joi, 30 ianuarie 2014

KARMA si influenta ei asupra fiintei umane





Contrar dogmelor promovate de catre biserica crestina referitor la faptele omului si pacat, spiritualitatea orientala explica in amanunt ca fiinta umana este singura responsabila de toate actiunile sale. Pacatul NU EXISTA.

Cuvântul sanscrit „karma“ derivă din rădăcina verbală „kri“ şi înseamnă „acţiune“. Termenul „karma“ folosit de şcolile spirituale ale Indiei desemnează în mod generic legea cauzalităţii, cu toate aplicaţiile sale la ansamblul indefinit al stărilor fiinţei. Putem spune, astfel, că termenul „karma“ are, printre altele, următoarele semnificaţii:

     1) înlănţuirea cauzală (cauză-efect) a Manifestării; 
           
     2) o acţiune fizică, psihică sau mentală oarecare împreună cu consecinţele sale; 

     3) consecinţa unei acţiuni de natură fizică sau subtilă (psihică, mentală); 

     4) suma tuturor consecinţelor acţiunilor realizate în această viaţă sau într-o existenţă anterioară de o anumită persoană.

Orice cauza este o actiune si orice actiune este o cauza. Un efect este obligatoriu rezultatul unei activitati; de altfel el insusi e activ si, considerat la randul sau ca o cauza, produce noi efecte. Si aceasta pentru ca seria cauzelor si a efectelor este in mod real o urmare, activitati nascandu-se unele din altele, asa ca procesul intreg a primit numele de KARMA, sau activitate. Karma e mult mai mult decat atat : ea se extinde si se aplica la totalitatea activitatii cosmice, ea guverneaza Creatia in intregul sau.
Prin aceasta putem intelege ca este cu adevarat imposibil unei constiinte limitate sa urmareasca legea karmei in toate ramificarile ei, care imbratiseaza Universul.
Aceasta lege universala este caracterizata de cateva principii de baza.

Primul dintre aceste principii este urmatorul : orice lucru exista activ, a fi si a actiona fac UNA. Nu exista nimic, de la nivel micro la nivel macro care sa nu fie activ. Cosmosul este un ansamblu metodic, armonios si ordonat de activitati.

Al doilea principiu este urmatorul : existenta universala care echivaleaza dupa Principiul 1 cu activitatea universala este, pe langa aceasta, necontenit modificata de insasi aceasta activitate. Modificarea se poate produce, in evolutia fiintei, printr-un progres sau un regres, dar continuitatea si identitatea acestei fiinte subzista. Prin urmare :
      Principiul 1 : Existenta este echivalenta cu activitatea
     
      Principiul 2 : Existenta este modificata prin activitatea insasi ; prin activitate                             progresam sau regresam

Aceasta lege universala, aplicata omenirii, poate fi formulata in acesti termeni : fiecare om e pentru el insusi propria sa karma, modul sau special de activitate. Tot ceea ce un om este, tot ceea ce un om are, tot ceea ce un om va fi sau va avea, totul depinde de activitatea sa, totul nu poate fi decat rezultatul a ceea ce a facut, a ceea ce face si a ceea ce va face in ganduri, in cuvinte si in fapte. Intr-un cuvant,prezentul nostru e fructul trecutului nostru. Prezentul, consecinta a trecutului, ni se manifesta sub un dublu aspect : bucurie sau suferinta, imprejurari favorabile sau contrarii, aceasta dualitate ne face sa descompunem in doua categorii actiunile trecutului determinat si a spune ca aceste actiuni au fost bune sau rele.

Ori, binele si raul sunt in mod esential relative. Nu exista ceva absolut bun, nici absolut rau, caci Absolutul exclude orice atribut. Termenii bine si rau nu au semnificatie decat atunci cand se opun unul altuia in universul manifestat. Binele si raul sunt indispensabile manifestarii. Acesti termeni fiind relativi, urmeaza de aici ca ceea ce e rau pentru mine poate fi bine pentru un altul ; ceea ce era bine pentru mine ieri, imi poate fi rau astazi. Acesti termeni nu au valoare reala decat in raport cu fiinta la care se aplica.
Orice actiune mentala, psihica sau fizica, care tinde a limita in evolutia sa o fiinta oarecare, e rea, caci aduce un regres.  Orice actiune ce tinde sa inlature o limitare si face sa progreseze fiinta spre Divinitate ( Dumnezeu ), e buna.

De exemplu, ultimul bine in ochii nostri ar fi cunoasterea Inteligentei Soarelui Central Galctic al galaxiei noastre in care evoluam ( steaua Alcyone ), dar pentru fiintele de lumina din densitati ( nivele vibrationale ) mai ridicate decat insusi Soarele Central ar fi o limitare, deci un rau. Pentru a stabili clasificarea cea mai rudimentara a karmei noastre, va trebui sa examinam consecintele bune sau rele, subiective si obiective, in cele trei lumi – fizica, astrala si mentala. Acest lucru este foarte complex si nu poate fi inteles profund in actuala stare de constiinta limitata a omului.

Karma unui om este forţa activă sau potenţială care îi orientează comportamentul, acţiunile şi gândurile prezente şi viitoare. Orice karma este sămânţa (germenele) unei alte karma, fiind resimţită sub forma succesului şi bucuriei sau a ghinionului şi suferinţei, în conformitate cu natura acţiunilor, intenţiilor sau gândurilor ce au generat-o. Cu toată această condiţionare karmică, omul are totuşi libertatea să aleagă. Prin înlăturarea ignoranţei şi dăruirea totală a fructelor sau roadelor acţiunilor sale către Supremul Absolut (Dumnezeu), fiinţa umană se poate elibera fulgerător de legăturile karma-ei, atingând astfel Eliberarea spirituală.

In rezumat, fiecare fiinta care actioneaza ( prin ansamblul activitatilor care o constituie ) atat asupra ei insisi cat si asupra ambiantei sale, modifica neincetat si pe una si pe cealalta. Propria sa natura si imprejurarile care o inconjoara sunt determinate de catre ea insasi. Omul nu are de blamat sau de laudat pe altcineva decat pe sine, caci el insusi isi face propriul sau destin. Totul este guvernat de universala lege a dreptatii. ,,Ce semanam,aceea vom culege”, noi suntem cei care ne faurim soarta, starea in care suntem nu vine nici din intamplare, nici din capriciile unui Dumnezeu meschin si gelos, arbitrar creat dupa chipul nostru.

 Dati-va seama de aceasta si veti deveni oameni ! Din cersetori ce suntem vom deveni cetateni ai Universului, viitorul este in mainile noastre : suntem liberi sa-l edificam cum dorim. ,,Daca sufar azi, e fiindca in trecut am incalcat legea. Singur sunt de blamat : cu calm si curaj voi face fata tuturor aparentelor nedreptati de care sufar”. Iata limbajul unui om care a inteles situatia sa. El isi urmeaza drumul cu fruntea sus, rabdator fata de prezent, fruct al trecutului fatal, plin de speranta si de incredere in viitorul liber pe care si-l pregateste.

Omul depinzand de el insusi, sigur de el insusi, rabdator si curajos – iata rezultatul intelegerii sanatoase a legii karmei.

Cum omul isi poate cuceri treptat libertatea



Tendinta naturala a oricarei cauze ( sau a oricarei activitati ) este de a produce imediat efectul sau. Dar acest efect este intarziat, daca mai e in joc o cauza contradictorie. Aceasta lege se manifesta de-a lungul intregii noastre existente.
Fara ragaz, noi acumulam cauze ce tind totdeauna sa ne inlantuie, producandu-si efectele lor de indata ce ocazia exista. Dar atat de contradictorii sunt actiunile noastre ca abia unele rare actiuni se armonizeaza cateodata in fiinta noastra.
In decursul existentelor noastre, adunam o sumedenie de cauze ale caror efecte nu se pot realiza inca. Aceste cauze constituie ceea ce putem numi karma acumulata.

Noi traim sub influenta unui dublu ansamblu de karma : unul asteptand in umbra ocazia de a se manifesta, altul producandu-si in prezent efectele sale.

In fiecare moment vointa omului poate introduce noi factori in ecuatia vietii sale, modificand fara incetare rezultanta karmei trecute. Aceasta este tocmai diferenta esentiala dintre regnurile inferioare si om. In regnurile inferioare in care vointa individului nu e inca dezvoltata, fiinta este irevocabil impinsa pe linia trasata de catre activitatile sale anterioare; ea este legata de destin. Dar vointa omului ajunge pentru a schimba acest destin in libertate, caci de la aparitia sa, ea ii da facultatea de a modifica in orice moment directia ce rezulta din karma trecuta.

Cum spunea Edgar Poe : ,,Dumnezeu, inlantuind strans natura prin destin, dadu vointei omului libertatea. Omul care nu are vointa este necontenit sclavul ursitei, asemenea animalului”.
Fiintele in care vointa si intelepciunea sunt dezvoltate, acelea sunt complet libere. Exista libertate absoluta, dar numai pentru omul care cunoaste adevarul. Vointa noastra crescanda ne permite sa modificam, pana la un oarecare punct, destinul nostru; si daca dobandim intelepciunea, vom putea anihila complet imensa ingramadire de karma, acumulata de noi insine in decursul veacurilor si sa ne eliberam in sfarsit, de aceste lanturi care par eterne.

Iisus spunea : ,,Cunoasteti adevarul si adevarul va va face liberi”.

