În mare secret, proprietarii Napolact au decis să închidă unitatea de la Ţaga, care producea celebra brânză de Năsal. Mai grav e că aceştia nu vor mai permite nimănui să producă această marcă de brânză.
Rând pe rând, cele mai puternice brand-uri locale dispar. Industrii, fabricii şi mărci de referinţă ale Clujului, au fost trase pe linie moartă sau au o activitate mult redusă făra ca autorităţile statului să poată interveni în vreun fel, iar aici amintim, la comun fabrica de îmbrăcăminte Flacăra, cea de mobilier, Libertatea, Industria Sârmei de la Câmpia Turzii, Combinatul de sticlă din Turda, Fabrica de bere Ursus, fabrica Clujana şi acum, cireaşa de pe tort, unitatea de producţie a celebrei brânze de Năsal. Acţionarii firmei Napolact (societatea Friesland) au decis, după ce şi-au făcut o puternică publicitate pe seama brânzei de Năsal, să închidă unitatea de producţie de la Ţaga. Toţi angajaţii au primit decizie de disponibilizare, începând cu 1 iunie. Fabrica va fi scoasă la vânzare însă cei care o vor cumpăra nu vor mai avea dreptul să producă această marcă de brânză.
Dispare tradiţionala brânză de Năsal. Numărându-se printre celebrele "produse de Cluj", această brânză e una dintre cele mai cunoscute şi apreciate printre consumatori, ştiut fiind faptul că este fermentată în condiţii speciale, în interiorul unei grote aflate pe dealul localităţii clujene Ţaga, unde se formează o bacterie ce produce un mucegai specific pentru această brânză, care nu a mai putut fi reprodus nicăieri în ţară. Angajaţii unităţii de producţie din Ţaga, în număr de 14, au anunţat că au primit înştiinţări oficiale, în care li se spune că începând cu 1 iunie vor intra în şomaj. "Cu toţi vom fi disponibilizaţi. Ni s-a comunicat doar că fabrica se va închide, fără să ni se ofere alte detalii", a subliniat unul dintre angajaţi sub protecţia anonimatului.
De altfel, din interiorul societăţii Napolact ni s-a comunicat, de asemenea, tot sub protecţia anonimatului, că prin intermediul unei criculare, acţionarii majoritari ai societăţii (olandezii de la Friesland deţin peste 95% din Napolact), au anunţat că vor închide unitatea de la Ţaga. Întrebaţi oficial despre situaţia acestei unităţi de producţie, angajaţii Napolact din Cluj ne-au direcţionat spre firma mamă, de la Bucureşti, societatea Friesland. Nimeni de la nivelul acestei societăţi nu a dorit însă să facă vreun comentariu, deşi ni s-a comunicat că în cel mai scurt timp vom primi lămuri.
Primarul comunei Ţaga, Romulus Mîrza, a menţionat că nu i s-a comunicat absolut nimic din partea reprezentanţilor Napolact/Friesland, despre închiderea fabricii. "Pur şi simplu am aflat şi eu că angajaţii vor fi disponibilizaţi. De la ei ştiu că se va pune lacăt pe fabrică. Mai multe nu ştiu şi nici nu cred că cineva va considera de cuviinţă să mă înştiinţeze cu privire la planurile de viitor pentru această unitate de producţie", a spus Mîrza.
Sursele ZIUA de CLUJ au transmis că Friesland vrea să vândă unitatea de producţie de la Ţaga, însă cu interdicţia de mai fi produsă vreodată celebra brânză de Năsal. Directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Daniel Don, a menţionat că legea nu-i obligă pe angajatori să anunţe disponibilizările, dacă numărul oamenilor care intră în şomaj este de sub 30% din totalul angajaţilor. "Nu ştiam că se închide fabrica de la Ţaga. Nimeni nu ne-a anunţat, iar asta pentru că această companie are un număr foarte mare de angajaţi. Atâta timp cât cei 14 oameni de la Ţaga nu întrunesc procentul de 30 % din totalul angajaţilor pe care îi are companie, companie poate să facă ce doreşte, legea nu o obligă să ne dea socoteală în vreun fel", a comentat Don.
Compania Friesland a făcut o amplă camapnie de promovare a produselor Napolact, folosindu-se de celebra brânză de Năsal. Unitatea de la Ţaga prelucra 5.000 l de lapte pe zi. Din 10 l de lapte se realiza 1 kg de brânză, mult mai scumpă decât caşcavalurile clasice, deoarece producţia se făcea strict manual.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu