joi, 23 iunie 2011

Dacă mi-aş putea trăi din nou viaţa


M-aş fi culcat sa mă odihnesc atunci când mă simţeam rău, în loc să pretind că pământul se va opri dacă eu nu voi fi la post pentru o zi.
Aş fi ars luminarea roz sculptată ca un trandafir în loc să o las să se topească în camară.
Aş fi vorbit mai puţin şi aş fi ascultat mai mult.
Aş fi invitat prieteni la masă chiar dacă e o pată pe covor şi canapeaua trebuie ştearsă.
Aş fi mâncat pop-corn în camera "bună" şi nu mi-aş mai fi făcut atâtea griji din cauza prafului când cineva vroia să aprindă focul în şemineu
Mi-aş fi făcut timp să-l ascult pe bunicul povestind din tinereţile lui.
N-aş fi insistat niciodată să mergem cu geamurile maşinii închise într-o zi frumoasa de vară doar pentru că părul meu a fost proaspăt coafat şi fixat.
Aş fi stat întinsă pe pajişte cu toate petele de iarba.
Aş fi plâns şi râs mai puţin privind televizorul şi mai mult privind viaţa.
Dar, cel mai mult, să am o a doua şansă la viaţă, aş preţui fiecare moment, l-as privi cu adevărat...l-aş trăi... Nu m-aş mai agita atât de mult pentru lucruri meschine şi mărunte.
Nu vă faceţi griji din cauza celor care nu vă simpatizează, sau mai mult, cine ce face. În schimb, să preţuim prietenii pe care îi avem şi oamenii care ne iubesc.
Să ne gândim la lucrurile cu care Dumnezeu ne-a binecuvântat şi la ceea ce facem în fiecare zi să ne îmbunătăţim mintea, trupul, sufletul, emoţiile.

 de Emma Bombeck (scrisa după ce a aflat că se stinge de cancer)
http://www.sfantacrucebacau.ro/spiritual/rugaciuni/386-din-nou-viata

Lista de cumparaturi

Lista de cumparaturi Louise Redden, o femeie imbracata saracacios, cu o privire de om invins, a intrat intr-o zi intr-o bacanie. S-a apropiat de stapanul magazinului intr-un mod foarte umil si l-a intrebat daca nu ar putea sa-i dea si ei pe datorie cateva alimente.
I-a explicat cu glas usor ca sotul ei era foarte bolnav si ca nu putea munci, si ca aveau si sapte copii, care trebuiau hraniti.

John Longhouse, bacanul, a privit-o de sus si i-a cerut sa paraseasca imediat magazinul sau.

Avand insa in gand nevoile familiei sale, femeia i-a mai spus: Va rog, domnule, o sa va aduc banii inapoi de indata ce voi putea.


John insa ii spuse ca nu-i poate da pe datorie, pentru ca nu are credit deschis la magazinul sau.

Langa tejghea se mai afla inca un client, care a auzit discutia dintre cei doi. Clientul facu cativa pasi inainte si ii spuse bacanului ca o sa acopere el costurile pentru orice are aceasta femeie nevoie pentru familia sa.

Bacanul raspunse parca in sila: Ai o lista cu cumparaturile de care ai nevoie?
Louise a raspuns: Da, domnule.
O.K, spuse bacanul, atunci pune-o pe cantar si eu o sa-ti dau marfa de aceeasi greutate cu lista dumitale.
 
Louise, ezitand o clipa, cu privirea in jos, baga mana in geanta si scoase o bucatica de hartie pe care scrise ceva in graba. Apoi puse cu grija biletelul pe cantar, cu privirea tot aplecata.

Ochii bacanului si ai celuilalt client priveau plini de uimire cum cantarul statea inclinat in partea cu hartia. Bacanul, privind la cantar, s-a intors usor catre client si ii spuse mormaind: Nu-mi vine sa cred!
Clientul a zambit, iar bacanul a inceput sa tot puna pe cantar alimente. Cantarul tot nu se echilibra, asa incat acesta tot punea pe el alimente, din ce in ce mai multe, pana cand pe cantar nu a mai incaput nimic. Bacanul sedea privind cu dezgust. In fine, smulse bucatica de hartie de pe cantar, si o privi cu mare uimire.
Nu era vorba de o lista de cumparaturi, ci era o rugaciune, care spunea asa:

"Iubite Doamne, Tu imi cunosti nevoile, asa ca eu le pun in mainile Tale."

Bacanul ii dadu femeii alimentele si privea in continuare tacut, inmarmurit. Louise ii multumi si pleca din magazin. Celalat client ii dadu bacanului o hartie de 50 de dolari si ii spuse: A meritat toti banii! Numai Dumnezeu stie ce greutate are o rugaciune.

Articol propus de Trimbez Adelina


http://www.credinta-mea.ro/articole-pentru-suflet/povestiri-cu-morala/lista_de_cumparaturi_9254/

Ingeri calatori

Ingeri calatori Doi ingeri calatori s-au oprit sa petreaca o noapte in casa unei familii bogate. Oamenii aceia erau nepoliticosi si nu i-au lasat pe ingeri sa doarma in camera de oaspeti a vilei. In schimb, i-a lasat sa doarma intr-un loc friguros din pivnita.
In timp ce isi pregateau patul pe podeaua tare, ingerul mai batran a vazut o gaura in perete si a reparat-o. Atunci ingerul mai tanar l-a intrebat de ce reparase gaura si celalalt i-a raspuns: Lucrurile nu sunt intotdeauna ceea ce par a fi.
Noapte urmatoare, cei doi au venit sa se odihneasca la o familie foarte saraca, dar ospitaliera. Dupa ce au impartit putina lor mancare, sotul si sotia au cedat patul lor si astfel ingerii au dormit confortabil.
Cand soarele a rasarit in dimineata urmatoare, ingerii i-au gasit pe fermier si pe sotia sa plangand. Singura lor vaca, a carei lapte era unica lor sursa de venit, zacea moarta pe camp.
Ingerul tanar infuriat il intreaba pe cel batran: Cum ai putut sa lasi ca acest lucru sa se intample? Primul barbat avea totul si tu l-ai ajutat. A doua familie aveau putin si cu toate acestea au impartit totul cu noi, si tu ai lasat vaca lor sa moara!
Lucrurile nu sunt intotdeauna ceea ce par a fi a raspuns ingerul mai batran. Cand noi am stat in pivnita vilei, am vazut ca erau provizii de aur in acea gaura in perete. Si pentru ca stapanul era lacom si nu dorea sa imparte averea cu nimeni, eu am astupat gaura si astfel nu o va mai gasi niciodata. Iar noapte trecuta, in timp ce noi dormeam in patul fermierilor, ingerul mortii a venit pentru sotia lui. Eu i-am dat vaca lor in schimb. Lucrurile nu sunt intotdeauna ceea ce par a fi.
Cateodata, exact asa se intampla atunci cand lucrurile se indreapta catre o cale pe care nu o asteptam. Daca ai credinta, ai nevoie doar sa crezi ca tot ce este neprevazut este in avantajul tau. Nu poti sa stii decat dupa un anumit timp.

http://www.credinta-mea.ro/articole-pentru-suflet/povestiri-cu-morala/ingeri_calatori_9295/

Neanderthalienii inca traiesc ?


In 1925, un grup de soldati care urmareau niste banditi ascunsi in Muntii Pamir, au dat peste niste urme ce pareau a fi fost facute de niste picioare desculte, pe zapada. Urmele duceau pâna la intrarea intr-o pestera aflata undeva, pe peretele abrupt al muntilor. De teama unei intâlniri cu cine stie ce ucigas, soldatii au patruns in pestera, deschizând foc chiar de la intrare. Apoi au cercetat sa vada in ce anume trasesera. Pe podea zacea o fiinta ciudata. Doctorul care insotea expeditia a lasat urmatoarea descriere:
“La prima vedere parea o maimuta. Era peste tot acoperita de par. Dar stiam ca in muntii pamir nu exista maimute. Am intors de mai multe ori capul acelei fiinte pe spate si fata si l-am masurat. Era un mascul mai in vârsta, având inaltimea de 1,67 – 1,70 metri. Pieptul era acoperit cu par cafeniu mai lung si mai rar. Pe burta, parul de culoare gri era scurt si gros. Pe sezut avea mai putin par, de unde rezulta ca aceasta fiinta avea obiceiul sa sada ca si omul. Soldurile erau acoperite cu mult par, in timp ce geninchii erau dezgoliti si aveau bataturi. Laba piciorului era complet lipsita de par si era acoperita cu piele aspra, maro. Parul devenea mai subtire spre mâini, palmele fiind acoperite de o piele batatorita. Culoarea fetei era intunecata. Aceasta fiinta nu avea nici barba si nici mustata. Parul de pe ceafa era gros si incâlcat. Dintii mari si egali aveau forma dintilor umani. Fruntea era tesita, arcadele proeminente, nasul turtit, urechile fara par, putin mai ascutite decât ale omului si cu lobul mai lung. maxilarele proeminente, deosebit de masive, faceau ca fata sa se asemene cu cea a tipului mongoloid. Aceasta fiinta ciudata avea un piept foarte puternic si muschi bine dezvoltati. Nu am gasit nici o diferenta anatomica importanta intre aceasta creatura si om.”
Continuând investigatiile, s-a constatat cum ca localnicii afirmau ca aceste fiinte, denumite almas, ar fi trait in pesteri greu accesibile si s-ar fi hranit cu fructe, rozatoare si plante.
Pe 13 februarie 1974, un localnic, pastor, a facut descrierea unui almas pe care l-a intâlnit in drumurile sale prin muntii din provincia Bayan Ulegei, situata in sud-vestul Mongoliei. Descrierea sa se potriveste cu a altor martori oculari:
“Almas  pare sa fie jumatate om si jumatate animal si este acoperit cu par negru-roscat. Fata este lipsita de par. Partea din spate a capului are o forma conica, fruntea este turtita iar arcadele si maxilarele proeminente. Almas are statura medie a omului si merge aplecat, cu genunchii indoiti. Are umeri largi si brate lungi. Degetele de la picioare sunt intoarse inauntru. Almas se sperie usor, este suspicios, dar nu este agresiv si-si desfasoara activitatea in timpul noptii. De obicei este vazut in zori sau la lasarea amurgului. Nimeni nu l-a vazut vreodata vorbind. Se hraneste cu radacini, frunze, iarba si alte vegetale. Prefera sa stea ascuns in munti, departe de om”
Relatari despre grupuri de almas dateaza inca din secolul al XIII-lea. In vremurile acelea, seful unei misiuni diplomatice trimisa de regele Frantei in Mongolia a relatat gazdelor despre niste oameni salbatici care traiau in desert, la sud de orasul Omyl.
Doua secole mai târziu, nobilul bavarez Hans Schiltberger, ajuns prizonier al lui Timur Lenk, relata despre salbaticii care traiau in desertul Dzungartia, laolalta cu hergheliile de cai salbatici. Trebuie remarcat faptul ca urma acestor cai salbatici a fost redescoperita abia in anul 1877, intâmplator, pe când un zoolog rus rasfoia o carte veche in care apareau desene cu fauna din Mongolia secolului XVIII. In aceasta carte exista si imaginea unei creaturi bipede, acoperita in intregime cu par, cu exceptia mâinilor si picioarelor. La denumire, in carte era dat “om salbatic”.
In anul 1906, geograful rus Badzar Baradun, a vazut un almas in muntii Altai. Din 1927 nu a mai aparut nici o relatare despre populatia almas din regiunea Gobi. Dar toate relatarile au un punct comun. iciodata almas nu erau intâlniti in grupuri mari, uneori fiind insotiti si de copii. O relatare mongola povesteste despre un localnic care, plecat in cautarea unei camile ramase in urma, a vazut un grup de almas care stateau in jurul focului. O alta relatare se refera la un sugar care a fost lasat singur de mama sa.
Pâna la intoarcerea mamei naturale, copilul a fost alaptat de o alta femela almas. La revenirea mamei, doica improvizata a lasat copilul si a fugit. Un alt almas a fost vazut in timp ce era fugarit de o haita de câini de vânatoare iar un altul a fost intâlnit in Muntii Burkut, lânga râul Delyun. Acesta din urma era inalt, puternic, cu par negru pe piept, abdomen si spate. Pe cap parul tindea sa devina gri. Cei care l-au vazut au incercat sa-l captureze si au tras cu armele de vânatoare spre creatura, incercând sa nu-l raneasca. Localnicii au dezaprobat incercarea de ranire a creaturii, mai ales ca ei ii numesc pe almas “stapânii muntilor”.
La ora actuala, aria de raspândire a populatiei almas este limitata la mai putin de 1000 de km, in special in muntii Mongoliei.
Pe 26 iunie 1953, un lucrator agricol a descoperit cadavrul unui almas, pe jumatate ingropat in nisip. Unele relatari vorbesc despre cranii de almas pastrate in colectii particulare sau alte parti din organismul unui almas. Se presupune ca fiinte similare exista si in Caucaz, cu deosebirea ca acestia sunt ceva mai comunicativi decât fratii lor din Mongolia. Rudele din Caucaz au mai putin par pe corp si sunt mai scunde. Indivizi de acest gen au fost vazuti intrând in lanurile cu porumb pentru a se hrani cu stiuleti.
Cercetatorii au incercat sa dea un raspuns la intrebarea: “Cine sunt almas?”. Unii spun ca ar fi vorba despre niste maimute care, prin cine stie ce conditii au ajuns in zona respectiva, probabil pe vremea marilor hani. Dar, cei mai multi, considera ca almas sunt ultimele ramasite ale Omului de Neanderthal, despre care s-a spus ca a disparut in urma cu peste 35.000 de ani, alungat de omul primitiv, respectiv stramosul nostru. Se pare ca in urma agresivitatii adversarilor sai, ultimii oameni din Neanderthal s-au retras in munti, infatisarea lor permitându-le sa traiasca in conditiile vitrege din munti. Iata, asadar, cum, dintotdeauna a iest la suprafata caracterul violent al rasei umane. Om impotriva omului, pentru ca, in cele din urma, selectia naturala sa-si spuna inca o data cuvântul: brutele au supravietuit. Si au creat o civilizatie.
Note
Un studiu a infirmat teoria potrivit căreia omul de Neanderthal era exclusiv carnivor. Ca şi „verişorul” său modern, el consuma legume şi fructe.
Potrivit unei teorii mai vechi, acest regim alimentar exclusiv carnivor ar fi fost cauza care a determinat dispariţia omului de Neanderthal în urmă cu 30.000 de ani, notează Mediafax.
Apărut în Europa şi în Orientul Mijlociu în urmă cu circa 300.000 de ani, Omul de Neanderthal a coexistat aproximativ 10.000 de ani cu omul modern – Homo sapiens -, după care a dispărut, din cauze care fac şi astăzi obiectul unor aprige dispute între cercetători.
Potrivit unei teorii precedente, Homo sapiens a putut să supravieţuiască şi să se adapteze mai bine unor surse alternative de hrană, învăţând să consume legume şi fructe, dar şi peşti şi fructe de mare, în funcţie de zona în care se afla.
Însă acest studiu recent, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), îi prezintă pe “verişorii” dispăruţi ai omului modern într-o lumină cu totul nouă.
Studiul a avut la bază o analiză a unor resturi de hrană rămase în placa de tartru care acoperea dinţii fosilizaţi ai unor neanderthalieni, descoperiţi în situri arheologice din Irak şi din Belgia.
Cercetătorii au descoperit resturi de amidon provenind din plante sălbatice, legume, rădăcini şi tuberculi în tartrul depus pe acei dinţi fosilizaţi.
Multe dintre aceste alimente au suferit modificări fizice care corespund proceselor de coacere şi de fierbere – în special resturile de amidon -, acest detaliu făcându-i pe specialiştii americani să afirme că omul de Neanderthal stăpânea focul, cu mult înainte de apariţia omului modern.
Neanderthalienii căutau să prepare hrana
Dinţii fosilizaţi conţin şi particule de curmale şi de amidon provenind de la multe alte specii vegetale, pe care savanţii încearcă să le identifice în viitorul apropiat.
Obiectele din piatră descoperite în aceste situri nu indică, însă, faptul că neanderthalienii ar fi folosit anumite unelte pentru a măcina grăunţele. Pe atunci, ei nu practicau, probabil, agricultura.
Însă noile indicii “arată faptul că neanderthalienii consacrau mult timp şi făceau multe eforturi pentru a face ca alimentele lor să devină mai comestibile şi cu o valoare nutriţională mai mare”, consideră autorii studiului.
“Toate aceste date demonstrează că omul de Neanderthal era sofisticat în ceea ce priveşte maniera de a strânge şi prepara hrana, indiferent dacă era vorba de a vâna animale de talie mare sau de a culege şi a prepara alimente de natură vegetală”, au adăugat cercetătorii.
Potrivit acestor antropologi, adaptările majore în ceea ce priveşte achiziţia şi prepararea hranei de către triburile de hominizi, în special coacerea şi fierberea alimentelor de natură vegetală, au deschis calea către apariţia agriculturii, ale cărei prime forme rudimentare au apărut către sfârşitul paleoliticului mijlociu, în urmă cu 50.000 de ani.
Sursa: MISTERELE LUMII

Calatoria in timp. Adevar sau fictiune ?

De multe ori, atunci cand gresim, ne-am dori sa putem da timpul inapoi pentru a ne indrepta viata. In alte imprejurari, ne-ar placea sa aruncam o privire catre viitor, pentru a sti ce decizii sa luam in anumite privinte. Fie inapoi, fie inainte, fiecare dintre noi a visat cu ardoare, cel putin o data, sa calatoreasca in timp. Unii sustin chiar ca ar fi reusit, dovada stand numeroasele marturii ale acestui fenomen, dintre care unele sunt foarte greu de contestat. Cu adevarat surprinzator, insa, este tocmai faptul ca la ora actuala, stiinta insasi valideaza posibilitatea acestor translatii temporale.
Liniaritate – Simultaneitate
Natura timpului este un subiect care i-a preocupat deopotriva pe oamenii de stiinta si pe filosofi. Fiecare comunitate a cautat prin mijloace specifice sa inteleaga si sa dezlege aceasta enigma. In esenta, stiinta admite doua teorii fundamentale care incearca sa clarifice natura timpului. Prima il privesteca pe un fenomen liniar, in care doar momentul acum exista cu adevarat si poate fi experimentat. Trecutul s-a incheiat si nu mai poate fi vizitat decat, poate, in imaginatie, iar viitorul nu exista inca si atunci cand il traim deja a devenit prezent. Ipoteza timpului liniar este cu usurinta adoptata de cei mai multi dintre noi, intrucat avem nevoie de o anumita cronologie a evenimentelor, avem nevoie de calendar si de ceas pentru a ne raporta activitatile la un sistem de referinta. Daca aceasta ipoteza este corecta, atunci calatoria temporala devine imposibila. Totusi, timpul obiectiv se lupta pentru a scapa acestei constrangeri impuse de mintea umana.
In cea de-a doua teorie, toate dimensiunile timpului, asa cum sunt ele catalogate de om, exista in simultaneitate. Trecut, prezent si viitor devin simpli termeni relativi ce depind de momentul de timp la care noi ne raportam. Prin anii 1920, J.W. Dunne a scris lucrarea Un experiment asupra timpului, ce contine analiza viselor sale pe o lunga perioada (vezi si episodul despre Precognitie). Adesea, acestea erau precognitive, prezicand evenimente din viata personala a lui Dunne sau de interes general. El considera constiinta drept un factor important in intelegerea notiunii de timp. Visele sale erau un amestec de evenimente trecute, prezente si viitoare, ceea ce l-a condus la ideea coexistentei tuturor momentelor de timp in simultaneitate. Aceasta a doua ipoteza poate parea de domeniul fantasticului, dar exista deja numeroase dovezi care o sprijina, precum si un cadru teoretic in fizica relativista.
Albert Einstein a demonstrat, in cadrul teoriei relativitatii, ca pentru un observator ce se deplaseaza cu o viteza apropiata de viteza luminii se petrece un fenomen straniu. Un astfel de observator, daca pleaca intr-o calatorie in spatiul extraterestru timp de 20 de ani, cu o viteza egala cu 90% din viteza luminii, la intoarcerea pe Pamant va descoperi ca aici au trecut deja 45 de ani! Marind viteza la 99,9% din viteza luminii, o calatorie de 20 de ani in spatiul cosmic ar insemna trecerea a aproape 450 de ani terestri…de fapt, el ar ajunge astfel sa calatoreasca in viitor. Inseamna ca timpul isi incetineste scurgerea pentru un observator ce calatoreste cu viteze apropiate de viteza luminii. Numai intre masa de la micul dejun si cea de la pranz a presupusului nostru calator prin spatiu ar trece decenii, raportat la masurarea pamanteana a timpului!
Masina timpului
Revenind la experientele de alunecare in timp pe care le-au avut in mod spontan diverse persoane, vom constata ca ipoteza benzii lui Mobius explica existenta unor discontinuitati (sau falii spatio-temporale, cum li se mai spune), adevarate porti energetice ce fac legatura intre doua momente distantate din punct de vedere al cronologiei liniare si uneori chiar intre doua locuri diferite.
Charlotte Warburton, o pensionara care traia impreuna cu sotul ei langa Tunbridge Wells in Kent, sustine ca ar fi intreprins o calatorie inapoi in timp, intr-o zi de marti, 18 iunie 1968. Cei doi soti fusesera in oras la cumparaturi, apoi s-au despartit si urmau sa se reintalneasca mai tarziu, la o cafea. Doamna Warburton si-a facut cumparaturile ca de obicei si apoi a cautat turta dulce in cateva magazine. La un moment dat a intrat intr-o micuta autoservire care nu-i era cunoscuta. Nu aveau nici acolo turta dulce, dar in timp ce se uita prin magazin, a observat o intrare in peretele din stanga si curiozitatea a impins-o sa o cerceteze. Era intrarea intr-o camera cu labirinturi de mahon, care contrasta puternic cu peretii de culoare crem ai magazinului. Nu avea ferestre, dar era iluminat de cateva becuri. Am vazut doua cupluri imbracate in haine din anii ‘50 si imi amintesc foarte clar vestimentatia uneia dintre femei. Avea o palarie bej de fetru, cu boruri inclinate. Paltonul ei era de asemenea bej si fusese la moda intr-o perioada destul de indepartata de 1968.
Ea a mai observat cativa barbati in costume demodate si o casa de bani cu geam de sticla. Oamenii beau cafea si discutau, ceea ce nu ar fi parut deplasat, avand in vedere ca era deja jumatatea diminetii. Oricum, parea ciudat ca ea nu stia despre existenta acelei cafenele, iar mai tarziu si-a dat seama ca nu simtise nici un miros de cafea. Cand s-a intalnit cu sotul ei, doamna Warburton i-a spus despre descoperirea facuta si i-a propus sa mearga la noua cafenea martea viitoare.
O saptamana mai tarziu, dupa ce si-au facut cumparaturile ca de obicei, sotii Warburton au intrat in micul magazin si s-au indreptat spre locul unde era intrarea in cafenea. Dar, uimire, in locul acelei intrari era acum o vitrina frigorifica, asezata langa perete. Gandindu-se ca au gresit magazinul, cei doi soti au mai cautat cafeneaua in doua alte magazine asemanatoare, dar fara nici un rezultat. Experienta ei era insa atat de vie, incat s-a gandit ca poate a fost o alunecare temporala intr-o perioada in care lambriurile de mahon erau la moda. De aceea Charlotte Warburton a intreprins cercetari pentru a se lamuri.
A contactat o femeie cu calitati extrasenzoriale, i-a descris cladirea si a intrebat-o daca isi aminteste de asa ceva. I s-a spus ca, pana nu demult fusese acolo, langa acel magazin, o sala de cinema. Deasupra acesteia, in stanga magazinului, se gasea Clubul Constitutional din Tunbridge Wells. Femeia vizitase acel club in perioada celui de-al doilea razboi mondial si isi amintea de peretii cu lambriuri de mahon.
Mai departe, doamna Warburton a cautat locatia actuala a clubului si l-a contactat pe administrator, care ocupa aceasta functie din 1919. Acesta i-a spus ca intrarea in vechia cladire a clubului se facea printr-o usa care dadea direct in strada si cateva trepte, prin stanga magazinului. La etajul al doilea se afla un bufet care corespundea exact descrierii doamnei Warburton.
Inainte
In 1974, scriitorul Andrew Thomas a publicat o carte numita Dincolo de bariera timpului. Aici el vorbea despre posibilitatea existentei unei televiziuni a timpului, prin care imagini din viitor ar putea fi captate pe ecranele televizoarelor. In acelasi an al publicarii cartii, in mod sincron s-a produs un eveniment care a demonstrat ca un astfel de fenomen este perfect posibil. La 1 iunie 1974, intr-o zi de sambata, la combinatul chimic din Flixborough (Anglia) s-a produs o explozie devastatoare. In acest accident cea mai mare parte din combinat a fost distrusa si 29 de oameni au murit. Imprejurimile au fost evacuate in timp ce uriasi nori negri continand gaze toxice acopereau cerul. Si totusi, o femeie, Leslie Castleton, a auzit de aceasta tragedie cu 6 ore inainte ca ea sa aiba loc.
Sambata dimineata ma uitam la televizor la un film, povesteste doamna Castleton, cand, brusc acesta a fost intrerupt de o transmisie de stiri. O voce de barbat dadea detalii despre o teribila explozie la Flixborough. A spus cate persoane au murit si au fost ranite, precum si numele substantei chimice din cauza careia avusese loc explozia. Dupa aceasta interventie rapida, filmul a continuat.
Doamna Castleton a relatat apoi, la pranz, unor prieteni veniti in vizita, despre tragicul eveniment. Dar la stirile de seara, ora anuntata a producerii exploziei a fost 16:30, astfel ca ea s-a gandit ca reporterii au gresit. Citind editia de duminica a ziarului local, in care ora de producere a accidentului (16:30) era confirmata, doamna Castleton a realizat ca ceva nu este in regula. Ea a telefonat prietenilor ei care au asigurat-o ca ea intr-adevar le spusese de explozie la ora pranzului, in acea zi de sambata. Mi s-a facut frig dintr-o data. Am inteles ca vazusem ceva inainte de a se petrece efectiv.
Sa fie aceste transmisii din viitor percepute printr-o bresa temporala? Daca e asa, de ce a fost captat tocmai acest eveniment si de ce nu a aparut pe televizoarele din intreaga lume? Sa fie oare o premonitie care a aparut sub forma unei transmisii TV, tocmai pentru a putea fi acceptata de cineva ca doamna Castleton?
Nici timpul nu este absolut
In inimile lor, oamenii au simtit intotdeauna ca valul ce acopera viitorul ajunge sa fie uneori foarte transparent, astfel incat evenimentele ce urmeaza sa se produca devin mai mult niste umbre abia intrezarite. De ce cred unii oameni cu abnegatie acest lucru, ramane un mister in sine. Aceasta credinta a fost baza existentei a mii de generatii de prooroci. Cel mai adesea ei nu erau decat niste simpli escroci si in acest caz singurul lor echipament necesar a fost o roba, un turban si o aversiune imensa fata de munca fizica. Dar au existat totusi unii, desi foarte rar, care au avut intr-adevar puterea de a se juca cu lucrul pe care noi il numim Timp.
Conceptia despre un timp unic, absolut, aflat intr-o directie continua catre viitor si venind dinspre trecut, a fost subiectul a numeroase polemici pe parcursul secolelor XIX si XX. Aceasta viziune nu mai are acum nici pe departe un caracter atat de categoric. Si nici prea multi sustinatori. Albert Einstein a redus timpul la conditia unei “simple” dimensiuni, care poate fi manipulata in functie de diversi factori. De atunci, in numeroase lucrari stiintifice, fizicienii trateaza timpul ca pe ceva relativ si variabil. Prin urmare, nu este exclus ca in viitorul apropiat calatoria in timp sa iasa cu totul de sub umbrela fenomenelor paranormale si sa fie acceptata si studiata precum orice experiment stiintific.
Sursa: MISTERELE LUMII

