Statuia Libertatii (in franceza: Statue de la Liberté), denumita oficial Libertatea care ilumineaza lumea (in franceza: La liberté éclairant le monde), este un monument care a fost prezentat de catre poporul francez Statelor Unite ale Americii in 1886 pentru a sarbatori centenarul acestora. Inaltandu-se pe Insula Libertatii in portul New York, intampina vizitatorii, imigrantii si pe americanii care se intorc acasa pe mare.
Frédéric Auguste Bartholdi este cel care a sculptat statuia si a obtinut un brevet american pentru structura acesteia.Maurice Koechlin– inginer sef la compania de inginerie a lui Gustave Eiffel si proiectantul Turnului Eiffel – s-a ocupat de proiectarea structurii interne a statuii.
Strangerea de fonduri pentru piedestal, condusa de William M. Evarts, decurgea incet, astfel incat publicistulJoseph Pulitzer (cel care a infiintat Premiul Pulitzer) a deschis paginile ziarului sau, The World, cu un editorial care sa sustina efortul de strangere de fonduri in 1883. Pulitzer si-a folosit ziarul pentru a-i critica atat pe cei bogati, care nu reusisera sa finanteze constructia piedestalului, cat si clasa de mijloc care se multumea sa se bazeze pe cei instariti pentru a dona fonduri. Campania sa a insemnat o contributie importanta la acest efort, dar in cele din urma senatorul Evarts si Comitetul American pe care il conducea a strans majoritatea fondurilor pentru piedestal.
Constructia statuii a fost desavarsita in Franta, in iulie 1884.
Iata si ce putem citi in articolul Lady Liberty’s “Torch of Enlightenment”:
„Torta de iluminare” a Doamnei Libertate
de Mary Louise
Inaltandu-se in Upper New York Bay (Golful Superior al New Yorkului), Libertatea Iluminand Lumea sau Statuia Libertatii, ridica cu mandrie deasupra Americii „Torta Iluminarii” in flacari sau „Torta Iluminismului”. Multi observatori o lauda ca fiind un simbol universal al libertatii si unitatii, purtand speranta libertatii in toata lumea cu a ei torta a „libertatii” stralucind luminos de-a lungul portului, urand bun venit milioanelor de imigranti pe taramul oportunitatilor. Pentru altii, ea este o amintire constanta a simbolului Fratiei si a doctrinelor masonice care au o dominatie atat de mare in natiunea noastra si in intreaga lume, simbolismul lor fiind incorporat si inradacinat in fiecare fateta a societatii. Deoarece este una dintre cele mai mari si mai recunoscute statui din lume, este important sa fim constienti de aspectele mai putin familiare asupra a ceea ce ea de fapt simbolizeaza si reprezinta. Multi americani traiesc cu o impresie gresita, formandu-si convingeri si opinii bazate pe premise rezultate din folclorul ocult, deci merita sa revizuim subiectele importante din perspective diferite.
Conform unui site masonic, http://wy.essortment.com/historystatuel_raul.htm, Doamna Libertate s-a inaltat pentru idealurile vietii, libertate si pace, un dar foarte indragit facut poporului american si care a fost conceput in 1865 de un grup de invatati si oameni de stat care luau cina impreuna in Glatigny, Franta. Profesorul Edourd de Laboulaye si Frederick Auguste Bartholdi erau in acest grup, iar ei aveau si alte motive decat pur si simplu a oferi Americii un omagiu cu ocazia sarbatoririi centenarului. Laboulaye isi dorea ca americanii sa sustina scopul sau politic, acela de a stabili A treia Republica in Franta, iar Bartholdi, un mason, cauta sa incorporeze simbolurile viziunii sale personale, inclusiv cartea, torta si diadema cu 7 colturi pe capul femeii imbracate in roba pe care el o imagina. Opera de arta a fost construita de Gustave Eiffel (mason), care mai tarziu va deveni faimos pentru Turnul Eiffel. O alta viziune stralucitoare a Doamnei Libertate de Charles Barnard, „Statuia Bartholdi”, publicata pentru prima data in editia de iulie 1884 a Harper’s Magazine, poate fi accesata la:
The American Heritage Dictionary, dictionar de limba engleza, editia 1969 – 1971, defineste „iluminismul” (the Enlightenment) ca o miscare filozofica a secolului 18, preocupata de examinarea critica a doctrinelor si institutiilor acceptate anterior, examinare facuta din punct de vedere al rationalismului, in timp ce editia online din 2000 a aceluiasi dictionar il defineste ca o miscare filozofica a secolului 18 care a accentuat folosirea ratiunii pentru a examina doctrinele si traditiile acceptate anterior, ceea ce a dus la multe reforme umanitare. Se pare ca nu numai cartile de istorie scrise recent fac un portret favorabil celor luminati sau „iluminati”. Legatura dintre aceste doua cuvinte ar trebui sa fie aparenta, deoarece ele sunt interschimbabile. Interesant de observat, definitia cuvantului „iluminati” este mult mai profunda in editia din 1969-1971 decat in cea din 2000, care prezinta doar prima propozitie din urmatoarele:
Iluminati – 1) Persoana care sustine ca este neobisnuit de luminata in legatura cu un anumit subiect. 2a) Illuminatii – Membrii unei societati secrete de liberi cugetatori si republicani care a inflorit in Germania la sfarsitul secolului 18. 2b) Persoane privite ca atee, libertine sau republicani radicali din timpul secolului 18 (cum ar fi autorii enciclopediei franceze, masonii sau liber cugetatorii): „Doctrinele iluminatilor si principiile iacobismului” (“The doctrines of the Illuminati and principles of Jacobism” George Washington). 3) Membrii unei secte eretice din secolul 16 din Spania, care pretindeau a avea o iluminare religioasa speciala, „cei iluminati”. Iluminismul este 1) credinta in sau declararea unei iluminari personale speciale. 2) Ideile si principiile unor grupuri variate de illuminati
In cuvintele Iluministului luciferian al masonului Manly Palmer Hall, „ tortele reprezinta artele si stiintele oculte, doctrinele si dogmele luminii prin care Adevarul este facut vizibil”. Iata ce a spus ocultistul Edourd Schure in privinta lui Lucifer si a tortei lui in flacari, „Lucifer, recastigandu-si steaua si diadema, va aduna legiunile sale pentru o noua munca de creatie. Atrasi de torta sa in flacari, spiritele celeste vor cobori….iar el va trimite pe acesti mesageri din sfere necunoscute pe pamant. Apoi torta lui Lucifer va semnaliza ’De la Rai la Pamant!’ – si….Hristos va raspunde ’De la Pamant la Rai!”
Mergand mai departe, vedem ca de cealalta parte a povestii se zugraveste o imagine destul de diferita. In sarbatorirea unui centenar de la prima Republica Masonica din 1884, Statuia Libertatii a fost trimisa masonilor din America, ca dar din partea Marelui Templu Masonic Orient Francez (French Grand Orient Temple Masons). „Torta Iluminarii” masonica mai era denumita si „Torta arzanda a ratiunii” de catre masonii iluminati din anii 1700, iar in 1884 piatra de temelie a Statuii Libertatii a fost asezata intr-o ceremonie solemna de catre Loja masonica a New York-ului
Pe 11 septembrie 1830, un grup de domni intelepti si curajosi au luat parte la Conventia Anti-Masonica din SUA, care s-a tinut in Philadelphia. Ei au lasat un document istoric foarte important si interesant legat de acea actiune, in care au abordat si au raportat originile, pretentiile si efectele masoneriei, natura descalificanta a juramintelor masonice si disparitia misterioasa a capitanului John William Morgan. Actiunea Conventiei Anti-Masonice din SUA poate fi citita la:
Alte materiale anti-masonice recomandate:
Legat de ziarul Newswatch Magazine, deoarece l-am ascultat pe David J. Smith multi ani si am citit si editorialele sale, am in mainile mele un numar vechi din mai 1987 cu un editorial intitulat „Este masoneria parte a miscarii New Age?”. Albert Pike, un adorator declarat al lui Satan care practica necromantia si vrajitoria, a lucrat la unison cu Giuseppe Mazzini, care detinea controlul partii politice a operatiunilor sale, in timp ce Pike detinea controlul partii teozofice.
Cand Lojele Marelui Orient (Grand Orient lodges) rezultate ca urmare a activitatii revolutionare a lui Mazzini in Europa au devenit suspecte, el i-a prezentat lui Pike un plan decisiv, apoi s-a indreptat catre Masoneria Vechiului Rit Scotian Acceptat (the Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry). Pike a creat o organizatie ultrasecreta numita Ritul Paladian Nou si Reformat (The New and Reformed Palladian Rite) si a stabilit consiliile supreme in Charleston, Roma si Berlin.
Dogmele traditionale teozofice ale lui Albert Pike se gasesc in „ Morale si Dogme” (“Morals and Dogma”) tiparita de el insusi pe 14 iulie 1889
Citand fragmente de la inceputul si sfarsitul declaratiilor de 88 de pagini, „Religia masonica ar trebui sa fie mentinuta in puritatea doctrinei luciferiene, de catre noi toti cei initiati de grade inalte….Da, lucifer este dumnezeu si din nefericire Adonai este tot Dumnezeu….cea mai adevarata si pura filozofie religioasa este credinta in lucifer, egalul lui Adonai, dar lucifer, zeu al luminii si zeu al zeilor se lupta pentru umanitate impotriva lui Adonai, zeul intunericului si al raului….pentru toti vechii intelepti simbolul expresiv al zeitatii; cat priveste pe Osiris si Isis ….astfel Fratii mei este Cuvantul Adevarat al unui mason de grad mare; astfel precum adevaratul Secret Regal, care face posibil si incurand va face sa devina real Sfantul Imperiu al adevaratei Fratii Masonice”.
Alte materiale masonice de referinta, inclusiv Templul Marelui Orient (the Grand Orient Temple) si o lista autentica cu masoni cunoscuti:
Idolii au patruns in America si ar trebui sa fie numiti in mod hotarat asa cum sunt…idolatria sau idolismul, eroarea de adora idoli sau falsi zei si zeite. Un idolatru este o persoana care se inchina sau adora orbeste si idolatrizeaza un idol. Astfel, exista pe de o parte cei care cred ca nu este nimic gresit in a face asta, totusi sunt si foarte multi care stiu ca trebuie sa te feresti de asa ceva ca de ciuma. Idolatria este o problema serioasa care se suprapune in alte domenii in care fiecare persoana trebuie sa ajunga in cele din urma la un acord. Vizibil dar fara substanta, o imagine sau forma folosita ca obiect de adorare, idolii sunt un substitut contrafacut pentru singurul si adevaratul Dumnezeu, Creatorul cerului si al pamantului. Ce vom face, vom iubi, vom adora si ne vom inclina in fata vitelului de aur, statuilor lui Zeus, Isis sau Ishtar si a religiilor inventate de om sau a institutiilor guvernamentale care au izvorat din vechile religii misterioase si idolatrii pe care Dumnezeu le dispretuieste, le interzice si le blesteama? Nu contati pe mine pentru asta.
Oamenii bine intentionati par adesea ca nu au discernamant in a stabili daca ceva este real sau iluzoriu. Discernamantul este actul sau procesul de a discerne, ceea ce inseamna abilitatea de a discerne, detecta sau percepe ceva obscur sau ascuns si de a distinge intre adevar si minciuna, fictiune si realitate. Paragraful urmator ilustreaza cum cineva poate sa fie sincer dar incorect si de ce ar trebui sa examinam tot ceea ce se spune, mai ales cand se pretinde a fi un mesaj de la Dumnezeu.
Citez o „viziune” care mi-a fost trimisa, legata de Statuia Libertatii: „In mintea mea am vazut-o pe Doamna Libertate prabusindu-se deodata in genunchi, picioarele ei erau rupte si spulberate sub ea. Lumina tortei ei se stinsese, dar jaraticul inca licarea printre firicele murinde de fum. Ce a trantit-o in genunchi? Si atunci am simtit acea voce tacuta, mica a lui Dumnezeu vorbind: „Am umilit-o. Inca nu este complet distrusa. Acum, daca va cadea mai departe, daca va cadea singura, prosternata in fata mea, inca ii voi reaprinde lumina”. Genunchii ei nu se indoiau de buna voie, asa ca au fost spulberati…. Vom fi trantiti in genunchi…. Sa-l imploram pe Dumnezeu cu aceasta rugaciune de pocainta, Doamne suntem poporul tau obosit, sarac, ghemuit insetand dupa libertate. Am ajuns nenorociti refuzati de preaplinul malurilor acestei lumi. Primeste-ne pe noi, cei fara adapost, aruncati de furtuna la tine. Reaprinde si innoieste lumina noastra langa portile tale de aur!”
Nota traducatorului: parafraza dupa poemul gravat pe placa de pe piedestalul Statuii Libertatii si scris de Emma Lazarus in 1883:
“Keep, ancient lands, your storied pomp!” cries she
With silent lips. “Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore,
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!”
Analizand ceea ce ni se spune, trebuie sa separam si sa cernem adevarul de mit si jumatati de adevaruri. Desi este adevarat ca suntem niste creaturi nenoricite fara Dumnezeu, fara indoiala obositi si saraci, in timp ce natiunea noastra este intr-o stramtoare cumplita si ingenunchiata, este evident ca Dumnezeu nu se va oferi sa reaprinda torta Illuminismului daca Doamna Libertate ar cadea la pamant de buna voie, dupa ce a umilit-o si spulberat-o. Apoi, aceasta rugaciune de pocainta ii cere lui Dumnezeu sa reaprinda si sa innoiasca lumina langa portile Sale de aur. Sa fim seriosi! In primul rand este absurd sa sugeram ca o statuie ar avea propria ei vointa, deoarece efectiv ea nu este o fiinta umana, deci inseamna ca este sinonima cu America si totul simbolizeaza ca America s-a ridicat pentru dreptate? Gresit! Haideti sa disecam si sa exploram ce simbolizeaza cu adevarat statuia si de ce a fost trantita la pamant. Voi veti fi cei care vor judeca.
Statuia Libertatii este o copie a zeitei babiloniene Ishtar, si un simbol al Fratiei, ridicand torta luminata, un dar pentru New York facut de masonii francezi. Mai are o sora geamana care o reprezinta pe Isis in Paris, postata pe o insula a raului Sena. Statuia Libertatii este de fapt Statuia Libertatilor…..libertati savarsite asupra poporului american de catre Fratie si inseamna ca ei ne transmit ca detin controlul asupra acestei tari, chiar daca noi nu ne dam seama. Ca si Babilon, New York-ul este un mare oras al lumii si un port al comertului si schimbului modern, centrul fianantelor americane si internationale si locatia sediului Natiunilor Unite. Babilonul a fost / este de asemenea un mare imperiu al lumii si un sistem „religios” care domina lumea si invata implicarea in politica prin doctrine si practici abominabile. Fiind la inceputuri o capitala a negotului, New York-ul a ajuns sa simbolizeze spiritul antreprenorial al Americii.
Opera lui Bartholdi a fost foarte mult influentata de Phidias, vechiul sculptor care a facut statuile gigantice ale zeitelor, in special Atena (zeita intelepciunii) si Nemesis (Venus). Desi Bartholdi cauta o comisie care sa construiasca o statuie gigantica a lui Isis (regina egipteana a raiului) tinand o torta deasupra Canalului Suez, el a sfarsit prin a face „Statuia Libertatii” pentru America. Roba sau toga pe care o poarta reprezinta vechea Republica a Romei.
