Majoritatea şoferilor s-au grăbit până la data de 1 noiembrie să-şi monteze anvelope de iarnă în condiţiile în care legislaţia în vigoare prevede amenzi în cazul în care aceştia ar fi surprinşi pe cheaţă, polei sau zăpadă cu anvelope necorespunzătoare - adică fără marcajul "M plus S", dar este neapărat un lucru bun?
Cât de periculoase pot fi cauciucurile de iarnă folosite la peste 7 grade Celsius (Imagine: Mediafax Foto)
Fiecare tip de anvelopă este proiectată pentru a rula într-un anumit mediu, iar utilizarea unei anvelope de iarnă la temperaturi de peste şapte grade Celsius sau chiar 15-20 de grade cum a fost cazul ultimelor zile poate avea un efect invers celui scontat.
"Distanţele de frânare sunt afectate serios dacă anvelopele de iarnă sunt utilizate la temperaturi de peste şapte grade Celsius. Compoziţia anvelopelor de iarnă devine din ce în ce mai moale pe măsură ce temperaturile cresc. Acest lucru înseamnă distanţe mai mari de frânare, instabilitate şi manevrabilitate mai slabă - la fel cum în cazul anvelopelor de vară compoziţia devine prea tare la temperaturi joase şi maşina frânează mai greu sau derapează mai uşor" spune Tudor Bratu, redactorul-şef al revistei ProMotor.
Sursa: mediafax.ro
Nu e adevarat ! Dimpotriva, cu anvelope de iarna ruland vara ai o aderenta sporita iar masina demareaza, franeaza si se comporta mai bine in curbe. Nu stiu ce fel de specialist a venit cu aceasta idee ca ar crea probleme vara. Singurele dezavantaje ale rularii cu anvelope de iarna la temperaturi ridicate sunt zgomotul crescut la rulare si tocirea mai rapida a acestora.
RăspundețiȘtergereE, hai sa zicem ca cineva vrea "sa dea o palma" alora care ne-au obligat sa facem cozi sa le cumparam si sa le montam, cand in Romania este stiut ca nu poti sa stii niciodata cand vine zapada!
RăspundețiȘtergereSfatuitoarea