REVOLUTIA YOUTUBE incepe la Sfantul Gheorghe? Sau se vrea declansarea unui macel de tip Kosovo? Sau care-i treaba cu „Chemarea” de pe 26 iunie?

Dupa cum deja stiti:
Video – ATENTIE MARE LA MANEVRE: Cica pe „26 iunie 2011 – Mobilizare nationala la Sfantu Gheorghe”. NU MERGETI
Iata si ce aflam din articolul Diversiune a serviciilor secrete maghiare: O mineriadă a asociaţiilor patriotice româneşti la Sfântu Gheorghe, pe 26 iunie. Toate asociaţiile dezmint apelul:
Asociaţiile româneşti menţionate în “Mobilizarea nationala la Sfantu Gheorghe”, un mesaj video postat pe Youtube care cheamă românii la un protest masiv în oraşul Sfântu Gheorghe pe 26 iunie a.c. de Ziua Drapelului, dezmint faptul că au organizat acest eveniment sau că vor participa la el.
Printre asociaţiile menţionate în clipul mobilizator se află Forumul Civic al Românilor din Harghita, Covasna şi Mureş, Federaţia Româna a Foştilor Deţinuţi Politici Luptători Anticomunişti, Asociaţia Culturală Sarmisegetuza (care administrează publicaţia NapocaNews.ro), Dacii Liberi, Eternul Maramureş, Vatra Românească, Noua Dreaptă, Axa Neamului sau Noii Românii.
Deja Asociaţia Noii Românii a infirmat participarea la acest eveniment printr-un comunicat de presă. La fel au făcut asociaţiile Noua Dreaptă, Axa Neamului şi Eternul Maramureş, care au confirmat pentru NapocaNews faptul că nu se organizează nicio acţiune de tip “mobilizare naţională” la Sfântu Gheorghe şi au menţionat faptul că clipul este o provocare şi o diversiune făcută, cel mai probabil, de serviciile secrete din Ungaria.
Preşedintele fundaţiei culturale Sarmisegetuza şi directorul editor al NapocaNews, Ionuţ Ţene, a precizat: “Este evident vorba de o diversiune ordinară, menită să atragă românii la Sfântu Gheorghe, pentru a se pune la cale o acţiune violentă de tip mineriadă, pentru destabilizarea situaţiei din zonă. Astfel, ungurii vor avea pretext pentru pregătirea unui nou Kosovo, cu sprijinul unor state vecine, probabil impresionate de eventualele violenţe provocate care ar putea avea loc. Asociaţia pe care o conduc nu are nicio legătură cu acel mesaj, nu a participat la organizarea unui miting în Sf. Gheorghe şi nu va participa la acest eveniment. Doar faptul că am fost menţionaţi ca organizatori, fără să ştim, dovedeşte faptul că totul este o făcătură, o provocare. Fac un apel către românii de bună credinţă să nu răspundă provocărilor “.
Bogdan Ţicală, preşed. Asociaţiei Eternul Maramureş: “Cu privire la filmuleţul “Mobilizare generală” care este postat pe internet şi care instigă la violenţă în data de 26 iunie 2011, la Sfântu Gheorghe. ÎN CALITATE DE PREŞEDINTE AL ASOC. ETERNUL MARAMUREŞ, NOI NE DEZICEM TOTAL DE ASTFEL DE MANIFESTĂRI ŞI INFORMĂM PE CEI INTERESAŢI CĂ NU FACEM PARTE DINTRE ORGANIZATORII ACESTEI ‘MOBILIZĂRI ANTIUNGURI”. DE ASEMENEA NU SUNTEM NICI DE ACORD CU ASTFEL DE MANIFESTĂRI.”
Pe fondul tensiunilor provocate de intenţia de reorganizare administrativă a României, provocatorii maghiari au profanat morminte vechi de sute de ani la Cluj şi au înscenat agresarea unui rector al unei universităţi romano-catolice din Alba Iulia, cu scopul de a atribui majorităţii româneşti unele acte violente şi şovine, pentru a sensibiliza opinia internaţională cu privire la soarta minorităţii ungureşti din România.
   Comentariu saccsiv:

Chemarea este insa promovata in mass-media …
Românii, chemaţi la o adunare naţională la Sfântu Gheorghe, pe Youtube VIDEO
Iata si doua interesante comentarii postate la articolul Video – ATENTIE MARE LA MANEVRE: Cica pe „26 iunie 2011 – Mobilizare nationala la Sfantu Gheorghe”. NU MERGETI:
Romeo2110:
DEMONSTRATIA TREBUIE FACUTA NON-STOP LA COTROCENI SI LA GUVERN !
La Sf Gheorghe vor fi provocari si romanii vor aparea in fata opiniei publice internatinale ca agresori !
Tensiunile din Kosovo au debutat in 1980, cu o manifestatie de sute de mii de oameni, care s-au deplasat la Kosvopolie pt a aniversa un eveniment istoric.
GRESALA FOARTE MARE MANIFESTATIA LA SF GHEORGH
un om:
Ce ziceţi de comentariul ăsta: “patriotul 23 Mai 2011 19:53
DESTEAPTA-TE ROMANE e miscarea de pe facebook si tweeter a romanilor in a caror vene inca mai curge singele acestei natii ,
PESTE 200 000 DE TINERI AU ADERAT LA ACEASTA MISCARE SI TE RUGAM FII ALATURI DE NOI CHIAR DACA PARTICIPI NUMAI CU SUFLETUL !
DESTEAPTA-TE ROMANE”
Este un comentariu ce apare de foarte multe ori pe realitatea.net la diverse stiri politice, in special la cele despre regionalizare. Se pare ca în ziua de azi revoluţii pornesc de pe facebook şi tweeter, cam în toată lumea.

Comentariu saccsiv:
   Are dreptate fratele Romeo2110. E posibil sa se doreasca o schema Kosovo.
Pe de alta parte, ticalosia pleaca de la regionalizare:
Video (LECTIA DE ISTORIE) – Prof Dinu Giurescu: REGIONALIZAREA duce la ROBOTIZAREA ROMANIEI. Nu vor mai exista romani, ci cetateni din regiunea 1, cu CNP cutare, de pe o lista cu numere …
Iar chestiunea cu „Tinutul Secuiesc” este doar o componenta.
Deci trebuie sa ne ridicam glasul, dar treaba cu demonstratia este migaloasa tare … Caci stim bine ca se doresc revolte si in Romania.
TULBURARILE SOCIALE sunt absolut necesare instaurarii realei NOI ORDINI MONDIALE. Si pentru a fi siguri de reusita, PAPUSARII le doresc cat mai SANGEROASE …
Si sa nu uitam:
Pustnicul Zosima: „O să fie MARE MACEL IN ORASE. O să fie mai rău decăt ti-a spus părintele Pustnic N.” Completare la articolul „PROFETIE: „MARE VARSARE DE SANGE” in 2011 in Romania?”
Asadar, ce se urmareste cu acea „Chemare”? Cine e in spatele ei? E doar o testare? E chiar inceputul?
 
Sursa: Saccsiv’s Weblog

“Nu am susţinere nici pentru regionalizare, de-aia încerc s-o trec fără referendum”

Susţinere în opinia publică (şi niciun proiect de regionalizare nu are), altfel partidele sunt deja înţelese asupra temei, chiar daca mai au diferenţe de detaliu.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, miercuri seara, la B1 TV, că nu are susţinere parlamentară pentru un Legislativ “monocalmeral”, iar pentru a materializa într-un fel sau altul rezultatul referendumului din 2009, dacă partidele refuză, “va trebui să se flexibilizeze”.
“USL spune ‘Vrem parlament bicameral, dar suntem de acord cu 300 de parlamentari’. În regulă, proiectul de Constituţie pe care eu îl transmit mâine (joi – n.r.) Parlamentului nu poate trece doar cu majoritatea actuală. Mai mult decât atât, este unul din partidele din coaliţie, UDMR, care categoric este pentru Parlament bicameral. Deci, pentru a materializa într-un fel sau altul rezultatul referendumului, dacă partidele refuză să dea curs rezultatului din noiembrie 2009, va trebui să mă flexibilizez. (…) Şi eu as vrea să nu mă flexibilizez, dar ce facem…”, a spus preşedintele.
El a explicat că acestă “flexibilizare”, acest compromis, ar permite realizarea unuia din dezideratele referendumului din 2009 şi anume, reducerea numărului de parlamentari la 300.
Preşedintele a mai spus că, strict de regionalizare, Parlamentul bicameral, cu care ar fi de acord şi opoziţia şi UDMR, ar fi fost format dintr-o cameră superioară în care ar fi fost 60 de senatori aleşi, reprezentanţi ai teritoriului, ai celor opt regiuni, şi 240 de deputaţi naţionali.
“Camera superioară urmând să aibă atribuţiuni doar de administraţie locală şi, probabil, de politică externă, dar fără a avea capacitatea să ia decizii definitive, orice vot de acolo trebuind să fie validat de camera inferioară, care este Parlamentul real. Aş fi văzut şi o astfel de de soluţie, dacă cea cu Parlament unicameral este respinsă”, a mai spus Traian Băsescu. 
Sursa: Prioritate de dreapta

Băsescu-securistu şi Regele Mihai

Acest articol apartine blogului Mihai Calinescu
N-am fost niciodată adeptul monarhiei în România. Ca militar, n-am fost niciodată de acord cu modul în care a procedat regele Mihai la 23 august 1944, act în urma căruia zeci de mii de militari români au fost luaţi prizonieri de ruşi – trupele ruseşti de pe frontul românesc habar n-aveau de comunicatul transmis la radio – şi apoi şi-au lăsat oasele prin ţinuturile siberiene. N-am fost de acord cu modul în care s-a comportat regele Mihai până la abdicare, mai puţin problema grevei regale. N-am fost de acord cu modul în care regele Mihai s-a comportat în privinţa condamnării la moarte a mareşalului Antonescu. 
Dar să vină un securist împuţit ca Băsescu şi să-l împroaşte cu dejecţii pe regele Mihai în privinţa modului în care a fost obligat să abdice, asta întrece orice limită chiar şi pentru unul care nu este adeptul monarhiei. Măcar numai pentru respectarea adevărului istoric. Însă cum tătarul Băsescu este prost şcolit – conform propriei declaraţii -, nu te poţi aştepta la altceva de la el. Mai ales dacă ne amintim că recent – momentul nu pare a fi fost ales întâmplător, acum totul se leagă – au fost declanşate cercetări în privinţa restituirii bunurilor regelui Mihai, ştire care a trecut aproape neobservată, televiziunile insistând mai mult pe vizita Mariei Băsescu la odrasla lui Paul, cel nerecunoscut de casa regală.
Ce a făcut ieri Băsescu-securistu  nu are tratament decât la Bălăceanca, Socola sau Poiana Mare. Şi asta cât mai repede, până nu impune şi acordarea independenţei aşa-zisului ţinut secuiesc, doar pentru a putea rămâne el la putere.
Sursa: Legalitatea înainte de toate

9 Sucuri cu puteri vindecatoare

Legumele consumate proaspete, sub forma de sucuri, sunt excelente pentru a-ti mentine sau reda sanatatea. Afla care sunt cele mai hranitoare sucuri de legume si ce poti trata cu ele :
1. Sucul de ridiche neagra te scapa de tuse
Un remediu dulce si reconfortant, sucul de ridiche neagra este ideal incaz de bronsite, tuse, viroze sau de gripe, datorita continutului mare de vitamina C si de calciu.
Cum sa-l folosesti:
Dai o ridiche prin razatoare, o lasi trei ore, iar la sfarsit o storci pentru a obtine sucul. Este de ajuns sa iei sase lingurite de suc de ridiche neagra pe zi, ca sa-ti calmeze tusea si sa scapi de raceala sau de gripa.
Extrasfat: Copiii ar fi bine sa ia cate trei lingurite de suc pe zi.
2. Sucul de telina, depurativ natural
Pentru a elimina toxinele din organism, sucul de telina este exact ce ai nevoie. Stimuleaza transpiratia, drenarea bilei si elimina gazele intestinale.
Cum sa-l folosesti:
In fiecare zi, bea cate trei pahare de suc de telina.
Extrasfat: Pentru eficacitate maxima, cura cu suc de telina este bine sa fie tinuta timp de
15-20 de zile.
3. Sucul de castraveti dizolva pietrele la rinichi
Racoritor, sucul de castraveti este un bun diuretic si da rezultate in bolile de rinichi, cum este litiaza renala.
Cum sa-l folosesti:
Amesteci 200 ml de suc de castraveti cu 200 ml de suc de morcovi si de ridiche neagra, plus putina miere.
Extrasfat: La fel de bun este amestecul de suc de castraveti, morcovi si de sfecla rosie.
4.Sucul de cartofi trateaza ulcerul
Baut crud, sucul de cartofi cicatrizeaza mucoasele aparatului digestiv, indeosebi mucoasa stomacala, datorita mineralelor pe care le contine (cupru, calciu, magneziu), dar si unei enzime din celulele vegetale.
Cum sa-l folosesti:
Pentru un gust usor de suportat, bea acest suc in amestec cu suc de morcovi. Pentru ulcer gastroduodenal, timp de o luna bea o jumatate de pahar cu suc, de patru-cinci ori pe zi.
Extrasfat: Pentru diabetici, este indicata o cura de zece zile cu acest
suc.
5. Sucul de ardei gras intareste firele de par
Datorita continutului sau de siliciu, sucul de ardei gras intareste unghiile si radacina parului. De asemenea, il poti incerca si atunci cand te supara crampele sau cand te simti balonat.
Cum sa-l folosesti:
Cu o jumatate de ora inainte de mesele principale, bea cate un pahar cu suc de ardei gras, cu inghitituri mici.
Extrasfat: Sucul este mai eficient daca il combini astfel: o parte suc
de ardei gras, doua parti de suc de spanac si doua de suc de morcovi.
6. Sucul de ceapa combate ateroscleroza
Una dintre cele mai raspandite afectiuni, ateroscleroza, manifestata prin ingrosarea peretilor arterelor, poate fi combatuta cu ajutorul sucului de ceapa.
Cum sa-l folosesti:
In sucul obtinut dintr-un kilogram de ceapa rosie adaugi 300 de grame de miere. Tii sucul la frigider si iei din el 50 ml pe zi, timp de trei-patru luni.
Extrasfat: Un pahar de suc de ceapa pe zi, diluat cu putina apa, suc de
telina sau de morcovi, alunga astenia.
7. Sucul de rosii, bun pentru inima
Acest suc are proprietatea de a micsora vascozitatea sangelui, prin urmare reduce riscul afectiunilor vasculare, precum cardiopatia ischemica sau insuficienta cardiaca.
Cum sa-l folosesti:
Tine o cura de o luna, in care bei cate 200 ml de suc de rosii de trei ori pe zi.
Extrasfat: Sucul se bea imediat dupa preparare.
8. Sucul de sfecla scade tensiunea
Continutul mare de nitrati naturali pe care il are sucul de sfecla rosie dilata vasele de sange si-ti este de ajutor daca ai hipertensiune arteriala.
Cum sa-l folosesti:
Bea cate un pahar de suc pe zi, in trei reprize.
Extrasfat: Bea suculcombinat cu alte sucuri, precum cel de morcovi.
9. Sucul de sparanghel, un bun diuretic
Cura cu suc de sparanghel este eficienta in cazul tulburarilor renale.
Are actiune diuretica datorita unei substante numite sparanghina.
Cum sa-l folosesti:
Se bea un pahar pe zi, indoit cu putin suc de morcovi.
Extrasfat: In combinatie cu suc de telina, alunga oboseala.
Primit pe mail
Sursa: Biblioteca Secreta

Sânzienele



Obiceiurile legate de Sânziene se pierd in negura timpurilor. Sunt datini autohtone, al caror nume originar dac s-a pierdut. S-a pastrat cel roman Sânziana, de la Sancta Diana (care circula si azi in Ardeal) si cel slav Dragaica (care a venit mai tarziu si care circula in Muntenia si Oltenia).
Sarbatoarea de Sânziene (tinuta pe 24 iunie, de ziua nasterii lui Ioan Botezatorul) e legata de cultul recoltei, al vegetatiei si al fecunditatii, si pastreaza in ea un amestec fascinant de crestinism, pagânism si vrajitorie. Sânzienele sunt plante cu flori galbene-aurii si placut mirositoare. Cresc prin livezi, pasuni, margini de paduri si poienite. Insotite de muzica si chiuiturile flacailor, fetele aduna florile de Sânziene in buchete, fac colane si impletesc cununi circulare si cruciforme sau le strang in buchetele. Aceste coronite si buchete sunt aduse in sat, unde sunt asezate pe porti, usi, ferestre, pe suri, pe stupi si chiar in straturile de legume, in credinta ca ele vor ocroti casa si gospodaria de puterea fortelor malefice, aducand totodata noroc, sanatate si belsug oamenilor, animalelor si semanaturilor (vor inflori ca Sânzienele).
In noaptea de Sânziene, femeile pornesc in plina noapte spre locuri stiute numai de ele pentru a aduna ierburi de leac si descântece. Multe din florile si ierburile care se culeg in aceasta zi, se duc la biserica, cu credinta ca vor fi sfintite si prin aceasta vor fi curatite de influentele negative ale Rusaliilor/Ielelor, zânele rele ale padurilor. Numai astfel vor fi bune de leac. Sânzienele erau socotite de tinerele fete si un mijloc de a-si afla ursitul si timpul cand se vor marita. Cununile barbatilor, impletite in forma de cruce, iar cele ale fetelor in forma de cerc, sunt aruncate pe casa. Daca jerbele se opresc pe acoperis, e semn de nunta, iar daca nu, ursitul sau ursita mai trebuie asteptati. In unele sate, e obiceiul ca pe drumul de intoarcere catre sat, fetele sa priveasca prin cununa, iar in functie de varsta si insusirile fizice ale persoanei vazute, sa deduca si calitatile morale ale viitorului sot.
Fetele isi pun flori de Sânziene neimpletite sub capatai. In acea noapte, ele isi vor visa ursitul. Daca cununa va fi purtata in par sau in sân (de fecioare sau tinere neveste), acestea vor deveni atragatoare si dragostoase. Inainte de rasaritul soarelui, fetele si flacaii se apropie de ocolul vitelor. Cununile sunt aruncate in coarnele vitelor. Daca gingasa coronita se opreste in cornul unei vite tinere, fata se va marita dupa un tanar, iar daca se opreste in cornul vitei batrane, ursitul va fi om in varsta. In ajun de Sânziene, seara, se intalnesc fetele care vor sa se marite cu flacaii care doresc sa se insoare. Baietii fac ruguri, aprind faclii si le invartesc in sensul miscarii soarelui, strigand:
“Du-te, Soare, vino, Luna
Sânzienele imbuna,
Sa le creasca floarea – floare,
Galbena, mirositoare,
Fetele sa leadune,
Sa le prinda in cunune,
Sa puna la palarie,
Floare pentru cununie,
Babele sa le rosteasca,
Pana-n toamna sa nunteasca.”
A doua zi, in zori, cetele de feciori strabat satele cu florile de Sânziene la palarie, in semn ca au vazut cununile de flori pe hornuri la casele fetelor care-i intereseaza. Ei canta, chiuie si striga:
“Du-te, Luna, vino, Soare,
Ca tragem la-nsuratoare,
Cununile neursite,
Zac sub hornuri azvarlite”.
Fetele se imbraca de sarbatoare, isi pun marame albe pe cap si coronite din floarea galbena si spice de grau. La brau sunt incinse tot cu flori de Dragaica/Sânziene, iar in maini tin spice de grau si seceri. Dupa ce se intorc in fuga de la camp, fluturandu-si maramele, la intrarea in sat, le asteapta flacaii cu ulcele cu apa si le stropesc. Apoi se intinde Hora Dragaicelor, la care se prind numai fetele ce au participat la datina. Uneori, Dragaicele plimba hora lor pe la unele case din sat, mai ales pe la casele plugarilor vrednici. Fetele poarta o cruce inalta, ce se cheama Steagul Dragaicei. El este confectionat dintr-o prajina inalta de 2-3 metri, care are la capat o cruce impodobita cu flori de Sânziene, pelin, spice de grau si imbracata ca o papusa. Pentru a fi feriti de boala, copiii mici sunt dati de mamele lor in bratele Dragaicelor, pentru a fi jucati.
Noaptea de Sânziene
In vreme ce pe bolta, Soarele trece din semnul Gemenilor in acela al Racului (Aer-Apa), pe pamant puterile naturii se afla la apogeu, iar fortele elementelor sunt vitale, exuberante. Totul se intampla in ziua in care incepe vara (solstitiul), pe care astronomia il “adjudeca” la 21 iunie; cam in acelasi timp, magia isi celebreaza micile si “stravechile” ritualuri ale noptii numite “de Sanziene”, intre 23 si 24 (Nasterea Sf. Ioan Botezatorul). Vrajitorii si magicienii cei mai iscusiti, in aceste ore vrajite, in care se deschid portile dintre noi si toate celelalte lumi paralele, isi rostesc invocatiile; regatul Ielelor, al spiridusilor si al Sanzienelor isi deschide larg portile; sunt cu putinta contactele cu entitati din alte dimensiuni. Oricine poate practica mici rituri cu succes; in afara de asta, in aceasta noapte este momentul cel mai potrivit pentru a culege flori si plante ce pot fi intrebuintate ca leacuri si dupa aceea, dar care acum sunt in deplinatatea virtutilor lor curative si magice

Apa de Stele
Si roua din noaptea de Sanziene are tainice virtuti; in multe parti ale lumii se crede ca daca te stropesti cu ea pe trup, acesta va deveni frumos si suplu, iar daca te speli cu ea pe fata, vei fi chipes si mandru. Daca roua se aduna pe frunze de sanziene si o culegi dimineata, ea va indeparta de mana care a atins-o artroza si durerile osoase.
Orice obiect impregnat cu pretioasa “Apa de Stele” devine un talisman: este de ajuns sa-l lasi in seara de dinainte si sa-l iei dimineata, inainte de a-l vedea Soarele.
Culese inainte de ivirea primei raze de soare, atunci cand sunt inca pline de roua (apoi se usuca si se tin intr-un saculet de matase alba), frunzele de dafin si ierburile capata proprietati magice: zarna (sau iarba de dragoste), maghiranul salbatic, salvia, musetelul, sporisul, levantica, rozmarinul, varnantul, nalba, pelinarita (care, in unele parti ale Americii de sud, mai precis in Costarica, este socotita una dintre cele sapte plante magice. Indeparteaza fortele raului: indienii din America o foloseau, arzand-o in timpul ceremoniilor lor).
Puterea ierburilor
Cea mai cautata planta, pentru puterea ei, este cea cunoscuta ca “iarba Sfantului Ion”: este vorba de sanziana, cea cu florile de culoarea soarelui, cunoscuta la unele popoare ca “iarba ce alunga diavolii si duhurile necurate”. Uscata la focul Sfantului Ion si agatata la fereastra, indeparteaza de casa strigoii si pe toti cei cu ganduri rele; arsa, ea alunga spiritele si diavolii. “Pusa sub perna, floarea de sanziene ii va arata in vis fetei cine va fi viitorul ei sot”.
De dragoste
Cand doi tineri se iubesc si vor sa nu se mai desparta in veci, n-au decat sa faca baie-n mare, in aceasta noapte, chiar si cateva clipe, si pot fi siguri ca dragostea lor ii va lega toata viata.
In 23 iunie, dupa apusul soarelui, se culeg 9 flori de maslin, se pun intr-un lighean cu apa (mai bine sa fie de izvor) si se lasa in timpul noptii, expus influxurilor astrale. Dimineata in zori, se va urmari desenul format: acesta corespunde initialelor viitorului sot. O varianta poate fi si aceasta: se umple un recipient – de argint sau de teracota, nu prea inalt si larg – cu apa de fantana. Se va aprinde o lumanare rosie si se lasa sa picure 23 de stropi de ceara, observand ce initiale se vor forma…
Pe o foaie de hartie se vor scrie, numarandu-le, intrebarile la care se asteapta raspuns din partea cerului si se pun apoi sub perna. Se vor face apoi bilete cu “Sfantul Ion spune da” si tot atatea cu “Sfantul Ion zice nu”. Se amesteca bine biletelele si se pun intr-un vas de teracota ce va fi asezat afara, in timpul noptii. Dimineata, la sculare, se ia hartia cu intrebari, se citeste numarul 1 si, cu o mana, fara sa se priveasca in partea aceea, se ia un biletel, afland astfel raspunsul. Se procedeaza astfel, pana ce se termina biletelele si intrebarile.
La miezul noptii (ora unu, dupa ora legala in vigoare) se culege o mana de frunze de sporis, in timp ce se rosteste urmatoarea invocatie: “Te iau in numele lui Aniel, Ariel, Vehnel, Rehael, Umabel, Manakel, ca sa ma faci iubita de X”. Se aduna frunzele intr-o batista care n-a fost folosita (de in, matase, bumbac), alba si se va tine 21 de zile intr-un loc ferit de lumina directa si aerisit. Dupa terminarea perioadei amintite, se faramiteaza frunzele, nedesfacand insa batista, pana devin foarte maruntite. Se deschide, in sfarsit, batista si se trece acest praf de frunze pe maini, pe la incheietura mainii, pe fata, stand afara, in aer liber (mai bine pe o pajiste unde, apoi, se va ingropa batista).
Traditii populare de Sanziene
Sarbatoarea de Sanziene (se praznuieste pe 24 iunie, de ziua nasterii Sf. Ioan Botezatorul) e legata de cultul recoltei, al vegetatiei si al fecunditatii, si pastreaza in ea, ca toata traditia romaneasca, un amestec fascinant de crestinism, paganism si vrajitorie. In Noaptea de Sanziene, “Dumnezeu randuieste un rastimp de liniste, cand stau in cumpana toate stihiile si cerurile cu stele si vanturile” (M. Sadoveanu), ielele (Rusaliile) pot sa fie imblanzite si fetele tinere pot sa-si afle destinul, spalandu-se, la rasaritul soarelui, cu roua curata de pe flori.
Apararea gospodariei
Sanzienele sunt plante cu flori galbene-aurii si placut mirositoare. Cresc prin livezi, pasuni, margini de paduri si poienite. Insotite de muzica si chiuiturile flacailor, fetele aduna “florile de Sanziene” in buchete, fac colane si impletesc cununi circulare si cruciforme sau le strang in buchetele. Aceste coronite si buchete sunt aduse in sat, unde sunt asezate pe porti, usi, ferestre, pe suri, pe stupi si chiar in straturile de legume, in credinta ca ele vor ocroti casa si gospodaria de puterea fortelor malefice, aducand totodata noroc, sanatate si belsug oamenilor, animalelor si semanaturilor (vor inflori ca Sanzienele).
Leac de boli
In noaptea de Sanziene, femeile pornesc in plina noapte spre locuri stiute numai de ele pentru a aduna ierburi de leac si descantece. Multe din florile si ierburile care se culeg in aceasta zi, se duc la biserica, cu credinta ca vor fi sfintite si prin aceasta vor fi curatite de influentele negative ale Rusaliilor, un fel de zane rele ale padurilor. Numai astfel, se zice, vor fi bune de leac.
Vestirea ursitului
Alaturi de functia de aparare, Sanzienele erau socotite uneori de tinerele fete si un mijloc de a-ti afla ursitul, cat si timpul cand se vor marita. Cununile barbatilor, impletite in forma de cruce, iar cele ale fetelor in forma de cerc, sunt aruncate pe casa. Daca jerbele se opresc pe acoperis, e semn de nunta, iar daca nu, ursitul sau ursita mai trebuie asteptati.
*In unele sate, e obiceiul ca pe drumul de intoarcere catre sat, fetele sa priveasca prin cununa, iar in functie de varsta si insusirile fizice ale persoanei vazute, sa deduca si calitatile morale ale viitorului sot. Fetele isi pun flori de Sanziene neimpletite sub capatai. In acea noapte, ele isi vor visa ursitul. Daca va fi purtata in par sau in san de fecioare sau tinere neveste, acestea vor deveni atragatoare si dragastoase. Inainte de rasaritul Soarelui, fetele si flacaii se apropie de ocolul vitelor. Cununile sunt aruncate in coarnele vitelor. Daca gingasa coronita se opreste in cornul unei vite tinere, fata se va marita dupa un tanar, iar daca se opreste in cornul vitei batrane, ursitul va fi om in varsta.
*In ajun de Sanziene, seara, se intalnesc fetele care vor sa se marite, cu flacaii care doresc sa se insoare. Baietii fac ruguri, aprind faclii si le invartesc in sensul miscarii Soarelui, strigand: “Du-te, Soare, vino, Luna / Sanzienele imbuna, / Sa le creasca floarea – floare, / Galbena, mirositoare, / Fetele sa o adune, / Sa le prinda in cunune, / Sa puna la palarie, / Floare pentru cununie, / Babele sa le rosteasca, / Pana-n toamna sa nunteasca.” A doua zi, in zori, cetele de feciori strabat satele cu florile de Sanziene la palarie, in semn ca au vazut cununile de flori pe hornuri la casele fetelor care-i intereseaza. Ei canta, chiuie si striga: “Du-te, Luna, vino, Soare, / Ca tragem la-nsuratoare, / Cununile neursite, / Zac sub hornuri azvarlite.”
*Fetele se imbraca de sarbatoare, isi pun marame albe pe cap si coronite din floarea galbena si spice de grau. La brau sunt incinse tot cu flori de Dragaica (de Sanziene), iar in maini tin spice de grau si seceri. Dupa ce se intorc in fuga de la camp, fluturandu-si maramele, la intrarea in sat, le asteapta flacaii cu ulcele cu apa si le stropesc. Apoi se intinde Hora Dragaicelor, la care se prind numai fetele ce au participat la datina. Uneori, Dragaicele plimba hora lor pe la unele case din sat, mai ales pe la casele plugarilor vrednici. Fetele poarta o cruce inalta, ce se cheama Steagul Dragaicei. El este confectionat dintr-o prajina inalta de 2-3 metri, care are la capat o cruce impodobita cu flori de Sanziene, pelin, spice de grau si imbracata ca o papusa. Pentru a fi feriti de boala, copiii mici sunt dati de mamele lor in bratele Dragaicelor, pentru a fi “jucati”.

Noaptea Sanzienelor,
Intre cer si pamant…
Iubite de Luna si vant,
Plutesc peste plaiuri…
Alaiuri de zane cantand.
Cunune-mpletesc…
…din razele Lunii,
Din florile-alese
Proaspat culese…
Din roua de seara…
Cunune-mpletite.
Soarele si Luna…de-or purta cununa…
Fi-vor numai Una
Apoi…, in padurea batrana…
Zane la fantana
Aseaza pe ape,
Iubiri arzatoare, din raze de floare.
In noaptea minunata…
Se-arata atunci…
.odata…
Din dragoste-ntrupat,
Stejarul fermecat…
Razele Lunii,
I-au despletit cununa,
Si zanele-i teasa
Din lumina-aleasa.
La radacina lui te-astept,
Zburator purtat de vise.
In miez de noapte un sarut,
Pe buze iti voi pune.
In brate sa ma tii…
In ochii-ti sa ma pierd…
…pana-n zori de zi…
Si zane sa ne cante,
Pe aripi sa ne poarte,
De mana sa ne tinem,
Iubind in miez de noapte,
In noaptea fermecata.
Sursa:www.enciclopedia-dacica.ro
Sursa: Dincolo de Orizont

Cutremurul din Japonia ne-a schimbat modul de gandire

Nu a fost doar un cutremur. Nu a fost un simplu tsunami. Nu este simpla nici criza nucleara in desfasurare. Campul electromagnetic al planetei s-a schimbat. S-a intamplat in orele de dinaintea Cutremurului si cateva ore dupa Cutremur. Din acest motiv, creierele noastre si modul in care gandim s-au schimbat.
Ce inseamna asta?Deplasarea fizica a Pamantului, care a insotit schimbarea campului electromagnetic, a produs in corpurile noastre o schimbare mult mai concreta a ceea ce trebuia schimbat, astfel incat tiparele nostru de gandire nu vor regresa. Acesta este un dar pentru omenire, din partea tuturor celor care indura greutati si pierderi in Japonia.
Functionarea creierelor noastre s-a schimbat. Am pierdut accesul facil la unele amintiri. Genul de amintiri care ii arata calculatorului nostru, ultimele site-uri vizitate pe browser. Nu mai avem acces la aceasta memorie. Nu ne putem intoarce inapoi. Nu mai suntem cei care am fost.
Corpurile noastre rezoneaza cu Pamantul fizic. Avem capacitatea, desi poate am blocat-o, de a fi telepatici cu Pamantul. Multe persoane gasesc ca este mai usor sa fie telepatice cu emotiile lor. Stiu ca rezoneaza cu amaraciunea, frica si durerea pe care la vad la televizor. Altele rezoneaza cu Pamantul, pe masura ce acesta aduna tensiunea si o elibereaza. Ca atunci cand plecam intr-o calatorie, la fel este si Gaia, al carei corp este Pamantul fizic.
Motorul personal al schimbariiMai exista si cateva alinieri si miscari astrologice. care ne sporesc raspunsurile emotionale la stimulii externi. Acesti stimuli nu trebuie sa fie evenimente indepartate, ci sunt mai degraba legati de interactiunile noastre cu prietenii apropiati, cu colegii de serviciu sau cu familia. Aceste emotii puternice sunt combustibilul care alimenteaza motorul schimbarii. bazat pe personalitate. Poate ca nu ne place sa traim aceste sentimente puternice, dar sufletul nostru recunoaste ocaziile de evolutie!
Astrologia acestei primaveri, recentele schimbari majore ale campului electromagnetic, cutremurul si problemele nucleare care au rezultat ne-au facut deja sa folosim motorul personal al schimbarii. Singura intrebare este: Alegem sa fim la volan?
Acupunctura PamantuluiCampul electromagnetic care inconjoara Pamantul este generat de Pamant si de fiintele care sunt prezente la suprafata si in interiorul Pamantului. In definitia mea pentru fiinte, includ plantele, animalele, mineralele si tot ceea ce a creat omenirea, inclusiv uzinele nucleare. Aceste uzine nucleare emit campuri electromagnetice. Intr-o masura mai mica, liniile electrice din curte, care aduc curentul electric in casa, impreuna cu liniile de telefon si cablul tv, genereaza si ele mici campuri electromagnetice. In consecinta, campul electromagnetic mai mare al planetei este afectat de aceste campuri electromagnetice mai mici.
Ghizii mei mi-au sugerat sa ma gandesc la acest lucru, ca la acupunctura. Daca planeta este pacientul, atunci campul electromagnetic planetar este corpul energetic al pacientului. Reactoarele nucleare sunt ace introduse in corpul pacientului – in acest caz, Pamantul. Daca cineva infige la intamplare ace in corpul altcuiva, sunt sanse ca aceste ace sa nu atinga puncte majore de acupunctura sau chiar puncte minore, astfel incat sa perturbe fluxul de energie pe un meridian dat. Orice intrerupere pe meridiane sau ale chi-ul pacientului, care nu se datoreaza unei activitati intamplatoare, se va reface in cateva ore sau zile, dupa indepartarea acelor.
In cazul planetei nostre, reactoarele nucleare si alti producatori la fel de mari de campuri electromagnetice au fost trantite la pamant. Dar nu sunt raspandite uniform. Sunt aglomerate in anumite regiuni, aliniate pe coastele Japoniei si pe coasta de est a Statelor Unite. Este posibil ca aceste aglomerari sa formeze meridiane secundare de energie, fiecare reactor functionand ca un punct nodal puternic. Aceste meridiane secundare de energie exista de-a lungul meridianelor naturale de energie ale Pamantului. Acolo unde se aglomereaza, formeaza puncte nodale secundare.
Intrebarea mea merge intr-o directie diferita de cea la care va asteptati. Ma intreb daca energiile Pamantului si constiinta Gaiei simt aceste meridiane secundare si daca le poate incorpora pentru a catapulta schimbarea in constiinta umana? Cu alte cuvinte, ceea ce a construit omenirea este gresit. A fost folost intr-o maniera pe care nu am anticipat-o sa ne ajute sa descoperim mai repede, un mod nou de a vedea si de a interactiona cu Pamantul nostru. Acest lucru nu este prea placut. Poate ca acest discomfort ne va motiva sa cautam, in sinea noastra, punctul central de liniste. Sau sa lucram in gradina. Sau sa vorbim cu un prieten drag.
Binecuvantarile mele pentru fiecare dintre voi,
Norma Gentile
Sursa: editura_foryou
Sursa: blogul meu

Trezirea impreuna



Cand doi oameni se dedica unei relatii spirituale, ei cad de acord sa se ajute unul pe celalalt sa devina constienti de tiparele auto-tradarii. Intentia lor nu este sa-si inabuse sentimentele negative, ci sa cre­eze suficienta siguranta in cadrul relatiilor, pentru ca sentimentele negati­ve sa poata iesi la suprafata si tiparele autotradarii sa poata fi revelate. Compania spirituala inseamna nu numai a impartasi un scop comun si o orientare in viata, ci si un legamant reciproc si plin de curaj de a-si asuma responsabilitatea si de a elimina acuzele. Fiecare persoana se afla aici pentru a-si ajuta partenerul sa inceteze de a mai proiecta, sa in­ceteze de a mai face pe victima, sa inceteze de a mai gasi probleme in afara lui insusi.
Nu face acest lucru tinandu-i conferinte, ci creand un spa­tiu sigur si plin de compasiune, in care celalalt poate sa stea fata in fata cu el insusi. Acolo unde acesta ar putea vedea un dusman, celalalt nu vi­ne alaturi de el. Refuza sa intre in jocul cu tapul ispasitor, acuzele si ata­cul. Dar el poate iubi. Poate accepta modul in care simte celalalt, li poate valida sentimentele si, cu blandete, il poale incuraja sa gaseasca, in pro­pria inima, calea spre pace.
Chiar daca il vede pe celalalt cum creeaza proiectii, nu incerca sa-1 indrepte, deoarece aceasta ar insemna sa i se alature in minciuna. Ra­mane, pur si simplu, constient de cine este celalalt cu adevarat. si, ast­fel, il aduce – cu blandete si tara vorbe – inapoi spre el insusi.
Dar, mai presus de orice, sta doar si asculta. Nu este de acord cu ceea ce spune celalalt si nici nu contrazice. stie ca parerile lui nu inseam­na nimic si ca ele n-ar face altceva decat sa-1 indeparteze pe celalalt din procesul sau. Asculta doar, cu multa atentie si compasiune. Asculta fara sa judece sau – daca descopera ca judeca – devine constient de propriile sale judecati si sta iarasi si asculta. Asculta cu o inima deschisa si cu o minte deschisa. Iar atitudinea sa de a asculta devine un stalp de sprijin pentru adevar. Cu cat asculta mai mult fata sa judece, cu atat calatoria plina de acuze al celuilalt incetineste. Treptat, folosind cararea iubirii sale, celalalt se intoarce la el insusi. Acesta este darul pe care partenerul spiritual il ofera celuilalt partener. Aceasta este perla de maxima valoare.
Cand fiecare poate sa-i dea celuilalt darul acceptarii si iubirii ne­conditionate – extinzand acest dar pentru a include pe toata lumea nu vor mai exista proiectie, acuze si atac. Nu vor mai exista subiecte asupra carora acestea sa se indrepte. Nu vor mai exista victime sau tortionari.
Vor exista doar parteneri egali in dansul vietii. Inimile se vor des­chide. La inceput putin – dar apoi atat de mult. incat vor putea inghiti intreg universul manifestat. si. intr-adevar, o vor si face intr-o zi.
Cand toti cei care se percep pe ei insisi ca fiind nevrednici si neintregi vor deveni intregi si sfinti, nu va mai exista perceperea separarii de sursa iubirii. Fiecare dintre noi va fi o raza stralucitoare de lumina, care va radia din centrul inimii, ajungand peste tot, in intreaga eternitate, dizolvand separarea si pacatul, botezand vinovatia in raul propriei frici si intampinandu-l pe fiecare cu buchete de flori, atunci cand iese din ape inocent si liber.
Acestea sunt darurile pe care le avem de oferit unul altuia, atunci cand jocul abuzului se incheie. si el se incheie, in orice moment in care ne amintim cine suntem si cine este cu adevarat semenul nostru.
Paul Ferrini
Sursa:esoterism.ro
Sursa: Dincolo de Orizont

Semn sau inselare?Doi ochi mari pe cer


NASA a descoperit cum arata interiorul lunii.


Nucleul lunii / FOTO: NASA
Semnalele senzorilor seismici lăsaţi pe suprafaţa lunară de astronauţii Apollo în 1971 dezvăluie că Luna are un nucleu lichid, asemănător Terrei.
Oamenii de ştiinţă de la NASA au aplicat tehnicile moderne seismologice informaţilor emise de senzorii plasaţi de colegii lor care au ajuns pe Lună.
Noua cercetare sugerează că nucleul intern este solid şi bogat în fier, cu o rază de 241km, în timp ce nucleul extern este lichid, cu o rază de circa 329km. Ceea ce diferă faţă de Pământ este existenţa unui strat parţial topit din jurul nucleului, cu o rază de 482km, potrivit NASA. Datele aruncă o lumină asupra evoluţiei dinamului lunar, un proces natural prin care luna noastră generează şi menţine propriul ei câmp magnetic intens.
Informaţiile despre nucleul lunar sunt critice pentru dezvoltarea unor modele corecte ale formării Lunii.
Nucleul conţine un mic procent de elemente uşoare precum sulful, susţinând noile cercetări de pe Terra care sugerează prezenţa elementelor uşoare – precum sulful şi oxigenul – într-un strat din nucleul Pământului.
Cercetarea, publicată în ediţia online a revistei Science, a folosit informaţiile strânse în timpul misiunilor Apolli de pe Lună. Experimentul seismic pasiv Apollo a constat în amplasarea pe suprafaţa lunară a patru seismografe, între anii 1969-1972, care au înregistrat activitatea seismică până în 1977.
“Am aplicat tehnologiile folosite în seismologia terestră pentru a prezenta prima detectare a nucleului lunar”, a spus dr. Renee Weber, cercetător la Marshall Space Flight Center al NASA.
Următoarele misiuni ale NASA vor ajuta la adunare unor informaţii mai detaliate. Misiunea Gravity Recovery and Interior Laboratory, sau GRAIL, va fi lansată în acest an. Misiunea constă în două nave spaţiale gemene care vor intra împreună în orbita Lunii pentru câteva luni pentru a măsura câmpul gravitaţional în detaliu.
sursa : realitatea.net
Sursa: MISTERELE LUMII