In „Beyond Babylon” (Dincolo de Babilon ), James Lloyd scrie: „Auguste Bartholdi a fost un membru al cultului Lojei Masonice in Paris, o fratie secreta, internationala legata de vechii constructori ai piramidelor si catedralelor; si astfel, diferiti membrii ai ordinului misterios al Masonilor erau frecvent implicati in crearea de structuri imense si a diferitelor ceremonii dedicate acestora. De exemplu, piedestalul (Statuii Libertatii) a fost construit de un alt mason numit Richard Hunt, proiectul luand nastere in urma studiilor sale asupra piramidelor, ziguratelor si a altor stiluri. Va amintiti ca Turnul lui Babel era un zigurat; si desigur, Statuia Libertatii este de fapt un turn”.
Multi americani au fost suparati ca aceasta zeita a fost pusa pe pamant american, astfel incat Lojele masonice au stat in umbra pentru a evita controversele, ca si atunci cand au planuit monumentul de la Washington, un obelisc egipten. In “The Two Babylons” (Cele doua Babilonuri ), Alexander Hislop spune referitor la originile masoneriei: „Este acceptat ca sistemul secret al masoneriei a fost la origine fondat pe misterele zeitei egiptene Isis, Zeita-Mama a lui Osiris”. Hislop arata ca Isis este numele egiptean pentru zeita babiloniana Ishtar, care este aceeasi cu Atena (Grecia), Astarte (Siria), Ashtoret (Israel) si Diana (Efes). Hislop se mai refera la Statuia Libertatii ca la statuia Semiramidei, sotia si mama lui Nimrod, care a pus bazele primului „regat al lumii” dupa Potop. Cartea Facerii (10:8 – 10) ne spune despre Cuş (fiul lui Ham) ca a nascut pe Nimrod care a devenit cel dintai viteaz pe pamant, un vantor vestit inaintea Domnului Dumnezeu, iar impărăţia lui, la început, o alcătuia: Babilonul, apoi Ereh, Acad şi Calne din ţinutul Senaar.
Two Babylons” (Cele doua Babilonuri ) poate fi citita online la:
Semiramida a fost adorata sub diverse nume, inclusiv Feronia din Roma (zeita a libertatii), Ishtar (zeita a dragostei), Cybele (zeita a fortificatiilor), aceasta versiune purtand o coroana zimtata cu turnuri. Mostenirea babiloniana a Statuii Libertatii vorbeste enorm despre ceea ce reprezinta cu adevarat. Stand pe un piedestal de granit urias ce copiaza Turnul lui Babel, ea poarta o coroana cu varfuri ascutite simbolizand razele soarelui si inalta o torta in flacari. Se inalta ca un simbol universal al „libertatii”, separata de legile si poruncile lui Dumnezeu, reprezentand emanciparea omenirii si unirea tuturor ca o singura natiune (O Singura Guvernare Mondiala), eliberata de autoritatea lui Dumnezeu si avand libertate de pierzanie. Libertatea pe care ea o promite este sclavia sub sistemul acestei lumi, bazat pe sistemul lui Nimrod si al Semiramidei din vechiul Babilon, considerat leaganul civilizatiei.
Deoarece toate vechile nume folosite in vechile scrieri istorice pot sa deruteze, folositi Glosar si Texte din Vechiul Orient Apropiat – Babilon (Ancient Near East (Babylonia) Glossary and Texts) pentru a le cauta:http://www.piney.com/BabGloss.html
Mai cititi: http://www.crystalinks.com/babylonian.html pentru mai multe detalii despre Turnul lui Babel
Urmatorul poem scris de Emma Lazarus in 1883 a fost inscris pe o placa de broz si montat la baza Statuii in 1903:
THE NEW COLOSSUS
Not like the brazen giant of Greek fame,
with conquering limbs astride from land to land;
Here at our sea-washed, sunset gates shall stand
a mighty woman with a torch, whose flame
Is the imprisoned lightning, and her name
Mother of Exiles. From her beacon-hand
Glows world-wide welcome; her mild eyes command
The air-bridged harbor that twin cities frame,
“Keep, ancient lands, your storied pomp!” cries she
With silent lips. “Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore,
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!”
Statuia Libertatii poate fi vazuta live din birourile din Manhattan ale companiei Georgeson Shareholder, cel mai bine in jurul rasaritului sau apusului, la: