşte pentru a contracara riscul în creştere pe care îl reprezintă prevenţia bolilor pentru marile companii farmaceutice ce sunt avide de câştiguri. Fiind uluit de cinismul elaborat de care respectivul domn X a dat dovadă, jurnalistul a considerat că este necesar să dezvăluie oamenilor stratagemele criminale pe care unele dintre companiile farmaceutice internaţionale le elaborează şi apoi le aplică în activitatea lor.
În această întrevedere, domnul X, reprezentant al unei mari companii farmaceutice, declară: „Trebuie cu orice preţ să uităm vechea zicală care afirmă că «a preveni este mai bine decât a vindeca». Deoarece, pentru a menţine industria noastră farmaceutică actuală «în bună stare de sănătate» şi pentru a ne asigura o clientelă fidelă, deviza noastră trebuie să fie «Nici prevenţie, nici vindecare, dar nici nu vă lăsăm să muriţi». Ţinuţi astfel, oamenii vor putea cotiza constant şi astfel vom câştiga considerabil. Prin urmare, obiectivul nostru este unul foarte simplu şi anume promovarea maladiilor cronice (!!!). Un om sănătos este total inadmisibil pentru scopurile noastre. Dacă omul este sănătos sau dacă reuşeşte, prin prevenţie, să fie sănătos cât mai mult timp, atunci acesta este un mare risc pentru interesele noastre şi pentru dezvoltarea activităţii noastre. Odată ce am stabilit acest scop şi anume «prevenirea prevenţiei», am pregătit şi o serie de mijloace pentru a ne putea atinge acest scop. În acest sens, am elaborat o serie de noi stratageme prin care vom urmări să anulăm eforturile oamenilor ce sunt îndreptate în direcţia prevenirii bolilor.“
Întrevederea a continuat cu expunerea de către cinicul domn X a unui număr de nouă aşa-zise stratageme de prevenire a prevenţiei, despre care el afirmă că, odată ce sunt cunoscute de către directorii de marketing fideli intereselor companiei, se traduc apoi în felurite secvenţe publicitare, în mesaje vehiculate în presă, în sloganuri publicitare, în clipuri şi secvenţe filmate, în prezentări şi alte produse media, care induc în mod sistematic şi repetat oamenilor sugestii păcălitoare şi perfide, din care să rezulte în final convingerea năucitoare cum că efortul de a preveni bolile este zadarnic.
Iată un prim exemplu de sugestie perversă ce a fost integrată într-un anumit clip publicitar, ca o sugestie contestată şi şocantă totodată: „Nu aveţi nevoie de centură de siguranţă. În caz de accident, medicina repară totul!“ În afară de faptul că sugestia în sine, analizată distinct, încalcă anumite prevederi legale, ea accentuează, mai ales în partea a doua a ei, sugestia perfidă conform căreia omul nu ar trebui să-şi ia niciun fel de măsuri de prevedere, pentru a fi mai mereu clientul unui sistem medical aservit unor interese şi care, în realitate, nu doreşte decât să se folosească de el. Dacă analizăm mesajul acestui clip ar trebui să ne întrebăm: „Oare de ce ar trebui să acţionăm prosteşte, adeseori peste limita riscului, considerând în mod arbitrar, doar pe baza unei astfel de sugestii insidioase, cum că, indiferent de circumstanţe, vom fi întotdeauna «reparaţi», oricum şi oricând, de atoatecapabila medicină modernă? Oare nu sunt atât de multe exemple reale care dovedesc contrariul? De ce oare să dăm crezare unei astfel de sugestii mincinoase?“
Cu acest prim exemplu vom trece să enumerăm seria celor nouă stratageme de prevenire a prevenţiei, ce au fost dezvăluite de respectivul jurnalist după ce a avut întrevederea cu acel reprezentant al unei mari companii farmaceutice, misteriosul domn X. Veţi putea observa, fiecare, cinismul şi încălcarea flagrantă a celor mai elementare norme de bun-simţ şi omenie de care dau dovadă autorii acestor stratageme. În mod evident, ele sunt rodul unor minţi bolnave, cu tendinţe criminale, care, din nefericire, ocupă posturi de conducere, posturi cheie în cadrul unor mari companii farmaceutice din domeniul sănătăţii, dar care acţionează, în mod paradoxal, în detrimentul sănătăţii omului. Vă invităm să le parcurgeţi cu atenţie şi apoi să reflectaţi asupra lor, pentru a şti, pe viitor, cum să vă feriţi de astfel de sugestii malefice insidioase. Spunem toate acestea ţinând cont de adevărul conform căruia un om prevenit, care ajunge să ştie dinainte, poate acţiona în mod benefic, cu o mare eficienţă, după aceea şi poate face mult mai multe acţiuni bune şi rodnice decât cel care nu a fost prevenit la timp şi care ajunge astfel să fie luat prin surprindere de ceea ce nu îi este favorabil şi despre care nu a ştiut mai nimic la timp. Iată în continuare cele nouă stratageme perfide de „prevenţie a prevenţiei“, ce sunt folosite de unii reprezentanţi din domeniul farmaceutic modern.
Stratagema 1 de prevenţie a prevenţiei
„Este treaba noastră (a celor din sistemul medical şi farmaceutic modern, n. n.)să descoperim sau să inventăm o boală acolo unde nu o găseşte nimeni şi, bineînţeles, acolo unde nici măcar ea nu există. Acest demers va fi interpretat de către cei naivi ca fiind un mare triumf al medicinei, iar noi ne vom folosi din plin de astfel de vorbe mari, care îi vor «îmbăta cu apă rece» pe mulţi specialişti(orgolioşi şi naivi totodată, n. n.).“
Stratagema 2 de prevenţie a prevenţiei
„Noi suntem cei care am inventat «sindromul-femeie», care este pentru noi o reuşită uriaşă, pentru că am reuşit astfel să convingem jumătate din umanitate că a fi femeie înseamnă neapărat a avea tot felul de boli care, din «fericire» pentru ele, dar mai ales pentru noi, se tratează, de la naştere până în adolescenţă, de la vârsta adultă până la menopauză, cu ajutorul produselor şi serviciilor noastre. Am remarcat că este suficient să le menţinem pe femei într-o stare de frică de orice fel, într-o constantă temere de boală mai mereu şi că, dacă nu vom înceta să alimentăm prin fel de fel de idei alarmiste aceste temeri, reuşim cu aceasta să avem o piaţă sigură de peste 50% din populaţie.“
Stratagema 3 de prevenţie a prevenţiei
„Trebuie să recunoaştem că depunem acelaşi efort şi în ceea ce priveşte bărbaţii! Ştim că nu prea se face să le cerem bărbaţilor să-i atace pe alţi bărbaţi. Dar ce vreţi, pentru o cauză «bună» ca a noastră, nu trebuie să ne cramponăm de fel de fel de principii răsuflate, ci, urmărindu-ne mai departe scopul, să ne depăşim scrupulele şi să reuşim să le impunem şi bărbaţilor convingerea imposibilităţii de a se debarasa de boli. Aşadar, mai avem ceva de lucru la aşa-numitul sindrom al bărbatului, prin intermediul căruia urmează să-i convingem şi pe bărbaţi că şi ei sunt predispuşi, aproape tot timpul, la anumite boli.“
Stratagema 4 de prevenţie a prevenţiei
„Sponsorizând anumite studii ştiinţifice ce sunt realizate de specialiştii plătiţi de noi pentru ca să ne fabrice dovezi, trebuie să facem ca lumea să înţeleagă că bolile cele mai frecvente sunt toate de origine genetică şi deci sunt inevitabile. Dacă îi convingem pe oameni să accepte această idee a inevitabilităţii bolilor, atunci am câştigat o piaţă sigură. Astfel, de exemplu, putem fabrica o explicaţie genetică credibilă, conform căreia în familiile de obezi până şi animalele de companie sunt obeze! Odată ce ideea a fost acceptată de către cei naivi şi creduli, care totodată sunt insuficient documentaţi, vom câştiga enorm şi pe termen lung de pe urma lor.“
Stratagema 5 de prevenţie a prevenţiei
„Trebuie să facem să se creadă, la modul general, că explozia de boli ale civilizaţiei moderne este determinată doar de creşterea speranţei de viaţă. Astfel, îi vom face pe oameni să creadă, în mod prostesc, că dacă au şanse să trăiască mai mult, atunci cu siguranţă se vor confrunta cu şi mai multe boli! Între timp vom putea să mai inventăm unele. Statisticienii noştri cei mai buni, care servesc intereselor noastre financiare, vor fabrica la comandă argumentele necesare care să dovedească această dogmă indispensabilă nouă. Trebuie să ştim că dacă oamenii încep să caute în altă parte, atunci totul se năruie şi tocmai de aceea trebuie să fim prevăzători şi să nu-i lăsăm pe oameni să ştie sau să afle mai mult decât ceea ce le dăm noi.“
Stratagema 6 de prevenţie a prevenţiei
„Cel mai bun mijloc de a controla, în interesul nostru, starea de sănătate generală este acela de a împiedica oamenii să realizeze cât mai multe dintre activităţile fizice dinamice curente, scop pe care tocmai am reuşit să-l atingem în prezent, aproape în totalitate, prin impunerea aşa-numitei filosofii de viaţă a confortului sporit. Pentru a fi siguri că oamenii nu îşi vor folosi picioarele, că nu vor face mişcare, că nu se vor preocupa de condiţia lor fizică, vom încuraja folosirea a nenumărate aparate şi instrumente ce sunt confortabile, dar care, în realitate, cele mai multe dintre ele, sunt inutile şi costisitoare. Pentru a încuraja sedentarismul, vom inventa fel de fel de găselniţe inovatoare menite, chipurile, să le uşureze oamenilor efortul, le vom prezenta într-o lumină foarte avantajoasă şi atunci mulţi oameni naivi se vor grăbi să le cumpere, renunţând astfel la a-şi mai menţine condiţia fizică prin mişcare şi activitate fizică.“
Stratagema 7 de prevenţie a prevenţiei
„Cancerul este pentru noi un motor indispensabil de progres, care ajută foarte mult foloaselor industriei noastre. Însă datorită faptului că există încă oameni preocupaţi de a găsi şi de a aplica mijloace naturale de vindecare a acestei afecţiuni, poate să apară pentru noi o ameninţare dublă. Pe de o parte există unii vindecători care pretind că pot stopa la voinţă evoluţia cancerului prin modificarea regimului alimentar al celor suferinzi, regim ce implică, printre altele, renunţarea completă la consumul de carne şi produse din carne. În acelaşi timp, alţii susţin că pot obţine rezultate mai bune decât chimioterapia prin intermediul plantelor medicinale şi al procedeelor naturale, tradiţionale, de vindecare. Astfel de veşti, cum că o asemenea boală gravă ca şi cancerul poate să fie vindecată şi prin mijloace naturale, nu trebuie să se răspândească. Aşadar, strategia noastră este să nu permitem răspândirea unor astfel de metode de vindecare naturală şi, în consecinţă, să nu spunem nimănui că s-ar putea vindeca şi altfel decât cum îi sugerăm noi să procedeze. Trebuie să facem astfel încât nimeni să nu mai spună cuiva că ar exista şi metode eficiente de vindecare a bolilor grave!“
Stratagema 8 de prevenţie a prevenţiei
„Cârciumile şi consumul de alcool reprezintă arma noastră fatală. Aşadar, vom face tot posibilul să fie cât mai multe cârciumi şi cât mai mulţi inconştienţi care să accepte să fie consumatori sistematici de alcool. Mâncarea proastă care se găseşte din abundenţă în supermarketuri este, de asemenea, un instrument care ne poate aduce mari avantaje. Vom urmări astfel, ca oamenii să cultive gradat un dezinteres din ce în ce mai mare faţă de mâncarea sănătoasă, faţă de hrănirea echilibrată şi faţă de modalităţile sănătoase de preparare a hranei. Îi vom încuraja de asemenea să folosească fel de fel de produse cosmetice cu efecte secundare pe termen lung, care ascund cât mai mult timp posibil daunele pe care le generează. De asemenea, în cazul otrăvurilor, cu timpul trebuie să creştem doza şi să le includem în cât mai multe produse alimentare de larg consum. De asemenea, mai sunt şi alte zone noi de cucerit, cum ar fi de exemplu cerul, în raport cu care neoanele noastre au ascuns deja stelele. Neoanele vor lumina aşadar spaţiul în care oamenii locuiesc, iar noi vom câştiga şi mai mult de pe urma neştiinţei lor.“
Stratagema 9 de prevenţie a prevenţiei
„Ştim că vor exista unele contestaţii ale stratagemelor noastre. Vor exista unii oameni care vor fi revoltaţi de modul nostru de acţiune. Însă noi va trebui să continuăm, în ciuda acestor opoziţii sau contestaţii posibile, negând cu vehemenţă cum că aceste produse nu ar fi bune. Vom acţiona astfel încât contestaţiile strategiei noastre să fie neglijabile, până la un procent de 5%, întocmai ca în politică. Pentru că, în definitiv, în ceea ce facem urmărim să câştigăm prin orice mijloace. Pentru a anula vigilenţa celor puţini, care poate se trezesc mai devreme, trebuie ca noi să atacăm încă de la început, deoarece noi ştim foarte bine că a preveni este mai bine decât a trata. În cazul nostru însă, noi vom preveni prevenţia şi atunci noi vom câştiga, iar ceilalţi oameni vor pierde ceea ce nici măcar nu vor şti că au pierdut.“
Articol preluat din Programul Taberei Spirituale Yoghine de Vacanţă Costineşti 2012
SURSA: yogaesoteric
31 octombrie 2014
Sursa: http://ascensiuneaspiritului.blogspot.ro/