Dar ce este acest adevar eliberator, daca nu Unica Realitate, a carei identitate, realizata in Sine de catre fiinta ajunsa la capatul lungului sau pelerinaj, este exprimata in cuvantul suprem : Eu sunt Acela (Dumnezeu, Fiinta Suprema, Creatorul,n.a.).
,,In lume nu exista decat aceasta Realitate Unica si eu sunt identic cu Ea” ; sau in limbaj crestin : ,,Eu si Tatal meu Una suntem”.

Foarte concis se exprima un mare filozof al Indiei astfel : ,,Brahman, Absolutul, singur e adevarat. Universul pururi schimbator este nereal; existenta lui nu e decat relativa, iar omul, in esenta lui, e Dumnezeu. Nimic altceva”.


Scopul evolutiei este deci, pentru om, deplina realizare a Divinitatii Sale esentiale, identificarea fiintei sale cu Realitatea Unica.
Suprema unire odata realizata, omul e definitiv eliberat de legaturile cauzalitatii; mantuirea sa e indeplinita. Aceasta a fost invatatura tuturor maestrilor.
Karma nu e decat roata cauzelor si efectelor. Cel ce ne leaga de aceasta roata suntem noi insine; dorintele noastre sunt lanturile noastre. Dorintele noastre sunt ganduri-forta care imbraca in lumea astrala forme reale si tangibile.
Deci dorinta trebuie suprimata, daca dorim sa taiem legatura ce ne tine legati de roata nasterii si a mortii. Dorinta nu o putem suprima decat eliminand egoismul, notiunea separarii ,, Eu sunt aici, tu esti acolo; acest obiect este distinct fata de noi doi : pentru ca sa-l am eu, trebuie sa nu-l ai tu…”; de aici se naste invidia, gelozia si toate felurile de ura. Eu nu pot dori decat ceea ce e diferit de mine insumi, ceea ce e in afara de fiinta mea; si daca stiu ca obiectele constiintei mele sunt in mine si ca in mine este esenta tuturor lucrurilor, dorinta cade de la sine si lanturile pier.

Ca sa ne eliberam total, trebuie sa lucram fara incetare la suprimarea treptata a egoismului, la distrugerea zidului care ne separa de fratii nostri si de Dumnezeu.
Unele persoane care accepta doctrina karmei, dar nu o inteleg, devin cu inima impietrita. ,,Daca acest om sufera, zic ele, e pentru ca merita sa sufere. Pentru ce sa-l ajut? Daca acest om a avut prilejul sa fie ajutat de voi, e ca a meritat sa fie ajutat; si daca ati lasat in mod constient sa treaca aceasta ocazie de a-i face binele, v-ati facut vinovati. Intotdeauna este posibil sa-l ajutam pe aproapele nostru sa-si schimbe orientarea vietii. Daca nu-i putem aduce ajutor material (si e preferabil uneori de a nu o face) cel putin gandurile noastre pot sa-i aduca un sprijin moral care, desi invizibil, nu este mai putin real. Nu pierdeti niciodata din vedere definitia binelui si a raului; nu ajutati cu adevarat pe semenii vostri decat ajutand evolutia reala fiintei lor reale oricare ar fi aparentele.
Karma nu ne dispenseaza deloc sa ajutam semenii nostri, dupa cum nu ne impiedica sa ne ajutam pe noi insine.

Ca final as dori sa evidentiez ca aceasta lege a karmei este strict respectata cu cat urcam in dimensiunile mai inalte. Din aceasta cauza civilizatiile care ne supravegheaza nu se implica direct in aceste vremuri de mari schimbari planetare in acestea. Ele fac aceasta doar in urma unei Dispense Divine, adica un fel de ,,aprobare speciala” din partea Creatorului. Noi trebuie sa facem aceasta schimbare. Una din Dispensele Divine date de Creator umanitatii este de a ni se sterge total karma din numeroasele vieti anterioare pentru a putea trece in masa in dimensiunea 4D si apoi in 5D. Ca sa putem trece trebuie sa fim ,, curati” karmic.

Asa ca dragi frati si surori sa mergem cu optimism si bucurie inainte…

     
       surse : C.J. Chatterji - ,,Filozofia Ezoterica a Indiei”
                    http://www.yogaesoteric.net/ 
                    http://liviugheorghe.wordpress.com/
              


               Drum drept spre Lumina !

Sursa: http://burebista2012.blogspot.ro/

2 comentarii:

  1. Hai nu mai incerca sa cauti chichite religiei crestine.Ce zice filozofia si religia orientala zice si biserica si religia crestina,doar ca aplica alte cuvinte si mai accentuat.Pacatul e acelasi lucru cu actiunea negativa care naste efectul neadecvat.Mai,cum incercati voi sa aratati cu degetul fara sa fiti impartiali si sa cititi cu adevarat toate religiile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta este parerea ta si o respect.
      Multumesc pentru comentariu!

      Ștergere